Felleskjøp lastebil |
Post Reply ![]() |
Author | |
Lundski ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 21 august 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 august 2010 at 21:35 |
Hei e dt nånn som kannj gi me tips eller lag en felleskjøp lastebil t mæ mot betaling? :D
|
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan aldtids lage jeg
![]() ![]() |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
Lundski ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 21 august 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 13 |
Kvalitet har væll ikke så stor betydning:D
|
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Om du vil ha noe som ikke ligner på et vrak så tror jeg kvaliteten er viktig
![]() |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Hei, Tips:
Kjøp f.eks denne
Demonter bilen (MAN med henger)
Gjør rent delene med f.eks JIF under varmt vann.
Hytta lakkeres grønn f.eks HUMBROL 2
Kranen lakkeres svart f.eks HUMBROL 33
Lasteplan med karmer og sidebøylene lakkeres aluminium f.eks HUMBROL 11
Jeg bruker Air brush til dette.
Dekaler kan lages ved å hente bilder på internet.
Klippe å tilpasse i ett bildebehandlingsprogram, jeg bruker noe enkelt som PAINT.
Det finnes flere bilder av Felleskjøpets biler på nett til å se etter.
Kjøp dekalark for blekkskriver med hvit bakgrunn hvis du skal printe gult eller hvitt.
Prosedyre hvordan dekalene behandles med klarlakk etter printing følger som regel med arket.
Klipp deretter ut dekalene og dypp dem i vann som vanlig.
Hvis ønskelig gi dekalen et tynt strøk med klarlakk etter den har tørket.
Monter sammen og vips der har du en flott modell.
Mvh.
Eminente Arne
|
|
![]() |
|
Okei, takk for tipset. Men jeg forsto ikke helt den der siden hvordan vi kjøper den jeg.
Kan du hjelpe meg med det Arne? Går dt an at jeg kjøper det gjennom deg?
|
|
![]() |
|
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Hei,
Dette er en link til eBay som er en nettauksjon. Du må eventuelt registrere deg og legge inn bud. Budfristen på denne går ut lørdag 28.
Nå var dette bare et eksempel på hvordan du kan skaffe deg et emne for videre bygging, men du kan også få kjøpt denne eller tilsvarende i andre nettbutikker eller i lokale hobbybutikker som selger Herpa modeller.
Jeg kan dessverre ikke by på auksjoner for deg
![]() Arne
|
|
![]() |
|
Okei, takk:D
Kjønne
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |