MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hjemstadbanen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjemstadbanen

 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2011 at 19:42
Jeg ser det ble kjøpt N trackbed, hvordan passer dette til de smalsporskinnene? vil det være sviller utenfor kanten?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2011 at 20:56
Finn Moe sa det skulle gå greit med smalspor, men jeg regner med det kan bli aktuelt å splitte underlaget på langs og legge halvdelene med litt avstand for å få passelig bredde. Tanken var å ha et skinneunderlag som ikke bygger så høyt.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2011 at 21:26
For H0e er vel samme størrelse på skinnene som N. Men jeg vet ikke noe om de andre skalaene.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2011 at 21:58
H0e er vel det samme som H0n30 om jeg ikke tar feil, samme sporvidde som N-skala med 9mm, men vi bygger i H0n3 som er 10,5mm sporvidde.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2011 at 11:12
Artig svingskive det der! Har selv en slik liggende flatpakket i skuffen min
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2011 at 19:01
Fikk en spennende pakke fra Turner Model Works i postkassa vår i dag, så nå spørs det om madammen blir tilsnakkandes på en stund...Wink

Ble skikkelig positivt overrasket over hvor kjapt det gikk, er kun 2 uker siden jeg bestilte sakene. I tillegg har vi visst sluppet unna tollgebyret også, selv om de hadde skrevet verdiene utenpå pakka, hadde ikke ventet å få den rett i postkassa på denne måten. Men jeg skal ikke klage..!LOL

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2011 at 11:11
Hei igjen Svein!

Finnes det bilder av det nyanskeffede som kom i postkassa? Men det er vel madammen sitt ja... Wink
Hun må få seg en byggetråd vettu! Hilse.

Men lurte på om de ser fin ut disse Heki-trærene du får i de eskene der?
Lurer på å kjøpe ett par sånne! Tongue Fikk litt gøy i posten jeg også i går!
Skinner skal hentes i skrivende stund...

Vi høres ang. vogner på mobben!

StWinkin
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2011 at 11:15
stein: de trærene er ok de, men då må ofte friseres for å bli skikkelig bra
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2011 at 18:50
Bilder kan en få til vettu Stein, men det er jo ikke stort å ta bilder av da, en haug med trepinner!LOL Her er svingskiva og vanntårnet:



Hun har også plukket med seg noe stæsj på Strømmen som hun såvidt har begynt på:





Syns dama er råtøff jeg, som tør å dra igang med slike saker, er jo ikke akkurat nybegynnersett noe av det hun har fått tak i..!Shocked

Når det gjelder Heki-trærne så har jeg faktisk aldri prøvd de før, så det blir noe nytt å bryne seg på. Men som Stian sier er de ikke ment som ferdige trær rett ut av esken, man må nok frisere litt her og der samt sette sammen flere "emner" for å få grovere trær om man ønsker det.

Du får plinge på når du ønsker at jeg skal sende avgårde vogneneSmile.

Svein


H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2011 at 12:20
Hei Svein.

Ja, madammen din er råtøff som setter i gang med dette! Mikroskopimaling på tingene i skuret der blir kjekt... Wacko

Men jeg liker bilder vettu, Svein! Og få se dette treverket er godt for helsa! Tongue
Fikk noen trær i posten her, og det var første klasses vare!

Ha en riktig så god høst mj-dag videre. Ja,og  jeg har fått igang vannet på mølla skikkelig nå!


Stein


Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2011 at 19:38
Da er "mikroskopimalingen" unnagjort:





Nå har vi kjøpt inn airbrush og kompressor, men hun har fortsatt brukt pensel på dette. Hun gikk først over med farger, deretter et lett strøk med matt svart blandet med litt rødt for å tone det ned litt.

Hva syns dere? Konstruktiv kritikk velkommen, da vi begge to prøver å lære her.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2011 at 20:53
Det der så jo meget bra ut... Kanskje matte det ned litt? er kanskje litt blankt enkelte plasser? Menkan være "blitz/lys" som gjør dette?
 
Men likte den meget godt!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2011 at 21:24
Ja, vi la merke til det på bildene vi også, så jeg nevnte det som en mulighet. Med bildene lyver nok litt her, den er faktisk ganske mye mattere i virkeligheten. 
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2011 at 14:57
Clap Clap Mæget bra mikroskopiering dette! Gleder meg til å se dette på anlegget til madammen! Thumbs Up

Ha en finfin mj-lørdag i heimen!

Stein
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2011 at 07:32
Huff som tia flyr... Anlegget har ligget i dvale et par måneder nå, har vært mer eller mindre kaos her mens vi har drevet med oppussing og koordinering av håndverkere som aldri dukker opp...Angry
 
Men nå er vi omsider ferdige med det vi hadde satt oss fore å få i orden for i år, så i helga fikk jeg endelig puslet litt på anlegget igjen. Har igjen et par spor som må legges og kappes i seksjonsskjøtene, fikk såvidt prøvd Dremel-en nå i helga og det gikk bra. Når det er gjort kan jeg demontere anlegget igjen, og jobbe med kabling og landskap på en og en seksjon oppe på arbeidsrommet vi har satt istand.
 
