MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Til alle medlemmer i MJF: Les dette!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Til alle medlemmer i MJF: Les dette!

 Post Reply Post Reply
Author
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Til alle medlemmer i MJF: Les dette!
    Posted: 12 april 2005 at 14:00
Som mange vet så diskuteres heftig på det lukkede forumet om en sak som refereres til som Brimalm/Jubileumsmodellsaken.

Dette kommer til å bli en særdeles viktig sak på GF.
Langt flere enn de rundt 140 medlemmene som er registrert på det lukkede forumet bør skaffe seg rede på hva denne saken dreier seg om!

Jeg oppfordrer alle medlemmer i MJF til å skaffe seg informasjon om denne saken!

Dette kan gjøres enten ved å registrere seg slik at man kan lese det lukkede forumet, eller snakke med folk som vet noe.

Folk må også gjerne ringe meg eller maile meg for å skaffe seg informasjon.

Jeg skal forøvrig på GF, og tar i den anledning gjerne med fullmakter.

Håvard Houen
Reidulvsgate 13
7052 Trondheim

Tlf. 402 19 068
Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2005 at 14:24

Forumdiskusjonen Håvard H viser til er fullt tilgjengelige for alle medlemmer av MJF som har betalt kontigent for inneværende år.

For å få tilgang til sidene reservert medlemmene, kan man sende beskjed til administrator. Mail kan benyttes, men PM-funksjonen foretrekkes. Det finnes en knapp nederst på dette innlegget merket "pm". Klikker man på den, kommer det opp en dialogboks der man kan sende beskjed direkte til administrator om det meste vedrørende forum og tilgang.

Husk å notere medlemnummeret på henvendelse om at man er MJF-medlem, og at navn kommer tydelig frem.

Ikke alle profiler viser navn. Det er ønskelig at man har fullt navn i sin profil, men ingen betingelse. Men for at admin. skal kunne sjekke henvendelse om at man er medlem mot medlemsliste, må navn og medlemsnummer være med i alle fall i henvendelsen.

Lars Gjertsen

adm

Back to Top
mortenN View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mortenN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2005 at 18:51

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:


Jeg oppfordrer alle medlemmer i MJF til å skaffe seg informasjon om denne saken!

Dette kan gjøres enten ved å registrere seg slik at man kan lese det lukkede forumet, eller snakke med folk som vet noe.

Folk må også gjerne ringe meg eller maile meg for å skaffe seg informasjon.

Jeg skal forøvrig på GF, og tar i den anledning gjerne med fullmakter.

Håvard Houen
Reidulvsgate 13
7052 Trondheim

Tlf. 402 19 068

Et lite spørsmål Håvard, innesitter du informasjon som du kan vidreformidle på en nøytral objektiv måte for så og innhente fullmakter?

-- Morten Nordby --
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2005 at 19:54
Originally posted by mortenN mortenN wrote:


Et lite spørsmål Håvard, innesitter du informasjon som du kan vidreformidle på en nøytral objektiv måte for så og innhente fullmakter?




Jeg ønsker ikke å trekke denne diskusjonen ut i den åpne delen av forumet.

Det eneste jeg vil si er følgende:
Jeg mener faktisk jeg sitter inne på informasjon som jeg kan videreformidle på en saklig måte. Jeg skulle svært gjerne hatt mye mer informasjon, men det er jo nettopp mangel på informasjon som er kjernen i denne saken!

Jeg har selvsagt mine synspunkter og meninger og slik sett er jeg strengt tatt hverken objektiv eller nøytral. Men jeg mener jeg er i stand til å håndtere dette saklig. Jeg skulle gjerne sett den som med hånden på hjertet kan si at de er objektiv og nøytral i denne saken.

Tidligere har jeg hatt styreverv i en større norsk bistandsorganisasjon, og jeg har vært med på å håndtere *langt* vanskeligere saker som innvolverte *helt* andre beløp enn det vi snakker om her.

Jeg har ingen annen agenda enn å gjøre det som er best for MJF i denne saken. Jeg har allerede fått noen fullmakter fra medlemmer som ikke kan være tilstede på GF. Jeg anser dette som å være oppegående mennesker som har tatt et selvstendig valg på grunnlag av den samme informasjonen jeg har hatt tilgang til.

Videre diskusjon om selve saken får vi ta på medlemsforumet.

Edited by Håvard H
Back to Top
Roarj View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roarj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2005 at 20:44

Hei

Nå er det relativt mange oppfatniger i denne saken og de spriker mye i hva slags informasjon den enkelte mener i sitte inne med. Det kan jo virke betryggende at Håvard H vil det som er best for MJF. For min del ønsker jeg ikke å gi fullmakt til noen før styret i foreningen har gitt en fylldig redgjørelse i saken på kommende GF. Først da har en et grunnlag for å danne seg oppfatning om det hele.

Roarj
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2005 at 22:24

Lars, sist jeg sendte deg PM, var innboksen din full...

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2005 at 00:05
Originally posted by Roarj Roarj wrote:

Hei


Nå er det relativt mange oppfatniger i denne saken og de spriker mye i hva slags informasjon den enkelte mener i sitte inne med. Det kan jo virke betryggende at Håvard H vil det som er best for MJF. For min del ønsker jeg ikke å gi fullmakt til noen før styret i foreningen har gitt en fylldig redgjørelse i saken på kommende GF. Først da har en et grunnlag for å danne seg oppfatning om det hele.



Min bekymring er at det *ikke* vil komme en fyldig redegjørelse med all nødvendig dokumentasjon fra styret i denne saken.

Poenget mitt med å oppfordre folk til å engasjere seg i denne saken er å sørge for at det blir et solid flertall for å kreve dette.

Uansett hva som vil komme frem i Brimalmsaken synes jeg nåværende og tidligere styre ved en rekke anledninger grovt har forsømt sin informasjonsplikt overfor medlemmene. Seneste eksempel er innkallelsen til GF.

Å ha en slik skepsis til til de tillitsvalgte i foreningen er egentlig ganske forferdelig, men jeg mener de kun har seg selv å takke.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,061 seconds.