MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Di6
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Di6

 Post Reply Post Reply
Author
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Di6
    Posted: 23 februar 2005 at 18:18

For de som ikke leser det gammle forumet så kommer Hobbytrade med Di6 ,samt utgaver av Me26 og Connex utgaven.

De første utgavene av Di4 ble vist fram i Nurenberg.Kilde: www.hobbytrade.dk

 

A matter of life and death
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2005 at 22:33

Hei!

"Det er deilig å være norsk i Danmark" er det noe som heter. -Jeg tror kanskje at denne setningen nå kan omskrives til at "danskene gjør det deilig å være norsk". Først Di4, og nå Di6 fra danske Hobbytrade. Det er tydelig at de satser på det norske markedet, og det bør vi benytte oss av da det kanskje kan føre til mer. Denne modellen blir vel også tilgjengelig for forhåndsbestilling hos ModellCompaniet, kanskje?

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2005 at 22:37

Det får"n si.

Da bare må det bli Di6 også. Og i et prisleie som passer meg mye bedre enn det andre alternativet.

Takk for nyheten Lars.

"You made my day"

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2005 at 23:10

Jeg tro at de har fått bra respons på Di4 siden de tar frem en Di6. Desutten er det fullt mulig å ta frem de andre Europeiske variantene. (lakeringsvarinater bassert på Me loket) i tilegg til Connex/Me26, Clf osv.

Desutten skal Connex kjøre mellom Hamburg og Padborg(Danmark) som også muligjør et volum av modeller i Danmark og da sier vell ikke Hobbytrade nei. 

I tilegg til Hamburg-Padborg skal de bruke lok typen på marskbanen Hamburg-Sylte på Wasterland.

Lokene eies av Voshlok i Kiel, de ble tilbake kjøpt fra Simens og er ut leid til Connex. Vell og merke de 11 lokene som er igjen (1 lok brant opp i norge)

Og for en Dieselfreak med norsk forbilde kom jula tidlig i år



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2005 at 11:47

Kanskje vi får denne også?

Se mer her: http://www.nord-ostsee-bahn.de/news/news/050212_Lokuebergabe .php

Petter

PS: Når jeg leser siden det er linket til ovenfor ser jeg at de har 12 lokomotiver. Kanskje det tolvte ikke brente helt opp allikevel?



Edited by traiNman
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2005 at 17:40

Da er nok det siste loket blitt delelok,eller blitt rep. for Nsb hadde bare 11 lok når disse ble returnert til Kiel

A matter of life and death
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2005 at 17:29
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Da er nok det siste loket blitt delelok,eller blitt rep. for Nsb hadde bare 11 lok når disse ble returnert til Kiel

Etter det jeg erindrer å ha lest tidligere, brant ett lok opp under uttesting/utbedring der (tror det var 664 eller muligens 671?).  Det var allerede på dette tidspunkt "laber interesse" hos NSB for å overta Di6, så de nektet å ta dette reparerte loket og fikk levert 11. Siemens har seinere satte dette loket i stand til bruk som Dispolok slik at det nå skal være 12 lok.

(Rettet skrivefeil - må snart lære meg å treffe bedre på tastaturet eller å ta meg tid for å lese korrektur. Dette er vanskelig å lese i det "lille vinduet"! KH )



Edited by Kjell H.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2005 at 00:20
Takk for opplysningen
A matter of life and death
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2005 at 23:18

For mere om Di6 og muligheter for modeller - se her:

http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4034

Hilsen KnuT

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.