MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Seep kontra Peco vekselmotorer?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Seep kontra Peco vekselmotorer?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Seep kontra Peco vekselmotorer?
    Posted: 07 mars 2011 at 14:38
Er det noen her som har erfaring med bruk av Seep vekselmotorer, og hvordan de er kvalitets- og prismessig sammenlignet med Peco? Lurer også på om det er noen forhandler av disse her i Norge.
 
Svein
 
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
PoP View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PoP Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2011 at 19:32
Hei.
Seep fungerer bra og er rimelege. Du bør ha ein kondensator-bank, for dei trekker ein kraftig straumpuls i det dei skifter. Eg kjøpte i England for ei tid tilbake.

Peder
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2011 at 20:35
Peco sine er dritt uansettLOL men jeg skal ikke si så mye, da jeg ikke har noe anlegg lengerCry
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2011 at 07:15
Hei Stian.
Når du er så negativ som du er nå må du begrunne det eller la vær å si noe. ..
At du evt misliker Peco fordi de ikke er saktegående har ingen ting med kvalitet å gjøre. Vi har i klubbens digitalanlegg benyttet et par Peco vekselmotorer i flere år uten problemer
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2011 at 11:18
Originally posted by Stian Stian wrote:

Peco sine er dritt uansettLOL men jeg skal ikke si så mye, da jeg ikke har noe anlegg lengerCry
Peco er ikke dritt! En slik påstand må du faktisk forklare nærmere. Jeg har brukt Peco i 40 år og har aldri hatt noe å utsette på dem!
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2011 at 11:53
Jeg har brukt dem på gamle anlegget. og jeg synest de var allt for raske, måtte alltid være forsiktig med å trykke knappen på stilleren fordiktig så man ikke brenner de, osv. men jeg har planer (en gang jeg får anlegg hjemme om å bruke tortoise)
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2011 at 10:02
Hvorfor må du fortsette å holde knappen inne etter at vekselen er lagt om da?Confused Mens vi er her - gratulerer med dagen!Clap

Edited by rosenblad - 14 mars 2011 at 10:03
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
Ludvig View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 29 august 2010
Location: norge
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ludvig Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2011 at 10:41
hvis du synes vesklene er for kjappe til å legge om er det bare å ta å fjærne fjæren, jeg har gjort det og pensemotoren min er tortoise. alt funker 100% perfekt
En som har alt eier ingen ting. Mens en som eier TOG eier alt! (et tekst utdrag fra min simple hjerne).
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.