MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Loxx i Berlin
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Loxx i Berlin

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Loxx i Berlin
    Posted: 08 juni 2010 at 08:56
Jeg er i Berlin og er egentlig opptatt med møter til avreise på torsdag. Kan muligens slippe fra i en times tid i dag.  Er det tid nok til å oppleve loxx?
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2010 at 10:47
Hei Morten,
Dersom det ikke er kø, tror jeg du kan få en grei opplevelse av Loxx på en time, det er mye mindre enn MiWuLa i Hamburg. Men likevel greit å ha mer tid. og ikke minst få med seg en backstage omvisning som tar mer enn en time, men det kan du jo ha til gode en annen gang.
Berlin har jo så mye å by på.
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2010 at 23:04
Takk for rådene Knut.  Det var slett ingen kø, og jeg fikk mer enn halvannen time sammen med noen få andre til å skue et anlegg i drift i et område som tilsynelatende var under ombygging/utvidelse.  Jeg hadde med meg kamera (Canon EOS 350D), men desverre uten stativ og ekstern blits.  Derfor var det mange uskarpe bilder eller bilder med dårlig dybdeskaphet da fasit skulle gjøres opp og minnebrikken ble tømt til pc (syn >50år kombinert med liten skjerm på kamera avdekker ikke alltid slike feil i øyeblikketEmbarrassed).  Allikevel; jeg fikk tatt noen bilder som lastes opp når vår hardt arbeidende webmaster har fått flyttet forumet og all dets herligheter til ny server.
 
 
 
 
 
 


Edited by Morten Jacobsen - 08 juni 2010 at 23:16
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2010 at 12:09
Bare hyggelig, Morten.
Kjenner meg igjen mht fotografering, Har ikke engang DSLR, så det ble mange dårlige bilder.
Men jeg passet på å få med meg omvisning bak kullissene, og var den eneste, så det ble jo en spesielt hyggelig opplevelse. Smile
Jeg er imponert over bygningene fra Berlin.

hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
KAEMD View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KAEMD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2010 at 15:38
Var innom og besøkte LOXX i begynnelsen av mai, men ble litt skuffet. Mange fine bygninger og mange tog som kjørte. Alright var det å ha sett byen først for så å se bygningene/stedene  på anlegget. Flyplassen var morsom  med fly som tok av og landet. Det er kanskje urettferdig å sammenligne med MiniaturWorld i Hamburg,  som er i en klasse for seg langt over LOXX.
KAEMD
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2010 at 19:29
Smak og behag, mora og dattera osv osv

Min mening er at anlegg må kategoriseres i forskjellige klasser
- MiWuLa er en ubestridt éner i underholdnings(gigant)klassen
- Loxx stiller i klasser for "realistiske" anlegg og skårer ganske høyt der (i alle fall den forrige utgaven, har dessverre ikke fått sett det etter flytting og utvidelse med bl.a. flyplass). Det når imidlertid ikke opp til Modellbundesbahn (eller Bad Driburg som jeg ennå kaller det Wink)
Bjørn Egil
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2010 at 10:07
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Takk for rådene Knut.  Det var slett ingen kø, og jeg fikk mer enn halvannen time sammen med noen få andre til å skue et anlegg i drift i et område som tilsynelatende var under ombygging/utvidelse.  Jeg hadde med meg kamera (Canon EOS 350D), men desverre uten stativ og ekstern blits.  Derfor var det mange uskarpe bilder eller bilder med dårlig dybdeskaphet da fasit skulle gjøres opp og minnebrikken ble tømt til pc (syn >50år kombinert med liten skjerm på kamera avdekker ikke alltid slike feil i øyeblikketEmbarrassed).  Allikevel; jeg fikk tatt noen bilder som lastes opp når vår hardt arbeidende webmaster har fått flyttet forumet og all dets herligheter til ny server.
 
 
 Takket være iherdig innsats fra nettgruppen, kan jeg nå også laste opp bilder av anlegget.  Bildene i siste utgave av MJ - bladet er dog mye bedre.
 
 
Litt av et kontrollrom.
 
 
 
Også "hobbyrommet" er større enn hjemme.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
janingar View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote janingar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2010 at 12:51
Mange flotte bilder her, mange av de fra samme posisjoner som jeg tok også tok bilder i fra da jeg var der i sommer :) mange flotte byggverk der. Om det er ønskelig kan jeg prøve å legge ut noen bilder selv.
Jan Ingar
Mitt galleri
Back to Top
hakhe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 30 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hakhe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2010 at 16:14
Originally posted by janingar janingar wrote:

Om det er ønskelig kan jeg prøve å legge ut noen bilder selv.


Dette er helt klart ønskelig! Smile
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.