I mellomtia har madammen startet på et lite diorama på 50x60cm. Det skal inneholde både vann, skog og fjellskjæringer slik at hun får prøvd seg på litt av hvert, nå i helga har hun kappet til XPS-plater og limt sammen grovkonturene av landskapet.
 
Svein


Edited by Svein_A - 22 november 2011 at 07:32
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2011 at 17:39
Arbeidsbordet til Vigdis slik det ser ut ikveld. I det ene hjørnet av dioramaet skal det være et lite vann, med en bekk som kommer fram under skinnegangen. Nede ved vannet skal det være ei lita fiskebu / hytte, det er denne som ligger halvferdig på brettet i forkant:



Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 desember 2011 at 08:52

I helgen fikk jeg omsider gjort ferdig kablingen på den første seksjonen, men akk var gleden kortvarig. Plukket frem mulitimeteret for å sjekke forbindelsene, og det er etpar koblinger som ikke har kontakt, så der må jeg sjekke litt nærmere. I tillegg fant jeg ut at en av tilbehørsbryterne til vekselmotorene hadde tatt kvelden mens anlegget sto lagret, så den må byttes ut. Nå har jeg jo laget anlegget så det skal være greit å fjerne motorer o.l. i tilfelle nettopp slike ting skulle skje, men er litt usikker på hvordan jeg skal få løsnet bryteren for motoren siden den er limt fast. Mulig jeg må bytte hele greia...Ouch

Madammen er godt på vei med dioramaet sitt, og har brukt helgen på å teste ut både Husfix og gips til fjellformasjoner, samt prøvd seg på maling av fjellet med diverse jordfarger som er kraftig utvannet. Jeg syns det blir knallbra! Må vel snart lage en egen byggeblogg for henne, så hun ikke stiller meg helt i skyggen her...Smile
 




Legger også ved et bilde av det ferdige skuret, hun har mattet det ned litt til samt fått på plass presenningen på taket:



Svein

Edit: Lagt til bilder


Edited by Svein_A - 06 desember 2011 at 19:05
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2011 at 16:54
Madammen fortsetter å forbløffe meg. Nå har hun startet på scratchbygging av en tømmerviadukt som skal over bekken på dioramaet, og med scratchbygget mener jeg at også hver enkelt sville er skåret ut av et større stykke styren, pusset ned til riktig fasong og størrelse, og risset inn tremønter i overflaten. Nå sitter hun og lager nagler (..!) av 0,2mm enkelttrådet ledning, dette bildet ble tatt i går mens hun satt og limte:



Fremdriften på mitt eget anlegg er ikke så mye å skryte av. Jeg hadde kablet ferdig den ene seksjonen for en stund siden, men da jeg gikk over alt med ohm-meteret etterpå fant jeg etpar dårlige forbindelser. I tillegg oppdaget jeg at tilbehørsbryteren til en av sporvekslene hadde tatt kvelden mens anlegget sto lagret, og da gikk piffen litt ut av meg...Ouch

Så de siste dagene har jeg puslet med Apache webserver, PHP og MySQL, for å lære meg litt Joomla til en ny hjemmeside jeg så smått har begynt å planlegge, anlegget har stått urørt i mellomtiden.

I dag fikk jeg omsider ånden over meg igjen, så jeg har fått fikset problemområdene ved kablingen Håper jeg da, skal testkjøre nå etterpå bare det siste limet får tørket. Får dra over skinnene med litt 1200 sandpapir og Antibac først, lenge siden det gikk noe tog der sist...

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2011 at 16:59
Det er mange som syn's at sandpapir på skinner er ris til egen bak Ouch
Med tanke på at de små ripene det gir, lettere samler skitt i neste omgang ...
Bjørn Egil
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2011 at 17:24
Ja, jeg er klar over det. Jeg pleier aldri bruke sandpapir til vanlig, men siden anlegget hadde stått og støvet ned såpass lenge fant jeg ut at jeg måtte ty til litt mer drastiske midler. Håper at 1200-papiret er fint nok til å unngå alt for mye problemer senere, ellers får jeg bare bruke den "gleam"-metoden jeg leste om på trains.com-forumet.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2011 at 22:23
Vanlig skinnepussekloss bør holde for å rengjøre selv det mest tilsarva og nedstøvede spor. 
Svein S
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2011 at 22:54
Ja, jeg må nok investere i en slik, det har bare ikke blitt noe av ennå.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2011 at 11:16
Da har jeg fått fikset problemene med kablingen og gjort meg ferdig på undersiden. Jeg slapp heldigvis å bytte bryteren, siden den er limt til motoren kunne det bydd på endel utfordringer.

