Billlig, billig bjørk brensel |
Post Reply |
Author | |
Reiner
Viderekommen Joined: 02 februar 2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 28 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 mai 2010 at 11:08 |
Hej
Jeg manglet en del bjørk ved til mit H0 anlegg. Jeg har løst det på følgende måte. Hvit maling på tørket bjørk grener Nesten svarte linjer på Noch pulver til patinering Ved er kuttet i den valgte lengde Slik kan det gjøres Området er ikke helt ferdig enddu, men på vei Med vennlig hilsen Reiner Jeg håper ikke, at bildene er for store, ellers vil jeg gjøre dem mindre |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stilig
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette var jo meget bra. God ide å bruke bjørke ris , slik at veden blir litt krokete.
Flotte bilder av miljøet i skogen.
|
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette var jo en glimrende idé og billig ikke minst. Hva er lengden på veden som er kuttet opp??
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kanskje 6,896551724 mm ?
|
|
DagfinRognstad
Medlem i MJF Joined: 12 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Dagfinn Rognstad
|
|
Reiner
Viderekommen Joined: 02 februar 2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 28 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mine
Noch figurer foretrekker 8-9 mm
Hilsen Reiner |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du skal ha temmelig stor ovn for å kunne fyre med de.
|
|
Svein S
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tror han preiseren der har full kontroll angående videre oppdeling av tømmeret
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser hvirkelig flott ut!
Hvaslags løv er brukt her? Noe av det Bavaria selger, eller noe billigere?? Håper virkelig på sistnevnte |
|
|
|
Reiner
Post Options
Thanks(0)
|
Hej
Les nederst på siden på dette link. Og det er like billig som bjørk ved. Men husk å bruke kvalitet maling som er lysekte. Hilsen Reiner www.fjordens-naturskole.dk/naturskole/Modelbyg/Traeer%20byg%20et%20trae.htm |
|
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker så mye, den siden gikk rett i favoritter! :)
Da er det bare å vente til japansktentamnen er ferdig og eventuelle eksamner, så er det vel ikke lenge før det blir noen modelltrær her i huset og. |
|
|
|
Reiner
Post Options
Thanks(0)
|
Hej
Meningen var jo faktisk at noen bjørketrær skulle blive hugget ned af skogsarbeidere. Nå er jeg kommet så langt Alle grenar må dras opp ad banedæmningen manuellt Med vennlig hilsen Reiner |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |