MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bodø stasjon som FREMOdul
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bodø stasjon som FREMOdul

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 10:01
Claes hva med og vaske linsa di? Liker prosjektet, men skulle ønske bildene var litt bedre!

Alt blir tusen ganger bedre med fine bilder!
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 11:44

Problemet ligger ikke i linsa. Det er støv i lufta på lokalet, og bildene er tatt med blits av en i klubben.

Derimot så skal jeg innrømme at bildene på selve stasjonsbygningen kunne vært bedre. De er tatt med mobilen min for at de kjapt kunne legges ut på nett. Skal ta bedre bilder neste gang. 

Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 22:37

Her kommer det nye, bedre bilder av kveldens arbeid. Håper de faller i smak.




Modellhilsen

Claes
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2011 at 10:46
Flott! Clap OG Iøyenfallende bra inngangsparti til venterom!!! Mye vindu... Planer om å lage disse selv?
Personlig er jeg meget fornøyd med laserskjærte vindu som jeg fikk laget hos skipsmodeller!  Thumbs Up
Og nå får jeg laserskjært skifertak i strimler til helgen... Wink

Keep up the good work!

Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2011 at 11:22

Med rundt 150 vinduer i 3 hus så har jeg noen idéer ja...
I tillegg så er det jo bare vinduer i første etasje på hovedbygget. Wacko 

Jeg sliter litt med hvordan jeg skal klare å forsterke bygget. Jeg ønsker å lage etasjer. Det vil støtte opp en god del. Problemet er egentlig at det er så mange vinduer i bygget som lager trøbbel. Jeg må i tillegg lage rammer i alle vinduene siden vinduene sitter et stykke inn i veggen. Det kommer til å forsterke veggen er jeg ganske sikker på.

Her kan man se hvordan vinduene skal monteres.


Taket blir litt "enklere". Det trengs ikke å bli laserskjært. Trur jeg blir å kjøpe grått papir, patinere det og klippe ut strimler.




Edited by Claes Lislerud - 27 oktober 2011 at 11:32
Modellhilsen

Claes
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2011 at 12:18
Jeg bruker 3,2  og 4,8mm styrenlekter til avstivning, og den kanten på vinduene der vil ikke bli mer enn 1-2mm. Da holder det med at du limer vindu på baksiden (veggen er vel noen mm), men pass på så litt vinduskarm vises. Dette er enkelt når vinduene lages etter de mål som er + limkant.

Ang. taket er det spennende å se hva du/dere får til. Jeg måtte forlenge en styrenplate siden den var for kort, men delte den i 3 deler og la takstolene i selve platen. Funket bra! Wink

Skipsmodeller lager meget rimelige vindu skal vite. Snakk med Finn Kåre du og hør. Har hatt endel kontakt med han i det siste. Kjekk kar!


Edited by helleland - 27 oktober 2011 at 12:37
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2011 at 14:23
 
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

   

Jeg sliter litt med hvordan jeg skal klare å forsterke bygget. Jeg ønsker å lage etasjer. Det vil støtte opp en god del. Problemet er egentlig at det er så mange vinduer i bygget som lager trøbbel. Jeg må i tillegg lage rammer i alle vinduene siden vinduene sitter et stykke inn i veggen. Det kommer til å forsterke veggen er jeg ganske sikker på.

Nå er jo du kommet så langt med dette ambisiøse prosjektet at spist er spist når det gjelder veggene, men kanskje andre kan ha nytte at de erfaringer jeg gjorde med så store bygg fra den gang jeg bygget DA-bygget på Oslo S til Gardermobanemodellen. DA-bygget er altså det vi vel oppfatter som hovedbygningen på Oslo S, den søtsuppefargede til venstre i bildet:

Den er bygget i en kombinasjon av papp med skumkjerne (Capa-line var produktnavnet den gang) og styrén. Pappen er enkel å bygge med, da den er både stiv og kan skjæres i med tapetkniv. Jeg bruker smeltelim for å lime pappen sammen i hjørnene dersom innsiden ikke synes. Det tørker som kjent like fort som temperaturen i limet går ned. Hjørnene må da behandles særskilt siden den ene av skumkjerne vil bli synlig. I dette tilfellet tror jeg at den kom slik at jeg dekket til gavlene med en tynn styrenplate som ble limt utenpå. 

I det hele har jeg funnet masse anvendelse for papp med skumkjerne - ikke bare til store bygg. De kommer i flere tykkelser fra 5 mm og oppover, fordi de er så raske å forme til og sette sammen, har lav vekt og har en helt annen stabilitet enn å bare jobbe med tynne styrénplater. Et alternativ til overdekking når man skal skjule eksponerte ender, er å sparkle de.

Svein S
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2011 at 14:40

Jeg har ikke kommet så langt, Svein. Wink

Jeg vurderer faktisk om Capa skiver kan hjelpe til for å støtte opp bygningen. Her er det åpent for forslag.

Modellhilsen

Claes
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2011 at 15:12
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Jeg har ikke kommet så langt, Svein. Wink

Neivel? Det klokketårnet ditt på Bodø st ser nå aldeles nydelig ut.

