Seep kontra Peco vekselmotorer? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 mars 2011 at 14:38 |
Er det noen her som har erfaring med bruk av Seep vekselmotorer, og hvordan de er kvalitets- og prismessig sammenlignet med Peco? Lurer også på om det er noen forhandler av disse her i Norge.
Svein
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
PoP ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei.
Seep fungerer bra og er rimelege. Du bør ha ein kondensator-bank, for dei trekker ein kraftig straumpuls i det dei skifter. Eg kjøpte i England for ei tid tilbake. Peder |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Peco sine er dritt uansett
![]() ![]() |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
jhh61no ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Hei Stian.
Når du er så negativ som du er nå må du begrunne det eller la vær å si noe. .. At du evt misliker Peco fordi de ikke er saktegående har ingen ting med kvalitet å gjøre. Vi har i klubbens digitalanlegg benyttet et par Peco vekselmotorer i flere år uten problemer |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
![]() |
|
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
|
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Jeg har brukt dem på gamle anlegget. og jeg synest de var allt for raske, måtte alltid være forsiktig med å trykke knappen på stilleren fordiktig så man ikke brenner de, osv. men jeg har planer (en gang jeg får anlegg hjemme om å bruke tortoise)
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Hvorfor må du fortsette å holde knappen inne etter at vekselen er lagt om da?
![]() ![]() Edited by rosenblad - 14 mars 2011 at 10:03 |
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
![]() |
|
Ludvig ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 29 august 2010 Location: norge Status: Offline Points: 72 |
hvis du synes vesklene er for kjappe til å legge om er det bare å ta å fjærne fjæren, jeg har gjort det og pensemotoren min er tortoise. alt funker 100% perfekt
|
|
En som har alt eier ingen ting. Mens en som eier TOG eier alt! (et tekst utdrag fra min simple hjerne).
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |