Leangen stasjon |
Post Reply |
Author | |
jhv
Veteran Joined: 19 januar 2006 Status: Offline Points: 209 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 september 2010 at 18:04 |
Vet ikke om det er interesse for slike bilder ?,
men stasjonsbyggere kan kanskje få inspirasjon til detaljer. Til venstre er det nedlagte industrisporet til Lade. Tømmervognsstammen tror jeg tilhører CN, og har vel blitt arbeidsledig nå når CargoLink har overtatt kjøringen til Skogn. Sporet som grener ut til venstre er Stavne-Leangenbanen. Rett bak innkjørssignalet lå Ladalen Hp. |
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
Planlegger en modell av leangen stasjon i H0 Fremo. Har bare en 400-500 bilder derfra.... Da med sidesporet til Norbø fabrikker på lade. Er ennå litt usikker på hvordan jeg skal lage sporet. Men trur det blir forkortet og forenklet litt!
|
|
jhv
Veteran Joined: 19 januar 2006 Status: Offline Points: 209 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leangen passer sikkert fint som Fremostasjon.
Den hadde en gang i tiden livlig godstrafikk, og egen skiftetraktor. Rockwool hadde eget sidespor, og på Ladelinjen følgende: NOBØ fabrikker.(produksjon av bygningsradiatorer, elektriske varmeovner og lydpotter til Volvo Amazon ) COOP med sentrallager for midtNorge. Forsvaret/HV med beredskapslager. NorGas. (Var det navnet på de med hvite tankvogner med rødt "magebånd?) Og kanskje flere som jeg ikke husker. Så de fleste typer godsvogner passer her. |
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har lys til og kutte ut noen av de bedriftene som hvar der. Det blir mye og holde styr på. Bare side sporet til nobø erjo like langt som selve stasjonen. Dette tar plass! Har tegnet noe på det, mye igjen ennå.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |