Strømforsyning til Lenz LSV100 |
Post Reply |
Author | |
GeorgII
Medlem i MJF Joined: 30 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 juni 2010 at 21:46 |
Hei, har fått meg et Lenz Set 90 med LSV100 idag og lurer på om noen kan svare kjapt på hva slags transformatorer jeg kan bruke som strømforsyning. Jeg har et par Roco 10275 og to Marklin tranformatorer på hhv. 30 og 60VA. Kan noen av disse brukes?
|
|
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
|
|
steinbp
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Ta for deg anvisningen for anlegget på Lenz sin hjemmeside, og der vil du se at den vil ha 15 volt med minst 60 va ytelse, så bruk den største. Les alltid anvisningen på anlegget på leverandørens hjemmeside for å vite hva som er viktig ved montering av anlegget.
|
|
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|
GeorgII
Medlem i MJF Joined: 30 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei og takk for svar, du har nok rett når du sier at jeg skal velge den største.
Jeg har søkt på nettet flere timer nå og fant en eldre bruksanvisning fra Lenz som sier at man kan bruke hvilken som helst modelljernbanetransformator, AC eller DC, sålenge den er kraftig nok til å kunne levere 5amp ved 16volt. Hvis ikke risikerer man bare at LSV100 kutter ut pga. overoppheting. Tusen takk for svar. Jeg skal koble til Marklin 60VA imorgen og jeg håper det går bra. Hvis andre har erfaringer eller innspill er det fortsatt veldig velkomment. |
|
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |