MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hobby-Train i Drammen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hobby-Train i Drammen

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 10:41
Hei!
 
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Det er alltid dumt å slenge seg høylytt inn i en debatt uten å ha sjekket hva som er sagt og hendt tidligere. Som vedlagte uttalelse fra HobbyTrain, ved talsmann Per Ivar Bye viser, er det butikken selv som har varslet sin nedleggelse skriftlig i Norsk MJ Forum
 
Dette forutsetter jo selvsagt at man leser på "Norsk Mj Forum", hvilket undertegnede ikke gjør. Jeg var heller ikke klar over at "Norsk Mj Forum" fungerer som ett offisielt talsorgan i slike saker, og kontrollerte dette derfor kun opp i mot én kilde, som var forhandlerens egen hjemmeside.
 
På hjemmesiden til Amundsen ligger det heller ingenting, Mikael, så du har kanskje en direktelink eller ett sitat å vise til hva der angår "ryktet" du refererte til angående Amundsen Hobby?
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 10:54
Det er en underlig diskusjon som foregår her. Vanlige hobby- og mj-butikker settes opp mot noe som kalles nettbutikker og de såkalte nettbutikkene presenteres av enkelte som det store trollet som ødelegger for de vanlige butikkene.
Men hva er nettbutikker? Såvidt jeg kan se driver både Amundsen og NMJ nettbutikker. Og dette gjelder, som Jon Einar har påpekt, de fleste som selger mj her i landet.
Nettbutikk er ikke noe nytt og farlig. Det er bare en ny måte å drive postordresalg på, hvor varene presenteres på nettet og man kan bestille via en pc i stedet for pr telefon som tidligere. Lenge før jeg hørte om internett tok jeg en telefon til Standard Hobbyforretning i Oslo og bestilte Peco-skinner fordi jeg ikke fikk dem her i Stavanger. Og Standard sendte dem i posten. Det å drive nettbutikk ved siden av vanlig butikk øker forhandlerens mulighet til å nå ut til et mye større marked.
Problemet for de norske mj-butikkene er altså ikke nettbutikken som sådan, men vår måte å handle på. Internett har gjort enklere for oss å handle fra nettbutikker (postordrebutikker) i utlandet. Ofte kan disse holde lavere priser av forskjellige årsaker (større marked, større innkjøp), andre ganger er varebeholdningen og utvalget større. Prisbesparelsen spises ofte opp av forsendelsesomkostninger samt moms og gebyrer ved innførsel til landet. De som bor nær svenskegrensen unngår tydeligvis norsk moms og norske gebyrer ved å reise til Sverige og hente varene der (om reiseutgifter er tatt med i regnskapet vet jeg ikke). Andre handler på reiser til utlandet. Jeg må innrømme at mye av det rullende materiellet mitt er innkjøpt på reiser.
Det nytter derfor ikke å skylde på nettbutikkene når en klager over at mj-butikkene forsvinner. Det er vi som er kundene og det er oss butikkene lever av. Velger vi å bestille fra utlandet fordi vi sparer noen kroner og så kjører milevis for å slippe å betale norsk moms så kan vi ikke forvente at de norske mj-forhandlerne skal klare seg. Så enkelt er det.
 
Petter
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 11:08
Vil bare opplyse om at Alvalia holder til på Nærbø, midt mellom Stavanger og Egersund.
Med lyse trivelige lokaler. Muligheter for å både teste og se på modellene.
Det er til og med kaffe å få Big smile
 
 
Tom
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 11:23
"Vanlige hobby- og mj-butikker settes opp mot noe som kalles nettbutikker og de såkalte nettbutikkene presenteres av enkelte som det store trollet som ødelegger for de vanlige butikkene."(trainman)
 
Kunne du sitere hvor det er hevdet at nettbutikkene presenteres som troll? Maken til uetterrettelighet og usaklighet. Les tråden før dere skriver gutter. At mange i den gamle garde ikke er like fortrolig med nettet som de yngre burde være velkjent.Selv har jeg gitt uttrykk for at begge nisjer er viktige,men at for meg er den vanlige butikken å foretrekke. Når så HobbyTrain ønsker å avslutte OG "ses" opplyser oss om at også en viktig mj-forretning i Trondheim ser ut til å avslutte sin virksomhet er det høyst naturlig at vi gamle-kara kikker litt rundt oss på de siste av "jurassic-park"-forretningene innen mj.
 