Svein S
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2011 at 15:45

Hehe, Klokketårnet er ferdig ja. Jeg tenkte mere på selve huset.

Klokketårnet ble en meget solid affære, med 3 lag plasticard og uten vinduer. Den tåler en støyt for å si det sånn.

Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2011 at 23:01
Kveldens arbeid var mest å diskutere løsninger og presentere hjemmearbeid.
Vi fikk gjort litt da. To nye seksjoner ble montert sammen og på den første seksjonen ble spor og hus tegnet inn.


Her er Jan etter at Sven og Hans Jacob hadde gått hjem. Det begynner å bli litt størrelse på sakene nå. Nå er det et utmerket arbeidsbord. :)
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2011 at 10:31
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Jeg vurderer faktisk om Capa skiver kan hjelpe til for å støtte opp bygningen. Her er det åpent for forslag.

 
Kappa er et vennlig produkt å jobbe med, men har sine begrensninger også: bla. å skjære striper som er tynnere en tykkelsen på platen. Dette kan bli et problem mellom de store vinduene. Kappa kan kjøpes i 3, 5 og 10 mm. tykkelse. Kappa egner seg veldig bra som et mock-up materiale og som massiv plate i f.eks. grunnmuren eller taket.
 
En detalj jeg la merke til er at de store og små vinduene er montert med ulik dybde inn i fasaden.
Personlig hadde jeg valgt hvit kvalitetspapp med riktig tykkelse i forhold til dybden vinduet i fasaden, og lagd et "pusslespill" på baksiden: lange biter langs hele fasaden over, mellom og under vinduene, og småbiter mellom vinduene. Slik papp kan kjøpes i 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 m.fl. millimeter tykkelse.
 
Ved å skjære bitene i "puslespillet" presise og lime de inn til hverandre i tillegg til baksiden av fasaden, bør veggen bli stiv nok. Eventuelt kan hele baksiden kles med tynn papp (0.5 mm.), etter at vindusrammene er satt inn (limt mot den tynne pappen og veggen), kan lysåpningen i vinduene skjæres ut (den tynne pappen fungerer da som støtte på baksiden av vindusrammene). Fasaden og den tynne baksiden vil fungere som en sandwich plate med "puslespillet" som fyll i mellom.
 
Håper det ikke er alt for klønete forklart hva jeg mener. 
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2011 at 10:48
Hvor får man kjøpt slik papp?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2011 at 11:19
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Hvor får man kjøpt slik papp?
 
Jeg bruker Sem & Stenersen i Oslo: http://www.sem-stenersen.no/
 
De har forøvrig mye nyttig materiale som kan være kjærvete å finna andre steder; sjekk deres modellmateriell katalog. De har også en betjening som skjønner hva vi snakker om.
 
 
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2011 at 23:01


Capa skiver er nå brukt med stort hell! Har fått et nytt favorittmateriale til sitt bruk! Det kan så klart ikke brukes til alt, men nå har jeg lagd en moc-up modell av godshuset. Grunnen til det er kappet er at vi skal kunne stille ut bare den første seksjonen. Biblioteket her i Bodø er veldig interessert i å få ha stasjonen utstilt men de har selvfølgelig ikke plass til 15 meter seksjoner. Dessuten så er det jo greit å kunne sette fra seg noe over flere dager så vi har tenkt å lage en monter for denne seksjonen. Vi vil da kunne lage en liten utstilling med stasjonsbygningene, et skap med materiell og biblioteket kan finne frem bøker/filmer som passer til temaet. Kultur i praksis! Når vårt nye kulturhus og bibliotek står klart her i Bodø om noen år vil vi kunne stille ut hele stasjonen, kjøre treff og masse andre artige ting! Fryktelig dyrt men veldig moro!

Her er siste statusoppdatering:

Taket er montert sammen. Laget av Capa-skiver. Dette skal nå kles med skifer og kobber.

Kontordelen av godshuset. Har lagd en kjapp moc-up. Denne skal detaljeres noe men i første omgang langt mindre enn selve stasjonsbygningen.


Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2011 at 10:54

På torsdagen så hadde vi besøk av en elev ved media linjen på universitetet her i Bodø. Han gjorde en "radio-reportasje" og da måtte vi rigge opp det vi har fått til, til nå.

Vi har nå oppdatert vår hjemmeside om prosjektet. Det kan dere lese om her:
http://saltenmjk.org/bodo.htm
Der står det litt om styringssystemer og bakgrunn om prosjektet i tillegg til flere bilder.

Modellhilsen

Claes
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 12:35
Kjekt å se at det er folk som bruker tid på å bygge i stedet for å diskutere ting de aldri kommer til å bli enige om Wink

Gleder meg til å få kjøre til Bodø stasjon på FremotreffSmile

Med Helsing
for MJBV HK
Terje O 
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 14:40
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

Kjekt å se at det er folk som bruker tid på å bygge i stedet for å diskutere ting de aldri kommer til å bli enige om Wink
 

Nå tror jeg vel kanskje at ingen av aktørene i en slik diskusjon tror at de kan bli enige eller klarer å overbevise akkurat sin motdebattant. Men det er vel som med dette som en partilederdebatt på TV rett før et valg, at det er det store tause publikum man forsøker å nå. Motdebattanten er ofte bare en brikke for å få fram sitt eget budskap i relieff.

