MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - SPAM
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

SPAM

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SPAM
    Posted: 06 januar 2011 at 03:29

Hei!

Kan Moderator fjerne brukeren apple522, som i skrivende stund har spam'et 5 tråder i løpet av sitt foreløpig timelange medlemsskap?

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2011 at 10:27
Dette gjelder i og for seg også brukeren Guests. Er dette en innebygget bruker med gjestekonto bør vel denne deaktiveres, eller hvertfall ikke tillates å poste innlegg uten at de manuelt godkjennes først.
 
Svein
 


Edited by Svein_A - 06 januar 2011 at 10:29
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2011 at 10:43
Trekke pusten dypt nå folkensWink
 
Innlegg med spam, og brukere som kommer med dette fjernes bestandig... Men vi driver ikke døgnservice her, så derfor tar det av og til noen timer før moderatorene er på plass. Jeg har imidlertid såpass tiltro til brukerene her at jeg ikke tror noen lar seg lure til å klikke på linkene i spaminnlegg selv om de skulle ligge ute noen timer.
 
 
Det er heller ingen grunn til å drive detektivvirksomhet blant brukernavn på jakt etter brukernavn som kan tenkes å ha skumle hensikter. De tilfellene som har vært av spamming her har vært brukere som har registrert seg og begynt spammingen umiddelbart. Mange av disse tror jeg har blitt fjernet uten at dere brukere engang har sett at de har vært her.
 
Edit: hmmm... var litt kjapp med min kommentar om "guests".. bort med den ogWink
 
 
Dersom det dukker opp spam i fremtiden (hvilket det garantert vil gjøre) så len dere tilbake, ikke trykk på linkene, og vent 24 timer. Har vi ikke fjernet de uønskede innleggene og brukerene innen da, så trykk "rapporter innlegg" og gi oss litt mer tid så fjerner vi det etter hvertWink
 
Mvh
Eirik
-Moderator


Edited by eika - 06 januar 2011 at 10:45
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2011 at 12:18
Takk for 'bruksanvisningen' Smile
Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,049 seconds.