For i disse butikkene er det ikke ungdommen som rår. Det er det denne tråden handler om. Viggo er heller ingen ungkalv lenger,og vi er selvsagt spente på om datteren vil spandere livet sitt på mj-salg. Det er det nemlig ikke så mange døtre som er interesserte i. Om dere er uenige i det også,så lag deres egen tråd. Her drøfter vi med stor spenning om noen vil overta HobbyTrain, og om hvordan det skal gå når den gamle garde etter hvert må kaste inn håndkledet i de store forretningene.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 12:11
Hei!
 
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Viggo er heller ingen ungkalv lenger,og vi er selvsagt spente på om datteren vil spandere livet sitt på mj-salg. Det er det nemlig ikke så mange døtre som er interesserte i.
 
Jeg synes du var langt mer konkret enn denne formulering da du den 3. april d.å. skrev:
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Vel...  Har gått noen rykter om at Viggo planlegger å trekke inn årene. Vi kan isåfall håpe at noen vil overta der også.
 
Siden det ikke står noe om dette på hjemmesiden til Amundsen, og åpenbart heller ikke på Norsk Mj Forum siden du ikke siterer derfra, gjentar jeg gjerne spørsmålet mitt; Hvor har du dette fra? Det burde vel ikke være så vanskelig å besvare, vel?
 
For å omformulere sitatet ditt Mikael, vil jeg bare si at det er alltid dumt å slenge seg høylytt inn i en debatt med påstander som er basert på rykter, og spesiellt dersom det ikke er belegg for dem. Jeg gjentar gjerne at det er svært uheldig å spekulere i om enkelte forhandlere skal legge ned, hvis så ikke er tilfelle.
 
Så la oss bare holde oss til fakta her:
  • Hobby Train har på NMJF annonsert at dagens eiere ønsker å legge ned driften på senvinteren, men at driften kan fortsettes dersom noen er villige til å kjøpe og overta.
  • Amundsen Hobby har ikke proklamert noe sted, at at nedlegelse av driften planlegges.

 



Edited by Roger - 06 april 2010 at 12:13
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 12:21
Originally posted by Roger Roger wrote:

Dette forutsetter jo selvsagt at man leser på "Norsk Mj Forum", hvilket undertegnede ikke gjør. Jeg var heller ikke klar over at "Norsk Mj Forum" fungerer som ett offisielt talsorgan i slike saker, og kontrollerte dette derfor kun opp i mot én kilde, som var forhandlerens egen hjemmeside.
Jeg tror ikke Norsk MJ Forum har tatt på seg rollen som offisielt talsorgan for HobbyTrain i denne saken. Det er vel bare et valg av hvor man ville legge ut informasjonen.

På samme måte som at du velger å IKKE lese på Norsk MJ Forum, så velger sikkert andre BARE Norsk MJ Forum.
For den som vil holde seg oppdatert om det meste innen norsk MJ, så bør en nok lese på BEGGE forumene.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 12:58
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Viggo er heller ingen ungkalv lenger,og vi er selvsagt spente på om datteren vil spandere livet sitt på mj-salg. Det er det nemlig ikke så mange døtre som er interesserte i.
 
Jeg synes du var langt mer konkret enn denne formulering da du den 3. april d.å. skrev:
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Vel...  Har gått noen rykter om at Viggo planlegger å trekke inn årene. Vi kan isåfall håpe at noen vil overta der også.
 
Siden det ikke står noe om dette på hjemmesiden til Amundsen, og åpenbart heller ikke på Norsk Mj Forum siden du ikke siterer derfra, gjentar jeg gjerne spørsmålet mitt; Hvor har du dette fra? Det burde vel ikke være så vanskelig å besvare, vel?
 
For å omformulere sitatet ditt Mikael, vil jeg bare si at det er alltid dumt å slenge seg høylytt inn i en debatt med påstander som er basert på rykter, og spesiellt dersom det ikke er belegg for dem. Jeg gjentar gjerne at det er svært uheldig å spekulere i om enkelte forhandlere skal legge ned, hvis så ikke er tilfelle.
 
Så la oss bare holde oss til fakta her:
  • Hobby Train har på NMJF annonsert at dagens eiere ønsker å legge ned driften på senvinteren, men at driften kan fortsettes dersom noen er villige til å kjøpe og overta.
  • Amundsen Hobby har ikke proklamert noe sted, at at nedlegelse av driften planlegges.

