Problemer med Trix-lokomotiv |
Post Reply |
Author | |
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 januar 2011 at 00:31 |
Jeg har nylig kjøpt et Trix NS 6400 lokomotiv (kat.nr. 22722) og får det ikke til å gå skikkelig på DCC. Det går greit i analog modus, men når jeg setter inn en dekoder rykker det fælt og lager skikkelige ulyder fra motor/drivverk. Det er verst på lave turtall. Første dekoder jeg satt inn var en Zimo 630R og da gikk loket veldig dårlig. Så forsøkte jeg en Lenz Gold med USP, og det bedret seg noe. Så tilslutt ble loket forsøkt analogt, og da er ulydene fra drivverk/motor nesten borte og rykkingen er helt borte.
Trenger Trix sine lok noen spesielle CV-verdier? |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvilken type motor sitter i loket, Tore?
Er det en SoftDriveSinus(SDS)-motor (som også sitter i T44), må du slå av motorreguleringen (EMF)på dekoderen?
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |