MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Smussing med PanPastel
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Smussing med PanPastel

 Post Reply Post Reply
Author
Alfchristian View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Alfchristian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Smussing med PanPastel
    Posted: 19 desember 2010 at 11:21
Hei,

Jeg fikk et tips fra produsenten av PanPastel som vi importerer dette produktet fra at PanPastel ble mer og mer poplulært til modelltog i USA & Canada. PanPastel er en alternativ til pastellstifter som kunstnere bruker til maling. Konsistensen gjør at det er veldig lett å jobbe med og det er veldig lett å skape fine fargeoverganger.
PanPastel er en serie med farge/maling som kommer i en liten skål, og det er totalt 80 forskjellige farger i serien. Les gjerne mer om dette her: http://www.panpastel.com/norway/about_norway.html

Jeg har sett på en del blogger og info som viser hvordan dette blir brukt til weathering/rusting av modelltog, og mener dette ser veldig bra ut.

Her er link til noen bilder fra en kar som har brukt dette:
http://www.trainlife.com/albums/photo/view/album_id/31/photo_id/16106

Det funket dessverre ikke å laste opp bilder nå, men skal få gjort dette senere sammen med en "bruksanvisning" som viser veldig godt hvorfor dette egner seg bra til modelltog.

Hvis noen vil prøve dette finner man PanPastel i mange butikker i Norge som fører kunstnermateriell. Ta evt kontakt med meg på alfchristian@globalhobby.no så skal jeg fortelle hvor nærmeste forhandler er.

Jeg representerer Global Hobby og Kunst, en grossist som selger kunstnermateriell og formingshobby til norske forhandlere.
www.globalhobby.no



Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,059 seconds.