MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tortoise og Zimo mx82v decoder
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tortoise og Zimo mx82v decoder

 Post Reply Post Reply
Author
Carsten View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 04 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Carsten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tortoise og Zimo mx82v decoder
    Posted: 04 mai 2010 at 01:31
Hei.
 
Eg er ny her på forumet og lurer på om noen har prøvet tortoise vekselmotorer med Zimo decoder mx82v. Har prøvet litt frem og tilbake men uten resultat. Kjører Roco multimaus/Rocomotion. Butikken som solgte meg denne Zimo decoderen mx82v sa denne kunne brukes til å styre tortoise pense motorer. Har noen eventuell noen forslag til hvordan denne decoderen skal koples til tortoise, eller har eg rotet bort penger. Finner ikke noe om dette på internett.
 
Angry
 
Carsten


Edited by Carsten - 04 mai 2010 at 01:35
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2010 at 04:28
Har du koblet til motoren som beskrevet i bruksanvisningen, og stilt inn CV registrene som beskrevet?
 
Såvidt jeg kan se så skal motor 1 kobles mellom grå og orange ledning, mens motor to kobles til gul og hvit.
 
Deretter må du stille inn en passende impuls for omleggingstiden i CV register 515 og 516. F.eks gir verdien 20 en omstillingstid på 2 sekunder.
 
Jeg vet ikke hvor på internett du har lett, men jeg fant hvertfall informasjonen over i løpet av vet par minutter på nettsiden til zimoWink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Carsten View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 04 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Carsten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2010 at 08:22
Hei Eirik.
 
Grå og orange ledning koplet på bein 1 & 8 på Tortoise. Deretter fandt eg veksler på plass nr 13 på multimaus uten å endre noe som helst på CV . Innstilt Rocomotion switch time til 2500 på addresse 13, og dette virker fint. Mente Tortoise skulle ha konstant spenning, men det får den jo ikke no, men det virker. Nu er eneste "lite problem" at multimaus ikke har switch time innstilt til 2500, så her må knappen holdes nede til veksel står rett vei og det er vel ikke riktig. Har prøvet å endre bla. 515 og 516 til "Power on time" til diverse verdier, men uten held. Og ja, eg har reset multimaus etter all denne trykkinga. Men men det går jo fremover. TongueHandshake
 
 
Carsten
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.