MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sporunderlag
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sporunderlag

 Post Reply Post Reply
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sporunderlag
    Posted: 13 september 2010 at 18:50
Jeg spør på vegne av en kunde om noen av dere her ute har forsøkt eller vurdert Steni-plater som sporunderlag for hageanlegg?
 
For de som ikke kjenner til disse platene så sjekk www.steni.no. De har bl.a. profilerte plater med stenstruktur som kan minne om skinnegrus.
 
Eirik
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 februar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 164
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2010 at 21:19
Jeg vet om at det var en serie baner som ble bygget i USA på "Jackofoam".
Men de ble lagt på et underlag de også.
Det er godt mulig at Steni kan brukes som topping oppå impregnerte bjelker. Men det ser du fort selv når du har plata fysisk foran deg.
Dersom det er tilsvarende "fyll" som Jackofoam, Jackon og lignende plater er det ganske føyelig.
Det ser i grunnen veldig "bøybart" ut her

Ser ut til å være kult som topplag der mange bruker takpapp, men jeg ville ikke regne med det for noe spenn.
Size does matter

Rune Hagen

Kongsberg
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2010 at 21:31
Nå må du ikke la deg lure av det bildet; det er nok brukt for å vise at plata er sterk. En dobbel så tykk finérplate vil nok se tilsvarende ut ved samme behandling.
(Sitat)
steni nature fasadeplate er en glassfiberarmert polymerkomposittplate med en overflate av knust naturstein
(Sitat slutt)

Dersom en "faller for" overflata som "ferdigballast", kan en kanskje lage et bæresystem for sportraséen av en stående plank/bord/lekt (avhengig av spennvidden) og legge en stripe Steniplate oppå; som en T (?)
Bjørn Egil
Back to Top
Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 februar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 164
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2010 at 22:42
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Nå må du ikke la deg lure av det bildet; det er nok brukt for å vise at plata er sterk. En dobbel så tykk finérplate vil nok se tilsvarende ut ved samme behandling.

Men så ville jeg ikke brukt en finerplate som bæring i noen som helst konstruksjon heller
Det var det jeg mente med spenn
Size does matter

Rune Hagen

Kongsberg
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.