MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Arendal 2011
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Arendal 2011

 Post Reply Post Reply
Author
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Arendal 2011
    Posted: 28 juni 2010 at 11:28
Hei alle Fremo-venner!

Vi i Arendalsklubben har nå satt datoen for neste års Fremo-treff, 25.-27. mars. Sett av datoen i deres kalendere allerede nå, så kommer vi tilbake med mer info og påmeldingsdetaljer etterhvert.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2010 at 14:22
Vi åpner nå for for påmelding til Arendalstreffet 2011! All påmeldingsinformasjon og informasjon om treffet ellers ligger ute på : http://www.fremo-norge.org/treff/arendal2011
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2011 at 00:09
Det er nå kun 3 uker til Arendalstreffet, og planleggingen pågår for fullt. Moduloppsettet er klart og kan lastes ned på linken under her. Vi har fremdeles plass til flere deltakere, så det er bare å melde seg på for dem som har lyst på en sosial Fremo-helg i Arendal. Påmelding skjer til undertegnede på post@togbutikken.no. Jeg mangler også noen påmeldinger fra noen jeg vet planlegger å komme nedover, så det er fint om mail kommer snart . De som ikke har fått tilsendt noe kontonummer, må sende meg en mail så fort som mulig.

Link til moduloppsett i pdf-format (1Mb) : http://www.togbutikken.no/fremo/plan arendal 2011.pdf

Vel møtt!

 
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2011 at 01:22
Jeg ser det er hoen hyggelig gjensyn med stasjoner vi ikke har sett på en stund, samt innslag av utenlandske moduler. Jeg gleder meg! :-)
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2011 at 17:55
Vil ønske dere alle en fortreffelig helg i Arendal.
Og for oss som er hjemme og ikke har mulighet til å delta pga sykdom, så håper jeg at dere kan dele med dere med bilder fra treffetThumbs Up
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2011 at 18:17
Dette ser virkelig så spennende ut! Kanskje jeg en vakker dag går FREMO... Wink
Ha en flott MJ-FREMO helg! Dørene lukkes... Ouch Uff da! LOL
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2011 at 19:22
Har en FREMOdul stående på dokkenSmile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2011 at 11:34
Da er første runde godt i gang. Sitter selv på Grimstad Stasjon, imens det er rolig, kan man komme seg på nettet. Smile
Eirik
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2011 at 13:09
Du og den IPaden dinWink
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2011 at 13:21
Hehe. Det er ikke iPaden som har blitt brukt. Den ligger hjemme. Nå er det Macen jeg har med meg. 
Så var første runde ferdig, og vi spiser mat. Må ha litt av det også. ;)
Eirik
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2011 at 14:08
Får legge ut noen bilder etterhvert da Eirik!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2011 at 14:54
Når går neste tog fra Grimstad? Angry

LOL Tog du an???
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2011 at 17:38

Fra dagens kjøring,

skifting på Nelaug:

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2011 at 18:42
Flot foto Wink

Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2011 at 17:46
Takk til Arendal Modelljernbaneklubb for nok et vellykket FREMO-treff! Jeg måtte dessverre dra tidlig i dag, midt under siste kjøresesjon, og fikk ikke sagt farvel til så mange - så det gjør jeg her. Vi sees igjen neste år!



Tore Hjellset debuterte som treffdirigent, og gjorde en glimrende jobb med både ruter og øvrig organisering. Han fikk selvsagt god hjelp fra resten av gutta i AMJK.



Fra Rise stasjon - bygget av Halvor Sannæs og Arnulf Pedersen i AMJK.



Godstog trukket av Di3 på Bjørnlia stasjon - bygget av Bjørn Runar Larsen i DMJK.



Godsterminalen var ny i år - bygget av Styrkar Braathen i AMJK.
Truls Slevigen
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2011 at 20:26
Fin bilder Truls, Tusen Takk for en kjempeflott helg for meg som førstegangs deltager. Godt å vite at man blir tatt godt vare på som nytt medlem. Big smile
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2011 at 14:33
På vegne av AMJK vil jeg gjerne få takke alle deltakerne for all hjelp og bidrag som gjorde dette til nok et hyggelig treff for oss i Arendal! Thumbs Up

Bildet under viser Steinar Jeppestøls type 21e 176 på et sidespor på Grimstad stasjon. Nr.176 gikk i trafikk mellom Arendal og Grimstad på treffet, akkurat slik det antakeligvis gjorde i det virkelige liv når det var stasjonert i Arendal i "gamle dager"

