MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Collector Model legges ned fra nyttår
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Collector Model legges ned fra nyttår

 Post Reply Post Reply
Author
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Collector Model legges ned fra nyttår
    Posted: 19 september 2010 at 19:08

Bjørn Bratz har i dag i abonnementsbladet sitt (Stopp for tog) kunngjort at CM legges ned fra nyttår. Han vil gjøre ferdig siste serie Di3 (grønn, og nydesign), Falconbridge-vognen samt messemodellen, men gammeltysker samt konduktørvogn blir dessverre ikke produsert. Også salgsvirksomheten (auksjonene) avsluttes fra nyttår. Cry

Det er trist for oss som har satt stor pris på hans mange flotte norske modeller, men en stor applaus for den store innsatsen hans firma har gjort for norsk MJ! Selv irriterer jeg meg mest over at jeg oppdaget CM så sent!
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2010 at 22:58
Ingen gladmelding akkurat,selv om vi lenge har skjønt at Bjørn Bratz ønsket å trappe ned. Det han har gjort vil imidlertid ikke bli borte. Teakvognene hans er vel de beste som noen gang er laget. For ikke å glemme roteren,sporrenseren,LM1,Årnes stasjon m.m.m.m.
 
Modellene hans er nå spredt rundt om i de tusen MJ-hjem og blir neppe rimeligere å gå til anskaffelse av fremover. Sammen med giganten på Strømmen blir vel Bratz stående som en av de som gjorde det mulig å samle seg opp på norsk materiell her i landet. Bratz,Augbo,Moe,Lillehagen,The Steinars pluss noen til lyser på den norske MJ-himmelen. (Pluss alle de andre produktutviklerne.)
 
Uten disse hadde vi vært prisgitt de tyske industriprodusentene. Ikke noe galt å si om dem,men det hadde i hvertfall for meg vært stusselig å dampet rundt med BARE stor- og gammeltyskere på anlegget og norsk-klonede tyskervogner,selv om Roco gjorde en kjempejobb med de "halvferdige" teakvognene sine og Lima ga oss de første B3-vognene.
 
Jeg tror ikke vi vet hvor heldige vi er i dette landet som har personer som mekker dekaler,produserer last ,snekrer FREMO-anlegg og drar lasset slik at vi andre kan få inspirasjon og boble over av MJ-glede.
 
Det er greit å ha også dette bak øret og glede oss over de store mulighetene dette enorme fellesskapet gir oss i mini-nasjonen vår. Vi ses i Horten,Bergen og Stavanger...Big smile
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.