MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bachmann Dynamis
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bachmann Dynamis

 Post Reply Post Reply
Author
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bachmann Dynamis
    Posted: 07 april 2010 at 22:24
Er det noen her som har noen erfaring med Bachmanns Dynamis digitalsystem? Jeg har nettopp sett en times reklamevideo jeg fikk med i et engelsk MJ-blad jeg plukket opp i London, og jeg må si at det ser litt interessant ut. Spesielt det at det er basert på infrarøde signaler tiltaler meg.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
BNSF DASH 9 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 05 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BNSF DASH 9 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 april 2010 at 22:41
Det er samme prinsipp som Digitrax har på sin IR tråløse styring.
UT-4 har IR`en innebygget, det som må til er en mottaker kalt UR-90 og ett 9 volts batteri i UT-4 batteri lomme. UR-90 kobles til Zephyren via LocoNet kablen og 12 volt DC til UR-90.

Lars Erik

DIGIRAX CHIEF, ZEPHYR, DT400 IR TRÅLØST,JMRI og WiThrottle app.
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 10:04
Jupp, jeg har jo dette allerede Digitrax-systemet med IR i drift hjemme. Men jeg synes ikke IR-funksjonen er god nok på UT-4, spesielt ved rangering er ikke følsomheten god nok uten innplugget ledning. Og så irriterer jeg meg litt over den lange ledningen jeg må gå å dra på når den ikke er plugget i. Det jeg egentlig drømmer om er en radiokontroll som er liten og nett, men det er vel ikke tilgjengelig ennå.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 11:36
Digitrax har da også radio-kontroll:
 
Men det var vel egentlig Dynamis det var spørsmål om i denne tråden Wink
 
Petter
Back to Top
helgeb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgeb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 12:12
Hei Tore
Hvor er IR motakeren plassert i forhold til der du står når følsomheten ikke er god nok?
Det kan være lurt å plassere den opp på vegg slik at du har fri sikt til den fra der du står å betjener anlegget.
 
Mvh helgeb
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 12:40
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Digitrax har da også radio-kontroll:
 
Petter


Jepp, men den håndkontrollen på det oppsettet går ikke under kategorien "liten og nett" Tongue Dersom det kommer en Digitrax UT-4 lignende sak med radio så er det jo glimrende. Men slikt er kanskje på vei?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
EivindPT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EivindPT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 14:45
Digitrax har allerede kommet med sin UT4D, som har radio. Om godkjenninga for Norge har godt igjennom enda hos sentrale myndigheter vet jeg ikke, men det kan tenkes at  LAAR import vet dette. Det du trenger i tillegg er en UR92 radiomottaker.
EivindPT
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,049 seconds.