Foto : Styrkar Braathen

 

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2011 at 15:13
Da har jeg endelig kommet så langt at jeg har fått foretatt en sortering og bearbeiding av bildene fra treffet.  Lysforholdene var ikke optimale for frihåndsfotografering av gjenstander i bevegelse.  Mye gikk derfor rett i det store vertikale arkivet.  Her er iallefall et lite første knippe:
 
Jeg ble vitne til et par uhell, begge på Nelaug.  Dette må være en uhellsbefengt stasjon, siden det var her Signaturen tryna i pukken også.  Første uhell var denne damperen som fikk det for travelt på skiva:
 
 
Lokfører ser litt lei seg ut etter uhellet:
 
 
Ved et noe senere tidspunkt viste det seg at en Skd 214 hadde kjørt utfor enden av et uttrekksspor og funnet pukken.
 
 
Det forventes utførlige uhellsrappporter for begge disse graverende uønskede hendelsene.Wink
 
 
Tog på vei bra Bjørnlia til Nelaug.  Passerer akkurat meieriet og innkjørsignalet til Bjørnlia.
 
 
Her fra Styrkar sin nye godshusmodul.  En artig ny bekjentskap.
 
Med toget som forsvinner så sier jeg takk for meg.  Håper bildene falt i smak.  Håper på et like bra treff neste år.
 
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2011 at 17:15
Det kan bekreftes at MJT (ModellJernbaneTilsynet) var på stedet kort etter begge hendelsene og har iverksatt forberedende undersøkelser med tanke på å konkludere hvorvidt det vil være formålstjenlig å opprette en komite som skal vurdere hensikktsmessigheten av at undersøkelser om muligens lokførere skal intervjues skal iverksettes.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2011 at 19:21
SKD 214 - 88 
er nu sendt på værksted til hjulafdrejning og opretning af bremsetøj. Lidt svejsning på banerømmere, pågår. Iøvrigt ingen synlige skader på transmission m.m.Wink 

Tak til alle for en god weekend, vi kører i pukken igen. 

Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2011 at 19:41
Godt å høre at dere har hatt en fortreffelig helg!
Håper dere deler flere bilder med oss som ikke hadde mulighet!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
kjethau View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 06 november 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjethau Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2011 at 21:16
Da vil jeg også gjerne takke for et vellykket treff, og også jeg kommer gjerne tilbake neste år.
Jeg har også fått tømt billedbrikken inn på pc`en, og har fått tatt en liten grovsortering.
 
Her skrus de siste modulene sammen på fredagskvelden.
 
Her har vi våre to Danske venner som nok en gang stilte med Mjølner Verk.
 
Vognkort og vognlaster sorteres
 
Full konsentrasjon på Rise
 
Den nye godsterminalen var et trivelig bekjentskp. Her kom det både biler og stykkgods.Thumbs Up
 
Var det noe snakk om en skiftetraktor som gikk utfor sporet?? Shocked
 
Det diskuteres,
 
og det fotograferesBig smile
 
Det var tett mellom moduleneSmile
 
Scene fra Grimstad
 
Og noen drev med kreativ skiftingLOL
 
Takk for meg.
 
Kjetil
 
 
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2011 at 22:23
Takk for meg ogsåSmile
 
 
 
Kommer gjerne igjen neste år.
 
Alltid hyggelig når treffene krydres med nye moduler. I dette tilfelle Godsterminalen og særlig Arendal st. Morsomt var det også at de forskjellige stasjonene og holdeplassene lå geografisk riktig.


Edited by J-I Hansen - 29 mars 2011 at 22:26
Min mj-pusher er VMJI.NO
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2011 at 22:37
Takker for en flott helg!
Her er noen flere bilder:
 
Den nye modulen Godsterminalen
Den nye modulen Godsterminalen
 
Et nytt FREMO-medlem på sin første kjøretur, under kyndig veiledning
Et nytt FREMO-medlem på sin første kjøretur, under kyndig veiledning
 
fra Rise stasjon
fra Rise stasjon
 
Diverse gods til Bjørnlia
Diverse gods til Bjørnlia
 
fra Arendal stasjon
fra Arendal stasjon
 
En 26-maskin på vei fra Bjørnlia mot Nelaug
En 26-maskin på vei fra Bjørnlia mot Nelaug
 
...litt for stor for stallen...
...litt for stor for stallen...
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.