MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Advarsel !!!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Advarsel !!!

 Post Reply Post Reply
Author
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Advarsel !!!
    Posted: 14 april 2010 at 22:34
Hva i all verden får folk til å tro at et gammel velbrukt Marklin lok fra den billigste ende, sansynligvis fra et startsett, har en verdi på kr. 3.500,- ???????
På toppen av alt ligger det nå flere ute til denne pris.

Galskap, spør du meg.

Sjekk her på QXL :http://www.qxl.no/pris/hobby/modelljernbane/lokomotiver-mrklin/merklin-pent-stort-lokomotive-ho/v/an604890902/#bottomofheader

Dette er så graverende galt at jeg ikke kunne dy meg for å gi en advarsel.

Samtidig håper og tror jeg at folk har bedre gangsyn en dette, men så lenge en er i stand til å tro at dette er rett pris, ser jeg heller ikke bort fra at det finnes en som lar seg lure.


Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 april 2010 at 23:09
Jeg solgte forleden et langt nyere startsett med noe jeg tror var en BR 38 i samme detaljmengde, men altså et større lok enn det du henviser til. Settet gikk for 1200, under halv pris i forhold til det det kostet nytt.

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 april 2010 at 23:24
Märklin nr 3091 selges i dag på tyske eBay for mellom 80 og 120 euro - mellom 600 og 950 kroner.
Det er også et annet lok på bildene - Märklin nr 3003 - og den ble i sin tid om ny solgt for 500 kroner.

Siden startprisen er 500 kroner - og det ennå ikke er kommet inn bud på auksjonen, så det ingenting som tyder på at dette burde være et dårlig kjøp. Kanskje burde det avklares hvilket lok det er snakk om. Send et spørsmål til selgeren så får du svar på det.

"Kjøp Nå"-prisen er jo ellers for dem som vil sikre seg gjenstanden uansett, og da får man jo vurdere om man er villig til å betale akkurat så mye da. Det er jo ikke kjøpetvang på auksjoner. Og selgeren vil sikkert prøve å se hvor mye han kan få for loket.

Å rope "Advarsel!!!" er etter min mening unødvendig.
Hva hvis det var du som ville solgt loket. Ville du satt pris på en slik advarsel.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2010 at 00:29
Man må ikke kjøpe den, det er ingen tvang såvidt jeg kan se.
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.