Etter din bombastiske uttalelse om at HobbyTrains mulige nedleggelse skyldes "spekulasjoner" skjønner jeg at du ønsker å endre fokus. En smule ydmykhet kunne vel heller være på sin plass.Men du gir deg ikke og omformulerer et sitat av meg til det ugjenkjennelige. Derfor avslutter jeg denne debatten nå fra min side.

Hva angår Amundsen har Nils Gullhav gjort klart at han ikke kjenner til noen avviklingsplaner for Amundsen Hobby. Og ettersom han jobber i lokalet ved siden av og sitter/har sittet i styret i Amundsen Hobby så er vel den siden av saken lagt død.Så der fikk jeg svar fra innsiden på de ryktene som har gått. Bedre å lufte slikt og få klart svar enn å la ryktene spre seg videre.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 13:00
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Det er en underlig diskusjon som foregår her. Vanlige hobby- og mj-butikker settes opp mot noe som kalles nettbutikker og de såkalte nettbutikkene presenteres av enkelte som det store trollet som ødelegger for de vanlige butikkene.
...
 
Petter


Hvem snakker du egentlig til? Det er vel ingen her i denne tråden som har omtalt nettbutikkene på en slik negativ måte? Det diskusjonen går om, er ikke MOT nettbutikkene, men FOR at det OGSÅ bør finnes ordinære analoge 3-doemnsjonale butikker. Så vidt jeg kan se er det fleste her for begge deler. 

Svein S
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 14:04
Hei!
 
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Etter din bombastiske uttalelse om at HobbyTrains mulige nedleggelse skyldes "spekulasjoner" skjønner jeg at du ønsker å endre fokus. En smule ydmykhet kunne vel heller være på sin plass.Men du gir deg ikke og omformulerer et sitat av meg til det ugjenkjennelige. Derfor avslutter jeg denne debatten nå fra min side.
 
Hvor står det, for det har jeg vel heller aldri påstått? Jeg stilte ett spørsmål om opphav for disse påstandene da det ikke forefantes slik informasjon hverken på hjemmesiden til Hobby Train eller til Amundsen Hobby. Spørsmålet var stilet til profilen "märklin" som bragte Hobby Train på bane, og til deg som bragte Amundsen på bane. Jeg skrev:
Originally posted by Roger Roger wrote:

Her kastes det frem spekulasjoner om både Hobby Train og Amundsen skal legge ned sine modelljernbanebutikker. Det er ingenting som tyder på noe slikt på hjemmesidene til de respektive, og jeg lurer på om Märklin og Mikael Järn kan kaste litt lys over saken og forklare hvor de har dette fra?
 
Det er svært uheldig å åpent spekulere i om noen forhandlere skal legge ned, hvis så ikke er tilfelle. - I såfall er det jo denne tråden som er "ryktebørsen".
 
Ellers er det vel med norske mj-forhandlere, som med alle andre som er avhengig av salg for å tjene penger, dette er markedsavhengig og derved kundeavhengig. - Use it, or loose it.........
 
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Hva angår Amundsen har Nils Gullhav gjort klart at han ikke kjenner til noen avviklingsplaner for Amundsen Hobby. Og ettersom han jobber i lokalet ved siden av og sitter/har sittet i styret i Amundsen Hobby så er vel den siden av saken lagt død.Så der fikk jeg svar fra innsiden på de ryktene som har gått. Bedre å lufte slikt og få klart svar enn å la ryktene spre seg videre.
 
Dette er jo gledelig informasjon, som heldigvis går på tvers av den påstand du presenterte tidligere i denne tråden. Nettopp fordi du ikke kunne gjøre belegg for påstanden, blir den i mine øyne ikke noe mer en spekulasjoner.
 
La oss holde oss til fakta, det er det eneste jeg etterlyser.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2010 at 14:38
Denne saken minner om fjæren som ble til 5 høns ...

Kanskje vi heller snart burde handle litt i en norsk MJ-butikk slik at omsetningen øker og grunnlaget for å ha norske MJ-butikker styrkes.
Og for dem som ikke med det første rekker å handle direkte over disk, går det sikkert fint ann å handle i en av våre gode norske MJ-butikker som finnes på nettet.

Ha en fin dag ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 april 2010 at 21:22
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Denne saken minner om fjæren som ble til 5 høns ...

Kanskje vi heller snart burde handle litt i en norsk MJ-butikk slik at omsetningen øker og grunnlaget for å ha norske MJ-butikker styrkes.
Og for dem som ikke med det første rekker å handle direkte over disk, går det sikkert fint ann å handle i en av våre gode norske MJ-butikker som finnes på nettet.

