MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Intellibox og Zimo MX63
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Intellibox og Zimo MX63

 Post Reply Post Reply
Author
rannugno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rannugno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Intellibox og Zimo MX63
    Posted: 18 mars 2005 at 23:06

Hei

Jeg kjører vanligvis Märklin digitalt med Intellibox. Så fikk jeg en ide om at jeg skulle bygge om et Roco E71 lok til treleder digital. I dette lokket er det VELDIG trangt og en ganske stor motor. Jeg fant ut at Zimo 63 er liten og tåler mye strøm.

Men hvordan får jeg denne til å fungere med intelliboxen? Jeg finner ikke engang hvilken adresse dekoderen har hverken i den mikroskopiske manualen eller på Zimo"s hjemmeside. Og hva må jeg gjøre for å få intelliboxen til å fungere med denne DCC dekoderen?

Kan noen hjelpe meg?

Gunnar

Gunnar S
Back to Top
NMJ AS View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører


Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NMJ AS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mars 2005 at 00:11
Originally posted by rannugno rannugno wrote:

Hei

Jeg kjører vanligvis Märklin digitalt med Intellibox. Så fikk jeg en ide om at jeg skulle bygge om et Roco E71 lok til treleder digital. I dette lokket er det VELDIG trangt og en ganske stor motor. Jeg fant ut at Zimo 63 er liten og tåler mye strøm.

Men hvordan får jeg denne til å fungere med intelliboxen? Jeg finner ikke engang hvilken adresse dekoderen har hverken i den mikroskopiske manualen eller på Zimo"s hjemmeside. Og hva må jeg gjøre for å få intelliboxen til å fungere med denne DCC dekoderen?

Kan noen hjelpe meg?

Gunnar

Hele manualen kan du få oppe i butikken eller laste den ned fra Zimo sine hjemmesider. Følg denne linken: http://w3.zimo.at/web2003/pdf/MX63E.PDF

Dette burde gi deg den hjelpen du trenger!

Ps: Den krever Adobe acrobat.

NMJ - Norsk Modelljernbane AS
Strømsveien 102
N-2010 Strømmen

Tlf: +47 64 84 57 30
Fax: +47 64 84 57 39
E-mail: inof@nmj.no
Internet: www.nmj.no
Back to Top
rannugno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rannugno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2005 at 20:20

Hei

Takk for svar.

Fant manualen på nettet så nå fungerer dekoderen veldig bra bortsett fra en ting. Jeg har bremsestrekk med likespenning for å stoppe toget ved rødt lys. Har lagt inn CV#29, bit 2 = 0 og CV#124 bit 2 = 1 som det står i manualen. Det står videre at F4 knappen skal brukes ved skifting og "DC brake generator". Dette får jeg ikke til å fungere. Når lokket kommer til bremsestrekkningen fortsetter det i samme hastighetfor så å bråstoppe ved signalet. Når det skifter til grønt, går brått i gang igjen. Kan dette ha noe med programering av funktionsknappene (CV33 - 40)?

Lokket går forøverig veldig pent og har veldig bra saktekjøringsegenskaper med denne dekoderen (bortsett fra ved rødt lys)

Håper dere har en løsning, da jeg kan tenke meg å utstyre flere lokk med denne dekoderen.

MVH

Gunnar S

Gunnar S
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2005 at 10:02

Hei Gunnar.

Har du sjekket at dekoderen er versjon 7 eller senere? Se kommentaren under CV29 i bruksanvisningen. Les CV7 for versjonsinfo.

Hilsen Halvor

Back to Top
rannugno View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rannugno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2005 at 17:01

Hei

Takk for svar!

Versjonsnummeret på denne er 14, så det burde ikke være problemet.

Gunnar

Gunnar S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.