MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Geithidler   MJ-Sauda
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Geithidler MJ-Sauda

 Post Reply Post Reply
Author
EFP&CO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 22 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EFP&CO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Geithidler MJ-Sauda
    Posted: 28 april 2011 at 12:28
Takk til alle som har delt erfaringer og bilder fra mj-prosjekta deres her på MJFSmile!
Så mye bra inspirasjon å hente her!
Geithidler begynner å ligne på et MJ-rom etterhvert. Det gjenstår noe snekkerarbeide på verkstedet, men Roald har starta skinnelegging på H0 havneseksjonen sin og min slitte H0-rundbane skal "restaureres".
 Seksjonene skal kobles sammen til ein L. Banen er fri fantasi, me ønsker å få opp ein kjørbar bane for kanskje å få fleire interessert i MJ-hobbyen.
 MJ-Sauda ønsker på sikt å gjenskape noe av industri-eventyret i ei lita vestlandsbygd.
Skal prøve å få lagt inn noe bilder her etterhvert. På www.hoyspent.net  me har laga ei mappe om H0 banen under Industrial modelrailroad, EFP&Co and Nordag.
Der kan også legges inn kommentarer, bildene kan forstørres ved å klikke to ganger på symbolet            "2 firkanter".
 
 
Gospeltrain
Back to Top
EFP&CO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 22 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EFP&CO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2011 at 00:05
 Rundbaneutsikt fra Geithidler.
Og Fowlers havneseksjon.Docksideren i maritimt miljø


Edited by EFP&CO - 30 april 2011 at 00:15
Gospeltrain
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2011 at 00:32
Hei!
 
Utrolig fin og troverdig farge du har fått til på denne mursteinsstrukturen. Det er skjelden jeg ser det så godt gjengitt i modell som dette.
 
 
 
 


Edited by Roger - 30 april 2011 at 00:34
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
EFP&CO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 22 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EFP&CO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2011 at 10:50
Takk for oppmuntring Roger
Måtte bare ha noe puttel å dra med meg ut i sola, på hytta og i go´stolen i påsken.
På Vollmessa blei eg  inspirert av Kjell Åvendals 1:76 engelske bane, med sine flotte murbygninger.
(Etter det ser eg meir på murvegger enn på vegen eg går :-) og ser fram til å bygge EFP med sine mange flotte murbygninger.  Så hvorfor ikkje øve seg på ein gammal Heljan-stasjonsbygning?
Først bare malte eg grå fuger, og tørka av, det er gjort oppe på kvisten, og blei kjedelig livløst:
Først lett matting med fiberduk, så minste pensel og male alt fra gult til blått, eg overdreiv noe, etter minst ein dags tørk, var det til å sause på med lys-grå fugefarge i små felt og og være rask med å tørke av med fuktig papir. Finrensa med kniv i hjørner.
Ca.10 timers kos, og litt brunere:-)     Oddvar


Edited by EFP&CO - 30 april 2011 at 20:14
Gospeltrain
Back to Top
EFP&CO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 22 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EFP&CO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 desember 2015 at 19:33
Hei forum-venner, denne web-loggen var glømt. Denne lille rundbanen er fortsatt under restaurering, det er lagt nye skinnetraseer og eindel nye c83 skinner. Innerst er lagt ein smalsporbane med eit parti kombi H0/H0e skinner. Dei ytre spora er hovedspor i H0.
Gospeltrain
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.