MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Årnes stajon
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Årnes stajon

 Post Reply Post Reply
Author
mephizto View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mephizto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Årnes stajon
    Posted: 04 desember 2010 at 21:54

Er det noen her i forumet som har bygget Årnes stasjon?

Har en eske med byggesettet liggende, men pga en feil under produksjonen, så er ikke noen av delene merket eller tegnet på hvor man skal skjære ut. har snakka med CM, men de kunne ikke hjelpe :-(


Have a nice day on rails
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2010 at 20:29
Jeg har ikke bygget Årnes stasjon, men jeg har et eksemplar av modellen hjemme på mitt byggebord nå for restaurering. Denne ble bygget i 1992 og har stått modell for en artikkel i MJ-bladet samme år.
 
Her er modellen rett før restaureringen startet:
 
 
 
 
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
mephizto View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mephizto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 desember 2010 at 22:50
Stilig. Men jeg skulle gjerne kommet i kontakt med noen som har bygget den, som event kunne hjelpe meg. Dumt å betale nesten 2 lapper for noe en ikke får glede av :-(
Have a nice day on rails
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2010 at 02:31
Hei, hvis du kontakter Svein Martin Holt og hører med han, da han det er han som har bygget stasjonen på bilde som Bjørn Runar la ut
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2010 at 20:40
Originally posted by kokken kokken wrote:

Hei, hvis du kontakter Svein Martin Holt og hører med han, da han det er han som har bygget stasjonen på bilde som Bjørn Runar la ut
Hm, det er nesten 20 år siden jeg bygde stasjonen, så jeg husker ikke så mye fra den. Husker ikke om det var med tegninger eller om det var tegnet på fineren. Kanskje jeg har de gamle tegningene liggende i kjelleren et sted, men jeg kan ikke love at jeg finner noe.
Det sto vel noen tips i artikkelen i 1992, men det var vel ikke noen tegninger der, annet enn av noen nedløpsrør.
Husker at jeg syns det var et spennede prosjekt og at stasjonen ble fin.
 
Som du ser av bildet til Bjørn Runar, må taket limes på nytt. Det bulket seg ganske raskt, limet holdt ikke noe godt mot den tykkere platen under. Mener jeg brukte vanlig plastlim der, men plasten "smeltet" ikke sammen.
Ellers har modellen stått i kjelleren i en eske i alle disse årene, før jeg i høst ryddet opp i masse gamle ting og noe av det havnet oppe i Drammen MJ-klubb.


Edited by smholt - 23 desember 2010 at 20:42
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
mephizto View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mephizto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2010 at 23:09
Blir glad for all hjelp jeg. Men skjønner jo at jeg burde returnert byggesettet da jeg fikk det. Kjøpte det forøvrig i 1997 eller 1998........ og det mangla bla taket den gangen også......... sukk
Have a nice day on rails
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.