Ha en fin dag ...
 
Det var egentlig dette jeg prøvde å si men ble tydeligvis totalt misforstått. Det er tross alt ikke alle som bor i umiddelbar nærhet av en mj-butikk og en forventer vel heller ikke at det skal ligge en i hver liten by, bygd og veikryss.
Selvfølgelig er det trist når butikker som Hobby-Train må legge inn årene og når jeg bor i Stavanger kan jeg ikke si at jeg har vært den største kunden. Men jeg har faktisk vært innom der når jeg har vært i nærheten og noen få tusenlapper har jeg nok lagt igjen. Og servicen, den var alltid på topp.
For ikke å gjøre denne diskusjonen mer komplisert gir jeg meg her. 
 
Petter 
Back to Top
Amatøren View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 mars 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Amatøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 april 2010 at 21:59
Skal snart støtte Amundsen med noen tusenlapper.... Må bare finne tid til å reise inn til Oslo, så jeg gjør det jeg kan for at de skal overleve.

Man lærer så lenge man lever.

Digitalhuset
Vokser stadig, men ikke for store....
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 16:45
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

En fremtid med bare nettbutikker fortoner seg ikke akkurat lystelig.
 
Det er jo langt igjen dit da...
 
Du har NMJ og Amundsen Hobby i Oslo/Strømmen. Vestfold Modelljernbane Import har butikk i Horten. Lengre ned langs kysten kan du besøke Togbutikken. I Trondheim har du både HobbyShop og Trømderfrim, og drar du til narvik finner du lokstallen hobby. Så Norge blir neppe butikkløs med det første...
 
 
Eirik


En skal vel heller ikke glemme Electrade i Sandefjord. De har bl. annet egenproduserte dekaler! HobbyLand i Bergen har også MJ. Håper allikevel at Hobby-Train lever videre. Jeg bor selv i nærheten av butikken og handler innimellom.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Amatøren View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 mars 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Amatøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 17:00
Jeg håper også på at Hobby-Train kan leve videre. Det er enklere for meg enn Amundsen i Oslo. Men pga usikker fremtid så hadde de ikke Märklin inne da jeg ringe og spurte før påske så handelen ble hos Amundsen Hobby. Hyggelig handel med god service og vennlighet.

Var der igjen i dag og samme vennlighet igjen. Kom litt inn på temaet med omtalelser om ting og tang på nettet (1 fjær til 5 høns osv.). Han hadde INGEN planer om nedleggelse! Som han også sa (han er jo selger, men jeg er enig): Når man handler på nettet fra utlandet skal det være MEGET billig hvis det skal lønne seg. Frakt kommer på og så norsk moms på det igjen. Hva så hvis det går i stykker. Forsendelse til utlandet (husk proforma faktura for midlertidig utførsel, prosedyre her på arbeid for å unngå ny moms på varen), med de reklamasjons lover som gjelder for nettbutikken i det landet det er handlet!

Erfarte selv da det var feil på trafoen i start settet til sønnen min. Ringte Amundsen og fikk bare beskjed om komme å hente ny. SERVICE og topp kuneoppfølging!!! Det fikk jeg!

Nok avsporing - JA jeg vil handle i Norge fysisk eller på nett hos butikker som har fysisk butikk. Støtt Hobby-Train om mulig. Samt andre fysiske butikker i Norge med MJ utstyr.



Edited by Amatøren - 08 april 2010 at 17:02
Man lærer så lenge man lever.

Digitalhuset
Vokser stadig, men ikke for store....
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 18:48
Jeg tror jeg nå har handlet hos samtlige større MJ-forhandlere med butikk i Norge (unntatt den i Stavanger): over disk hos begge i Trondheim, hos NMJ, Smallsize-Hobbyland i Bergen og Amundsen og Hobby-Train; på nett fra de andre. Jeg kjøper også på auksjoner hos Bratz og QXL. Siden det ikke er noen MJ-butikk her hvor jeg bor, blir det til at jeg handler der jeg er. Og siden jeg først har begynt å kjøpe tog for et par år siden, så kjøper jeg der de har det jeg vil ha.
 
En grunn til å kjøpe på nett fra utlandet, bortsett fra å spare penger - hvilket det er vanskelig å gjøre, er for å få fatt i norsk materiell som forlengst er utsolgt. Hvis man ha en A3-vogn i gammeldesign så finnes ikke den i butikkene lenger, og da blir det å kjøpe den der den finnes. Jeg kjøpte en brukt i Norge, men jeg kunne like gjerne ha kjøpt den på e-Bay.