Forøvrig er jeg enig i at det artig å se hvordan Bodø stasjon vokser fram, og at den måtte bli del av et nasjonalt Fremo-treff om ikke så lenge.

Svein S
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2011 at 17:40

Undertegnede sitter hjemme å studerer, men det hindrer jo ikke andre å være på lokalet å jobbe. Sven har gjort en flott jobb i helgen med å legge spor. Dette krysset er selve vepsemidjen som på en måte deler Bodø stasjon i to. Vi ser mot øst, altså mot lokstallen, og når vi er klare har vi ca 7 meter spor bak fotografen ut til stasjonsbygningen og 7 meter forbi lokstallen, svingskiven og Engrossenteret, opp til brua der Nordstrandveien passerer over. Den delen av stasjonen kommer vi ikke å bygge nå før jubileet.


Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2012 at 00:24

Godt nytt år folkens! Ikveld har vi tatt årets første økt på lokalet. Nå gjenstår faktisk ikke så mye sporlegging igjen. Vi har 4 spor igjen på den seksjonen vi jobber ved nå og når den er klar er det bare 2 seksjoner igjen. Da har vi nådd vårt delmål. Så skal vi så klart starte med montering av pensemotorer og all ledningstrekkning som skal til.

På hjemmeverkstedet jobbes det videre med stasjonsbygningen. Laserskjærte vinduer har ankommet og blir malt og montert. Etter kveldens arbeid ser det slikt ut.


Modellhilsen

Claes
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2012 at 08:01

Spennende og ambisiøst prosjekt. Thumbs Up

Et tips: Jeg ser at dere har kappet av de to overdimensjonerte og etter norske forhold for korte svillene ved vekselens stillsville, muligens etter inspirasjon av TMJK? Jeg ville også kappet ned på lengden av selve stillsvillene. Lengden har vel ingen funksjon utover at den må ligge under skinnene i begge ender. Da blir stillsvillen med dens to endeklumper også mindre ikke-prototyp.

Svein S
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2012 at 09:59

Takk Svein

Det stemmer det du sier. Vi har tenkt å legge inn nye lange sviller på pensene. Stillsvillene ønsker vi å beholde lengden på til vi vet at pensene fungerer som de skal, så skal de kappes ned. Det kan hende at vi må bruke noen av de klumpene på sidene av den pga plassmangel på undersiden. Time will show.

Modellhilsen

Claes
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2012 at 14:56
Flott Claes!
Skulle likt å vite hvordan du lager får til fargen på kobberbeslaget?
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2012 at 15:23

Egentlig ikke så vanskelig. Maler grunner først med svart. Så tar jeg lyseblå, grønt og brunt og tørrbørster på forskjellige blandingsforhold til jeg får det resultatet jeg ønsker.

Jeg har brukt 0.025 mm messingfolie som jeg legger på en flis for å få et absolutt flatt underlag. Skjærer litt bredere remser enn hva jeg trenger, ca 1.5-2 mm. Så måler jeg ut hvor brede remser jeg skal ha og legger en stållinjal på streken. Nå skjærer jeg ikke uten bretter opp den delen som er utover. Når den er brette 90 grader skjærer jeg langs oversiden av linjalen og får da en fals som er ca 0.5 mm. Denne limes så på modellen og legger man flere slike intilhverandre så får man til slutt et lekkert falset tak. Litt trening må til for å få det til men det er ikke noe problem. De vannrette skjøtene er juks. De er bare malt med en liten pensel, svart under og lys "mintgrønn" farge over. 

Modellhilsen

Claes
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2012 at 15:46
Ser fabelaktig ut! :)

Hva er de hvite stripene nedover på mursteinene?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2012 at 16:05

Alle stripene på tårnet er risset i plasticarden. Det er helt flate vanlige plater jeg har brukt. Utvalget av plast er noget begrenset her nord. Og dessuten har jeg aldri funnet noen bra murplater. 

Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2012 at 22:20

Nå er det på tide at dere får vite hvordan det går med oss i nord. Den siste uken har vært meget intensiv med 3 kvelder + lørdag og søndag på lokalet i tillegg til hjemmearbeid, og klubbaften med 3 retters middag på gamle Jernbanekaféen (nå Diplomat resturanter).
 






Modellhilsen

Claes
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2012 at 23:26
I ferd med å vokse ut av lokalet, Claes?  Wink

Er det nå 'begrensningens kunst' eller 'modellers lisence' vil gjøre seg gjeldende?

Bra blir det i alle fall Smile
Bjørn Egil
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2012 at 09:42
Stilig!!!
 
Når blir det visning?
 
 
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2012 at 15:05
Helt rått!! Clap
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.