MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Pad og MJ
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Pad og MJ

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Pad og MJ
    Posted: 20 november 2010 at 11:40
Jeg startet egentlig denne tråden i lutter glede over å ha lest MJ litteratur, sett MJ videoer og lekt med MJ apps på min nyervervede IPad.  Det blir mange flotte stunder fremover.
 
Men i gleden over alt dette, oppdaget jeg at jeg ikke kunne skrive i tekst feltet når jeg skulle lage innlegget på forumet (dette er skrevet på PC).  Nå vet jeg at nettgruppen har alt for mye å gjøre, men jeg regner med at vi i en fjernere fremtid også er klar for alle brukere av det nye leketøyet. I mellomtiden bruker jeg gjerne både tablet og laptopSmile.


Edited by Morten Jacobsen - 20 november 2010 at 11:49
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 11:48
???? Smile
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 12:03
Du som er så moderne Espen, har du ikkje fått deg iPAD? Du får handle inn til neste torsdag. Fra nå skal moduler bygges med nytt verktøy :-)

MH
Terje O
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 12:13
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 12:22
Jada Terje,
vet at godt verktøy er halve jobben, men å bygge moduler med en avisleser ? Smile
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 13:26
Leste i et engelsk mj blad for en tid tilbake, tror det var Railway Modeller hvor en styrte anlegget sitt trådløst med ipaden. Så ganske tøft ut.

Ellers kan jeg bare anbefale folk produktet. Herlig til å surfe og leke med på toget eller sjekke tv programmet i sofaen.
Tut, tut.
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 16:28
Morten - jeg har litt problemer med å forstå hvordan dette er forumsoftwaren sin feil. Kan du ikke ta med "dingsen" den 9. så kan vi titte på det.
Mvh Stein
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 17:38
Det er garantert et nettleserproblem på Jegpadden. Diverse håndholdte dingser har som regel ikke samme støtte for Javascript, Flash osv. som ordentlige datamaskiner. iPad har Safari installert og den liker ikke bestandig nettsider som er laget med/for Microsoft produkter.
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 18:45
Jeg har også Ipad, og jeg fant også fort ut av det at jeg ikke kunne skrive på forumet, men bare lese. Ser du skriver Morten at du hadde en MJ apps Hvilken?
Det er en fantastisk sak Ipad. Jeg anbefaler den til alle.Smile
Enkel å ta med på reise. Satt på toget til Stavanger og med Ipaden med meg, har aldri hatt en så flott tur. Kunne høre på musikk, skrive for eks. skoleoppgave o.l. å sitte å se ut på det flotte landskapet på vestlandet. Big smile
Eirik
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 19:22
Er det mulig å innstallere andre nettlesere en Safari på den?
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 20:32
Ikke som jeg har sett. Det kan hende, men Apple er det som har laget Safari, så forstår at det er Safari som brukes.
Eirik
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 20:32
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

http://izismile.com/img/img3/20101027/640/daily_picdump_528_640_66.jpgSmile
 
TongueTongue .....
 
Men så er da slik da, Jon Einar - at selv om man kanskje ikke har råd til leketøyet eller ikke helt vet om man har bruk for den, har jeg så alt for lenge hatt lyst på den.  Og de siste 2 døgnene har i allfall tilfredstillt det behovet.  Men jeg ser også at det er mange sider ved brettet som jeg har nytte av; blandt annet lesing av aviser og magasiner på en enklere måte enn på PC.  Kanskje kommer det flere MJ blader på nett snart?
 
Originally posted by eibro eibro wrote:

Jeg har også Ipad, og jeg fant også fort ut av det at jeg ikke kunne skrive på forumet, men bare lese. Ser du skriver Morten at du hadde en MJ apps Hvilken?
Det er en fantastisk sak Ipad. Jeg anbefaler den til alle.Smile
Enkel å ta med på reise. Satt på toget til Stavanger og med Ipaden med meg, har aldri hatt en så flott tur. Kunne høre på musikk, skrive for eks. skoleoppgave o.l. å sitte å se ut på det flotte landskapet på vestlandet. Big smile
 
Jeg har bare utforsket noen MJ Apps, bla "Touch Cap" (selv om jeg ikke har noe digitalt MJ system å prøve den på.  Man finner noen andre Apps om man søker "Model Railroad"-
 
 


Edited by Morten Jacobsen - 20 november 2010 at 20:37
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 21:29
Dette svaret er skrevet fra iPhone, og det fungerer helt fint. Veldig rart om det ikke skulle fungere på iPad. Nettleseren er akkurat den samme, eneste forskjell er skjermstørrelsen.
Truls Slevigen
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 22:26
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 22:31
Jeg får hverken opp et felt til å skrive i eller et "keyboard".  Trolig en liten forskjell mellom de to applikasjonene.  Uansett; ingen stor sak for meg ennå.
 
