MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - James Mays verdensrekordforsøk
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

James Mays verdensrekordforsøk

 Post Reply Post Reply
Author
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: James Mays verdensrekordforsøk
    Posted: 26 januar 2011 at 14:40
For de av dere som følger med på Top Gear er James May en kjent person. For dere andre: Han er en britisk programleder som jobber for BBC.
Han lagde en serie om engelsk leketøy en gang i verden. I en episode var målet å sette verdensrekord i langdistansekjøring med et 00-tog.

Programmet er delt opp i 6 deler og varer nesten en time. Kos dere:

Del 1


Del 2


Del 3


Del 4


Del 5


Del 6


Jeg innrømmer glatt at jeg ble imponert over den innsatsen og velvilligheten han ble møtt av overalt.
Det var et imponerende dugnadsarbeid.














MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2011 at 15:43
Jeg har DVD'en med alle 6 programmene:
 
1) Airfix Spitfire i 1:1 størrelse
2) Hage i Plasticine (plastilina).
3) Bro av Meccano.
4) Bilrace rundt den gamle banen på Brooklands med Scalextric.
5) 00-jernbane (Hornby), 1 mile lang.
6) Lego-hus som han kan bo i.
 
Programmene er virkelig morsomme og DVD'en kan absolutt anbefales (for store gutter som meg Wink). Jeg bestilte min hos Play.com, de sender fraktfritt til Norge. Søk på: James May's Toy Stories.
Programmet med Spitfire'n gikk på på dansk tv da jeg var der i sommer. Vi kan jo håpe på at NRK sender disse programmene en gang.
Jeg fikk anledning til å hilse på James May under flyshowet Flying Legends ved Duxford i sommer, en hyggelig fyr. Han signerte bøker bygget på de samme programmene og jeg måtte selvfølgelig ha en av dem.
 
Petter


Edited by traiNman - 26 januar 2011 at 15:45
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2011 at 16:07
Og så har han et program om modelljernbane og Big smile
 
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2011 at 17:34
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Jeg har DVD'en med alle 6 programmene:
 
1) Airfix Spitfire i 1:1 størrelse
2) Hage i Plasticine (plastilina).
3) Bro av Meccano.
4) Bilrace rundt den gamle banen på Brooklands med Scalextric.
5) 00-jernbane (Hornby), 1 mile lang.
6) Lego-hus som han kan bo i.
 
Programmene er virkelig morsomme og DVD'en kan absolutt anbefales (for store gutter som meg Wink). Jeg bestilte min hos Play.com, de sender fraktfritt til Norge. Søk på: James May's Toy Stories.
Programmet med Spitfire'n gikk på på dansk tv da jeg var der i sommer. Vi kan jo håpe på at NRK sender disse programmene en gang.
Jeg fikk anledning til å hilse på James May under flyshowet Flying Legends ved Duxford i sommer, en hyggelig fyr. Han signerte bøker bygget på de samme programmene og jeg måtte selvfølgelig ha en av dem.
 
Petter


Da er det nok din nummer 5, som på Youtube er merket episode 6 jeg har lenket til. Og det var ikke 1 mile, men 10 miles, 16 km.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2011 at 01:02

Nå har jeg sett både programmet om modelljernbanen og det første programmet som handler om å bygge en Airfix Spitfire i skala 1:1. Takk skal du ha Dag Cato... Det har blitt seint nå. Ouch
Men det som slo meg var hvordan disse ungdommene ble bedre å bedre på å bygge plastbyggesett og hvordan han sto frem som en utrulig bra lærer gjennom å knytte sammen de ulike plastbyggesettene med historie, samarbeid og utfordringer. Jeg ble nesten litt rørt av det hele.  

Modellhilsen

Claes
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2011 at 20:57
Serien gikk på BBC høsten 2009 og jeg satt klistra...Wink episoden hvor han fullfører en runde på Brooklands med Scalextric er minst like bra.... Brooklands er for dere som ikke vet det,verdens første racerbane bygget kun for biler. i dag er det kun deler av banen igjen..
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2011 at 09:41
Har begynt å se fra episode 1. Må bare få med meg alt . . . .
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2011 at 09:55
Vel anbrukt tid å se disse filmene, personlig likte jeg best Brooklandshistorien Big smile

Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2011 at 11:40
Og for de som er spesielt interessert i flybyggesett kan jeg opplyse at Airfix har sendt ut på nytt Spitfire-settet som vises i programmet (den i 1:72 altså Wink).
 
 
Petter
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,055 seconds.