HD videoklipp: Bergensbanen mellom Arna og Dale |
Post Reply |
Author | |
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 august 2010 at 22:05 |
For en drøy uke siden var jeg på tur langs bergensbanen i området mellom Arna og Dale for å filme tog. Med på turen var et flunkende nytt Panasonic HDC-SD60 kamera og stativ. Jeg har nå lagt ut alle klippene fra turen på youtube slik at de er tilgjengelig for alle. Jeg må si at jeg er strålende fornøyd med resultatet!
Tog 602 stopper på Arna Dobbel CE119 med containertog passerer Arna (legg merke til vinkingen fra fører og passasjer) Så var vi en liten tur nedom Bogegrend holdeplass. Denne er bare tilgjengelig til fots. Tog 609 passerer Bogegrend holdeplass Deretter gikk turen til området mellom Stanghelle og Dale NSB Lokaltog fra Voss til Bergen Tog 64 til Oslo Tog 610 til Oslo Lokaltog til Voss ved Daleelva Tog 601 ved Daleelva Mer lokaltog Mer lokaltog 2 Her kommer mitt favorittklipp fra turen. Filmet fra vannkanten ved Helle mellom Stanghelle og Dale Cargonet CE119 med containertog Deretter dro vi til Dale og filmet litt tog der BM69 på Dale BM69 på Dale 2 Cargonet CE119 hilser på Dale Så fort går det ikke på flåmsbana Mørket begynte å senke seg, men det var noen få tog igjen. Cargonet CE119 passerer Stanghelle EL18 med nattog til Oslo hilser på Trengereid Det var alt fra en veldig fin dag langs bergensbanen her i vest. Håper klippene blir satt pris på og husk å se i HD! ;) Edited by Yngve - 14 august 2010 at 22:13 |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
El Loco
Viderekommen Joined: 13 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 35 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for flotte videoer, Yngve! Og slit "an med nytt kamera!
|
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vil bare nevne at jeg har flere videoklipp ute på youtube.
Cargonet EL14 på Trengereid en fuktig fredagskveld Tog 609 forlater Arna Så fire klipp tatt på favorittstrekningen min mellom Stanghelle og Dale NSB lokaltog Tog 64 Tog 610 Tog 601 Ikke glem å se i HD for maks nytelse! Edited by Yngve - 10 september 2010 at 21:47 |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
|
Applaus! Tog er best når de beveger seg!
PS Yngve, Panasonic er tingen, HDC HS300 hos meg. :-) Edited by Terje Storjord - 10 september 2010 at 23:31 |
|
El Loco
Viderekommen Joined: 13 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 35 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, selv om dette ikke er den helt riktige tråden, må jeg anbefale Bergens Tidendes nye webcamera på Finse. I stedet for stillbilder vises det nå relativt gode live bilder fra stasjonen. Artig å se når togene kommer! Er det noen som vet hvor en finner tidtabell for godstog på Bergensbanen? Har fått med meg lossing av varer fra containertog på Finse, men vil gjerne selv ta noen egne bilder andre steder. Her er bt.no sitt webcam på Finse stasjon: http://www.bt.no/kamera/article147.ece Håper linken funker!
|
|
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for lenka!
Grafiske togruter for hele Norge ligger på Jernbaneverkets nettsted. http://www.jernbaneverket.no/no/Marked/Informasjon-for-togselskapa/Grafiske-togruter-fom-13-juni-2010/ Godstogene har vel rutenummer som begynner på 4? Artig om du poster egne bilder. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |