MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvilken lyd i gammeltysker?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvilken lyd i gammeltysker?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilken lyd i gammeltysker?
    Posted: 09 juli 2011 at 09:01
Hvilken lyddekoder bør jeg velge for Rocos gammeltysker for å få mest mulig korrekt lyd? Ser at NMJ har tilbud på Loksound v3.5 til damplok (2/4 syl), men på sidene til ESU finner jeg ingen referanse til BR57. Er det noen andre loktyper i lista deres som kan brukes i stedet?

Lurer også på om jeg kan bruke samme dekoder til 15f (blir kanskje litt for trangt?) og 26c (pluss evt 18c når den kommer).

Evt er det noen som har forslag til en annen og bedre egnet dekoder vil jeg gjerne høre det Smile.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2011 at 12:02
Hei Svein

Om du ser på http://www.modellbahnstation.de/pdf/uhlenbrock/Neu2011.pdf vil du set at Uhlenbrock har en dekoder med lyd til BR57.

Lykke til
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2011 at 12:58

Nå er tysken min ganske rusten, men der fant jeg noe ja, og med NEM652-plugg attpåtil. Takk for tipset!Smile

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.