Trenger tips vedr. H0 anlegg!!! |
Post Reply ![]() |
Author | |
Perolaisen ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 30 mars 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 juni 2011 at 15:57 |
![]() Prøver å lage en tegning/skisse på hvordan jeg skal bygge mj-anlegget mitt. Er ganske så fersk, så lurer på om noen har noen gode tips ang dette. Alt fra hvor man kan finne sporplaner ( har forsøkt å tegne litt, samt søke på nett), rammeverk, landskapsbygging.
Laster opp ett bilde av rommet, anlegget skal bygges innenfor målene som er angitt!!
På forhånd takk :-) Edited by Perolaisen - 22 juni 2011 at 16:00 |
|
Per Anders
|
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei Per Anders, og velkommen
![]() Aller først, når du sier du er "ganske så fersk", betyr det at du aldri har bygget noe anlegg før? I så fall vil jeg anbefale deg å starte med et lite anlegg, og ikke satse på å fylle et helt rom med en gang. Det vil gjøre deg kjent med de ulike sidene ved anleggsbygging (snekring, elektrisk, landskap osv) og gi deg verdifull kunnskap du kan ta med videre. Videre er det flere ting du bør bestemme deg for før du drar igang med planleggingen av et anlegg. Valg av strømsystem, type anlegg, forbilde eller fantasi, osv., kan være greit å få avklart først, da dette ofte kan være avgjørende for hvilket anlegg du ender opp med til slutt. Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan hende at du kan få noen ideer fra noen av anleggene jeg har bygget. Jeg har beskrevet de på nettstedet mitt: http://www2.dmmh.no/~ses/?aut=&nid=3&hm=24&mid= Se på anleggene 9 - 12 som er i størrelsesorden omtrent som det du har plass til.
|
|
Svein S
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |