MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - To utgaver av aktive tråder
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

To utgaver av aktive tråder

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: To utgaver av aktive tråder
    Posted: 01 november 2010 at 21:04
Etter at "aktive tråder" igjen har begynt å virke, er det skjedd en liten endring med den, som jeg tror kanskje er utilsiktet. Hvis man klikker flere ganger rett etter hverandre på den, viser den færre rom den ene av gangen enn den andre. Den virker som en toggle switch, for å bruke et amerikansk elektroutrykk. Hvis man ser på tilhørende URL, skifter den også mellom
http://forum.mjf.no/active_topics.asp?UA=Y
og
http://forum.mjf.no/active_topics.asp

Den viser flest innlegg når URL ikke har tillegget "?UA=Y"


Edited by ses - 01 november 2010 at 21:06
Svein S
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 12:56
Jeg ser også på forumets oversiktsside at et par av de nederste forumene ramses opp flere ganger etter hverandre. Kanskje relatert, kanskje ikke.
Mvh Stein
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2010 at 08:44
Originally posted by steppen steppen wrote:

Jeg ser også på forumets oversiktsside at et par av de nederste forumene ramses opp flere ganger etter hverandre. Kanskje relatert, kanskje ikke.
Dette har vært slik siden MJF oppgraderte forumet for et par år siden. Skyldes at den forrige utgaven var gammel og hadde en annen oppbygging av rommene. Dette er derfor en ryddejobb jeg ikke har tatt meg tid til å finne ut av. Den vises vel slik fordi den skal være kompatibel med eldre utgaver tror jeg.
 
Etter å ha kikket litt i koden, fant jeg ut av problemet Svein nevner. Så vidt jeg kan tolke det av koden, er den med begrensninger aktive tråder som ikke er besvart. Har ingen fornuftig oversettelse av dette. Kom gjerne med bedre forslag.


Edited by Pelle - 06 november 2010 at 09:16
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2010 at 22:36
Det er en greit og forståelig beskrivende slik det er gjort .. Smile
Bjørn Egil
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2010 at 20:07
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Så vidt jeg kan tolke det av koden, er den med begrensninger aktive tråder som ikke er besvart. Har ingen fornuftig oversettelse av dette. Kom gjerne med bedre forslag.


Har det vært to forskjellige tekster på den lenken hele tiden, eller er det først nå jeg ser forskjellen?

Men hva menes egentlig med "Aktive tråder som ikke er besvart"? Og hva er egentlig en "aktiv tråd"? Er det relatert til hva jeg har sette ller ikke sett tidligere?
Svein S
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2010 at 20:46
I de fleste forum så er en aktiv tråd en tråd det har vært endringer i (nye eller redigerte innlegg) siden sist gang man var inne.
 
Kai
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2010 at 21:37
Ok. Da er altså "aktiv" relatert til ens eget bruk av forumet. Greit å vite, men synes nok at teksten kunne vært mer treffende. Hva med "Tråder med innlegg du ikke har sett tidliger"? Lenger selvsagt, men mer informativt.
Svein S
Back to Top
EivindPT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EivindPT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2010 at 09:10
Før leste den ene aktive tråder, mens den andre leste ubesvarte tråder
EivindPT
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.