Edited by Øyvind Erik - 08 april 2010 at 18:49
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Amatøren View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 mars 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Amatøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 19:03
Ja jeg forstår når man er på jakt etter noe spesielt så er det løsningen. Tenkte ikke på det i mitt forrige innlegg (unnskyld). Jeg tenkte bare på generelt innkjøp.


Edited by Amatøren - 09 april 2010 at 08:09
Man lærer så lenge man lever.

Digitalhuset
Vokser stadig, men ikke for store....
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2010 at 23:43
men et av mine problemer er at hos hobbyshop som er min nærmeste hobby butikk så har de ikke det jeg trenger. da blir det nettet som er løsningen.
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
märklin View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 april 2010
Location: norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote märklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2010 at 10:01

HVAR PÅ HOBBY-TRAIN FOR NOEN DAGER SIDEN DA VAR BUTIKEN SOLGT OG HAN TELTE OPP VARENEWinkSmileBig smile

Thumbs Up
Hug
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2010 at 11:23
I det siste Mj bladet står det at Morten Hagen skall over ta. Jeg siterer:
 
Etter 25 År har de fire eierne av Hobby-Train i Drammen solgt forretningen. Terje Lolland, Bjørn Ivar Bjørnlund Svendsen, Birger Andreas Kristiansen og Per Ivar Bye overlater skuta til Morten Hagen fra Larvik. Hagen vil pendle med Vestfoldbanen fra Larvik til Drammen daglig, og blir å finne bak disken i Bargerhagen 24 fra 1. juli. Hagen vil blant annet satse på mer salg over nettet.
 
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2010 at 15:30
Jeg tror butikken snart åpner igjen, men den er visstnok stengt mens varetellingen foregår. Tror helt sikkert at alle får beskjed når det skjer noe. Morten vil nok ikke ha en butikk uten kunder! Kanskje du kan ringe dem og høre om man kan ta en tur hvis det er noe konkret man trenger?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2010 at 16:37

Butikken åpner snart, jeg venter egentlig bare på at alle papirer fra brønøysund er i orden....de har hatt sommerferie og ligger en smule på etterskudd! Regner med å kunne åpne dørene innen august er omme,dog hadde jeg håp om åpning denne uka....men må vente en liten stund tilDead

I tillegg til butikken i Drammen,kommer det en nettbutikk i løpet av høsten....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
El Loco View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 13 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote El Loco Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2010 at 16:53
Vi gleder oss og ønsker fortsatt lykke til!Smile
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2010 at 18:42
Hva med å tilby kundene smussing av lok og vogner?Tongue

Og blir HT å se i Bergen til høsten?Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2010 at 21:24
Originally posted by Stian Stian wrote:

Hva med å tilby kundene smussing av lok og vogner?Tongue

Og blir HT å se i Bergen til høsten?Smile
  ...på sikt,ja! ...men må bygge meg et verksted først,har ikke tenkt til å ha med meg jobben hjem Wink
......kan svare på det andre når jeg åpnerWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2010 at 14:09
Etter mye "papirmølle" kan jeg nå informere om at hobbytrain åpner dørene igjen onsdag 1/9 kl.12.00 !

Velkommen skal dere være til en hyggelig handelWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2010 at 14:30
Big smile
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2010 at 15:26
Flott! Da kommer jeg innom ved første anledning! Spørs om det blir en stund til men... Confused
Christian L.
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2010 at 18:48
Skal jaggu ta meg turen fra Oslo til Drammen når jeg får meg bil. - Rettelse: Når jeg i det heletatt får lappen! :D

Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2010 at 18:52
Det går alltid et tog, så også til Hobbytrain i Drammen! For de late kan man ta det til Brakerøya og spassere noen minutter. En trenger altså ingen lapp hjemmefra..
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2010 at 22:25
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Etter mye "papirmølle" kan jeg nå informere om at hobbytrain åpner dørene igjen onsdag 1/9 kl.12.00 !

Velkommen skal dere være til en hyggelig handelWink
 
 
Ønsker deg lykke til Smile.
 
 
Men jeg har et spørsmål:
Blir det samme åpnings tider som Hobbytrain hadde.
 
Mandag til fredag 1500 - 1900
Lørdag 1000 - 1400

 
Eller blir det andre åpnings tider Question ..
 
 


Edited by Tåge - 29 august 2010 at 22:28
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,064 seconds.