Jeg fikk fjernet motoren og bryteren fra anlegget uten problemer, og vippet av dekselet på bryteren. Inni er det bare et lite kontaktblekk som jeg strammet opp, før jeg monterte alt sammen igjen og sjekket forbindelsene på nytt.



Vigdis jobber videre med viadukten, nå begynner det virkelig å ligne på noe:



Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2011 at 19:54
Flott arbeid det der! når skal hun registrere seg og lage egen blogg? :)
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2011 at 20:20
Hehe, jeg har spurt henne om det samme, uten å få noe klart svarSmile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 januar 2012 at 07:47
Er vel på tide med en liten oppdatering her inne...
 
Den første seksjonen er ferdig kablet, som nevnt over. Jeg har også hevet vannhøyden med 2cm slik at det stemmer overens med den andre to seksjonene:
 
 
På søndag ble jeg ferdig med kablingen av seksjon nr2:
 
 
Kun 1 seksjon igjen nå, så kan jeg begynne på kontrollpanelet.
 
Først må jeg klargjøre den siste vekselen som ble lagt ned, den har verken tilførselsledninger eller motor/bryter montert ennå. Vekselen er kun festet med skinnelasker, så den er enkel å ta ut og jobbe med på arbeidsbenken. Etterpå blir det å få festet alle løse ledningsstumper som henger ned på undersiden.
 
Noen som har konkrete forslag til mangepolede kontakter jeg kan bruke mellom seksjon og kontrollpanel, i stedet for de sukkerbitene jeg har lagt opp til nå? Jeg trenger minimum 15 16 poler på den første seksjonen, 13 14 på den andre og 8 på den tredje. Da har jeg en pol ledig for belysningskrets på hver seksjon (retur er felles med vekselmotorene), men har ikke tatt høyde for eventuelle utvidelser.
 
Svein
 
Edit: tellefeil


Edited by Svein_A - 31 januar 2012 at 08:05
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2012 at 21:35
Jeg burde vel få oppdatert denne tråden igjen etter serverkrasjen, men det har blitt litt nedprioritert siden jeg har prøvd å lære meg litt Joomla CMS for min egen hjemmeside. Har laget en tospråklig side (norsk/engelsk) som jeg fikk lastet opp i dag på www.hjemstad.no. Ikke særlig mye innhold der ennå, men den overordnede struturen, menyer og en gjestebok er på plass. Ta gjerne en titt og kom med tilbakemeldinger, jeg setter pris på både ris og ros samt konstruktive tips og råd fra de som har erfaring med Joomla.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2012 at 18:34
Da er det vel på tide å få oppdatert denne tråden med det som forsvant i serverkrasjen. I stedet for å prøve å rekonstruere alt sammen innlegg for innlegg lager jeg bare en oppsummering:

Jeg fikk omsider kablet ferdig den siste seksjonen, etter mye plunder og herk med flere av Pecobryterne:



Jeg fikk også laget et kontrollpanel, tok utgangspunkt i et par bilderammer jeg fant på Europris:





Laget en uttrekkbar hylle under anlegget for kontrollpanel og digitalstyring:









Jeg fikk noen fine tips om koblingsbokser jeg kunne bruke mellom panelet og anlegget, men de forsvant dessverre i krasjen, og jeg husker ikke hvem som skrev innlegget. Veldig takknemlig om vedkommende kan komme på banen og poste det på nytt!Smile

Det siste jeg har gjort er å begynne på et midlertidig togmagasin med 4 spor til togstammer pluss et spor for lokene:





Siden bildene ble tatt har jeg lagt ferdig alle sporene, men har ennå ikke fått festet de til plata. Den hylla der skal som sagt bare være midlertidig, så jeg har ikke lyst til å lime de fast eller bruke fugemasse. Mulig jeg tyr til småstifter mellom svillene bare for å holde de sånn noenlunde på plass, det er jo ingen belastning å snakke om her.

Svein



H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2012 at 23:15
Hei Svein!

Husker jeg nevnte noe om pluggterminaler, men om det var det du tilslutt endte opp med husker jeg ikke.
Her er hvertfall mitt bidrag:
http://www.futurlec.com/ConnTerm.shtml
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2012 at 07:14
Hei, Eirik! Var det disse som skulle monteres på stripebrett, og som passet på annenhver stripe om jeg ikke husker helt feil? De ser rimelig kjent ut ja, takker!Thumbs Up
 
Har ikke kommet så langt at jeg har fått laget til noe permanent ennå, pr i dag bruker jeg bare 5 stk 8-leder kabler som er festet med sukkerbiter i begge ender. Det funker jo, men er et herk når anlegget skal demonteres og seksjonene flyttes til arbeidsbordet.
 
Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.