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2010 at 23:49
Jeg prøvde å skrive et svar her med HTC Desire (Android 2.1), men det gikk dårlig... Klarer ikke "aktivere" feltet som det skal skrives i. Så da er det i hvertfall ikke et unikt problem for ipad. Og jeg har ikke hatt tilsvarende problemer på andre nettsider.

Mvh Heine
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2010 at 11:50
Samme problem her med en Desire
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2010 at 13:11
Jeg testet også med Firefox for android (beta). Da klarte jeg å skrive tekst, men når jeg gikk utenfor tekstfeltet for å trykke på en smiley, klarte jeg ikke å komme tilbake i tekstfeltet igjen.
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2010 at 13:31
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Jeg startet egentlig denne tråden i lutter glede over å ha lest MJ litteratur, sett MJ videoer og lekt med MJ apps på min nyervervede IPad.  Det blir mange flotte stunder fremover.


Gratulerer, Morten!

Har du forsøkt å lese MRH på ditt nye leketøy?
Det står en lang tråd her om iPad, og du kan gjøre et søk på MRH forumet om du er på jakt etter en passende leser.

Joe Fugate bruker visst en app som heter Good Reader. Har du prøvd den?


Edited by KnuT - 23 november 2010 at 13:37
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2010 at 14:52
Har ikke padda egen pdf-leser?
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2010 at 16:20
jo, Ipaden har egen PDF leser. Man kan kjøpe programmene til IWork også. For de som ikke vet hva det er, er det nesten helt likt som Office.
Når man har Iwork programmene, kan man skrive dokumenter, regneark og lage Power Pointer.

Eirik
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2010 at 16:28
Jeg tror vel ikke iWork lager PowerPoint? Men Office for Mac gjør det.
Svein S
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2010 at 17:02
Iwork lager Power Point på Ipad jo.
http://www.apple.com/no/iwork/keynote/
Jeg vet ikke hva du kaller Keynote til Iwork, Svein?


Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2010 at 23:38
Jeg sjekket faktisk en nettside som presenterte iWorks først, og fant ingen ting om Power Point der. Den du henviser til går litt dypere inn i materien. Det den viser er at Keynote kan lagre presentasjonene som en .ppt-fil, dvs. for å være kompatibel og "snakke" bedre med Microsoft-miljøet. Men det framgår vel ikke at .ppt er standardlagringsformatet for Keynote?
Men det er selvsagt bra at systemene i større grad enn tidligere kan dele filer over operativsystemgrensene. 100 % klarer de det dog ikke selv om samme programvarehus står bak. Jeg bruker Office (et MS-produkt) for Mac hjemme og Office for Windows på jobben. Det hender at noen funksjoner bare virker på en av plattformene, og da helst på Windows; naturlig nok siden Office i utgangspunktet er laget for Windows.
Svein S
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2010 at 06:32
Originally posted by KnuT KnuT wrote:

Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Jeg startet egentlig denne tråden i lutter glede over å ha lest MJ litteratur, sett MJ videoer og lekt med MJ apps på min nyervervede IPad.  Det blir mange flotte stunder fremover.


Gratulerer, Morten!

Har du forsøkt å lese MRH på ditt nye leketøy?
Det står en lang tråd her om iPad, og du kan gjøre et søk på MRH forumet om du er på jakt etter en passende leser.

Joe Fugate bruker visst en app som heter Good Reader. Har du prøvd den?
 
Takk Knut
 
Siden du for lenge siden introduserte meg for MRH har jeg vært en trofast leser.  MRH var også noe av det første jeg leste på IPaden, men da direkte i PDF.  Skal prøve appen som JF anbefaler.


Edited by Morten Jacobsen - 24 november 2010 at 06:34
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2010 at 08:40
Jeg har aldri brukt Iwork selv, men jeg har bare sett folk som bruker programmene.
Når jeg også får MAC, vil jeg gjøre som seg Svein, å kjøpe Microsoft Office til pcen, for vi også bruker bare Office på skolen, og hjemme.
Som jeg har gjort i Office, er at jeg velger hva jeg alltid skal lagre i. Jeg velger at jeg lagerer i .dok og ikke .docx. Det er fordi, noen pcer ikke har Office 2007, bare 2003.
Men nå begynner de fleste pcer å få Office 2007.
Jeg vet ikke om det går ann å stille dette i Iwork også.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.