MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - T-Ford
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

T-Ford

 Post Reply Post Reply
Author
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: T-Ford
    Posted: 27 april 2010 at 11:44
Jeg kan godt skjønne at Brekina & co ikke flommer over av de eldste bilene i sortimentet. Sårbare stag og spinkel konstruksjon av våre første fremkomstmidler gjør ikke modellproduksjonen enklere. Derfor måtte jeg ty til modellprodusenten Jordan for å få tak i en Ford T-modell i HO. En ting er sikkert - bygger du denne er hodelupe en minstekrav. Men artig er det å ha en slik på dioramaet. Husker godt disse gikk som russebiler i Oslo da jeg var liten. Det skulle tatt seg ut at noen slo løs på et slikt klenodium i dag.
Bestefar hadde en slik "pedal-ford" som far som liten gutt putret rundt i på trafikkøde Skillebekk i Oslo.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2010 at 14:21
Har selv 2stk T eller A ford pickuper fra jordan i modell. Den ene ble uheldig vis til et vrak da den ble paket ned og most av andre tingCry
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2010 at 20:57
Nydelig modell, vanskelig å tro at det er H0!
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2010 at 21:46
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Nydelig modell, vanskelig å tro at det er H0!
 
 
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2010 at 07:57
Ser ut som en flott modell det der ja!Thumbs Up Du har ingen større bilder å legge ut, som viser detaljene bedre?
 
Jeg har også noen Jordan-modeller, en kamerat plukket med en 14-15 biler for meg på en av ferieturene sine til USA for en par-tre år sia. Alle ligger fortsatt uåpnet i eskene sine, og jeg ser med skrekkblandet fryd fram til å begynne på de..!Smile
 
Svein
 
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2010 at 09:54
Stavanger Lok & Vognfabrikk forhandler Jordan modeller: http://www.slvf-ans.com/
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2010 at 18:13
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Ser ut som en flott modell det der ja!Thumbs Up Du har ingen større bilder å legge ut, som viser detaljene bedre?


Høyreklikk på bildene og velg "vis bilde", så får du de store versjonene. De er bare nedskalert i forumet.

Flott modell! :)
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2010 at 18:44
Ahh, se der ja, det ble mye bedre! Takk for tipset, jeg nedskalerer alltid bildene mine før jeg laster de opp, tenkte ikke på å sjekke ut den muligheten.Embarrassed

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
DagfinRognstad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 130
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DagfinRognstad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2010 at 20:22
Om ikke en T-Ford, så iallfall en Jordan modell:
 
 
Det gikk vel noen år før de ikke gadd å si Standard Oil lenger og forkortet til SO... eller esso. Jeg har ikke så mye amerikansk igjen lenger, så er det noen som har bruk for bilen?
Dagfinn Rognstad
Back to Top
DagfinRognstad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 130
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DagfinRognstad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2010 at 22:10
Som sagt, ikke T-Ford, derimot en Mack 1923 tankbil, og som sagt over her, disse får du hos SVLF, byggesettet koster 76,50 - finnes i 3-4 varianter med forskjellig påbygg. Så kommer noen timer med nøysommelig bearbeiding av delene, montering og maling i tillegg.
 
Det er rart med det, når man først begynner å lete, så kommer ting til "overflaten". Det viste seg å være en A-Ford og et tospann hest-og-vogn sett-også i den esken....
 
Dagfinn Rognstad
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2010 at 22:16
Har bygd fem stykker. Det er fine og detaljerte byggesett. Nå holder jeg på å bygge en 1932 Ford Highboy. Her er de jeg har bygd:
 
 
De er ikke så vanskelige å bygge.
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2010 at 22:25
Får bestille meg flere ut av disse her byggesettene. Jeg vil ha noen AA ford pickuper, men de er jo alltid utsolgt for denDead
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2010 at 22:40
 Veldig bra både bygget og lakkert Vetle. Vet du har vært på Fremotreff i Arendal. Du får sette igang med å bygge en modul der du får med deg noen slike biler som passer tidsmessig til de andres. Modulbygging gir store muligheter for å bruke kreativitet og fantasi og mange av modulene er rene kunstverk.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.