MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Snill far
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Snill far

 Post Reply Post Reply
Author
parnulf View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote parnulf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Snill far
    Posted: 06 september 2010 at 18:11

Da jeg var eneste sjåfør i familien, fikk de høre: "Bare ta den tid dere trenger!" om det handlet om shopping eller lek med kosedyr eller annet. Nå hører jeg:" Pappa, bare ta den tid du trenger!" om det er gamle lastebiler eller bensinstajoner eller... eller... tog???

Det var en god investering i tid den gang, og det er vel skrevet et sted  at "det du vil at andre skal gjøre mot deg, skal du gjøre mot dem"
 
Hilsen Arnulf Pedersen
Da er jeg på forumet, og for å bevise det, har jeg skrevet dette.
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2010 at 23:21
I dag har jeg hvert på en kombinert sykkel/ biltur langs meråkerbanen. 

Min far skulle springe Orienterings løp, et sted rundt Hommelvik. Da fikk jeg overtalt han til og hekte på sykkelen min og kjøre meg til hommelvik. Derifra sykklet jeg til murevik. 

Når vi skulle kjøre tilbake til trondheim, så fikk jeg han til og vente i 20 minutter på at jeg fikk tatt bilder ved Svartneset. Når jeg komm tilbake følte han seg veldig snill...

I sommer var vi på bilferie til bergen, der familie bor. På den turen fikk jeg pappa til og stoppe ca 14 ganger for og ta bilder av tog eller jernbane landskap. eneste grunden; Mamma sov og lillebroren min så på film. På turen tilbake så fikk jeg dem til og vente i (!) 35 min på toget i flåm! 

Vente tiden ble brukt til og beskue den fine modellen av Flåm stasjon. 

Men når jeg tenker på det, så er familie ubrukelige til og få tatt bilder av jernbane ting. Utolmodige vesen uten sans for oppmåling og bildetaking av ting som kan bli flotte modeller!

Flere som har det sånn? 
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.