MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - MJ-bladet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MJ-bladet

 Post Reply Post Reply
Author
Stein View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 53
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MJ-bladet
    Posted: 30 mars 2010 at 13:17
Ville bare benytte anledningen til å skryte litt av det nye MJ bladet. Den nye layouten og formatet er flott. Ser på forsiden at det nå kalles et blad for norsk OG NORDISK mj. Dette er glimrende, og det er alltid interessant å se hva som skjer i våre naboland. Det finnes mange dyktige modellbyggere der.
Idèen med å vie en artikkel til et spesielt tema, slik som med sagbruket var og flott. Masse fine prototypebilder, og god byggeinspirasjon. Er helt enig med redaktøren at hobbyen vår ikke er døende og tror vi nok kommer til å få mange år med bidrag fra både gamle og nye mj"ere.
Takk for en glimrende jobb med bladet, og lykke til videre.
NSB H0 frem til 1970 + GVB
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2010 at 20:24
Så enig, så enig. Var faktisk første gangen i dag jeg kjøpte det, det ble selvfølgelig 1/10 på grunn spalten om EL11 og byggeinspirasjon. Benytter dette litt til å si at alle som er interesserte i EL11 som ferdigmodell bør melde sin interesse til post@skaladesign.no

Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2010 at 21:04
Gratulerer med et skikkelig lekkert og ikke minst innholdsmessig sterkt blad!

Takk både til de nye krefter og til dem som opp gjennom årene har bidratt til å sette sitt preg på bladet.

Det er ikke mye jeg savner, men på ønskelisten står bl.a. små-stoff som hendelser og korte rapporter om hva som skjer i den store verden (à la Banen og På Sporet) og litt saftige leserinnlegg slik det var i gamle dager. De finner man her på forumet, men de bidro som krydder i bladet i sin tid. Tester av digitalsystemer hadde også vært interessant.

Har forresten bladet anledning til å benytte stoff fra forumet? Det er jo foreningens forum og innhold, eller?

Hurra og lenge leve Mj-bladet! 
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2010 at 21:35
Originally posted by GeorgII GeorgII wrote:

Har forresten bladet anledning til å benytte stoff fra forumet? Det er jo foreningens forum og innhold, eller?
MJ-bladet er jo Modelljernbaneforeningen i Norge sitt medlemsblad.
Skulle tro det er greit så lenge den som har skrevet innlegg på forumet også ønsker at MJ-bladet får publisere fra forumtrådene.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2010 at 23:58
Bare håper je gfår det i posten. Glemte forrige blad og giro på hytta, så det ble litt sen betaling av medlemskontingenten Disapprove
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2010 at 10:03
Originally posted by PaTrond PaTrond wrote:

Så enig, så enig. Var faktisk første gangen i dag jeg kjøpte det, det ble selvfølgelig 1/10 på grunn spalten om EL11 og byggeinspirasjon. Benytter dette litt til å si at alle som er interesserte i EL11 som ferdigmodell bør melde sin interesse til post@skaladesign.no
Å... mener du med det å si at det finnes noen som IKKE er interesserte i El 11..?
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2010 at 12:46
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by PaTrond PaTrond wrote:

Så enig, så enig. Var faktisk første gangen i dag jeg kjøpte det, det ble selvfølgelig 1/10 på grunn spalten om EL11 og byggeinspirasjon. Benytter dette litt til å si at alle som er interesserte i EL11 som ferdigmodell bør melde sin interesse til post@skaladesign.no


Å... mener du med det å si at det finnes noen som IKKE er interesserte i El 11..?


Jeg vet ikke jeg, men jeg fant ikke ut av det før noen sa at det stod i MJ-bladet jeg aldri har kjøpt før.
Om det er flere som er i den situasjonen jeg var i så var det jeg skrev et hint.

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2010 at 12:50
Heisann
Var et meget nydelig blad å lese. Både layout og bilder var en fryd.
Keep up the good work!!Clap
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2010 at 14:51
Originally posted by GeorgII GeorgII wrote:


Har forresten bladet anledning til å benytte stoff fra forumet? Det er jo foreningens forum og innhold, eller?

Hurra og lenge leve Mj-bladet! 
Mj-Bladet har ikke lov til å bruke tekst direkte fra forumet da prinsippet er at alt som skrives her "eies" av skribenten. Imidlertid er det jo ikke noe problem for bladets redaksjon å kontakte skribenter her på forumet med spørsmål om å få bruke tekst/bilder til artikler til bladet, og jeg vil tro de fleste som skriver her mer enn gjerne gir slik tillatelse.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Jolsen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2010 at 17:37
Stiller meg i rekken av gratulanter. MJ bladet har alltid vært noe å se frem til siden jeg ble medlem igjen for en tre-fire år tilbake. Det jeg likte spesielt godt med sist utgave var de stoore bildene - noe å bli inspirert av.
 
mvh John 
Back to Top
rufftull View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 02 januar 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rufftull Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2010 at 13:15
Får man kjøpt MJ-bladet i løssalg? Og i tilfelle hvor?
Har prøvd å melde meg i inn i foreningen 3 ganger for å få bladet i posten, men det ser ikke ut som de vil ha flere medlemer.
 
Ivar S

Norsk, Märklin
Back to Top
Ibn Torsdab View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 januar 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ibn Torsdab Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2010 at 14:03
Jeg har samme problem. Har sendt e-post om innmelding til foreningen uten å få tilbakemelding. Er det noen som vet om dette betyr at det er inntaksstopp for nye medlemmer?
 
Mvh
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2010 at 14:04
Originally posted by rufftull rufftull wrote:

Får man kjøpt MJ-bladet i løssalg? Og i tilfelle hvor?
Har prøvd å melde meg i inn i foreningen 3 ganger for å få bladet i posten, men det ser ikke ut som de vil ha flere medlemer.
 
Det får man kjøpt i enkelte hobbybutikker, sånn som NMJ. Trur også Hobby-train i Drammen har det.
MJF har hatt litt problemer i høst med medlemsregisteret, sikkert derfor du ikke har fått meldt deg inn. Prøv igjen nå, trur dem har fått ordnet opp i problemene Smile
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2010 at 14:05
Tilbakemelding om bladet:
Meget bra blad! Mye interessant. Men bildene var ganske mørke, disse skulle vært lysnet litt før de gikk i trykken. 

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2010 at 17:26
Originally posted by Ibn Torsdab Ibn Torsdab wrote:

Jeg har samme problem. Har sendt e-post om innmelding til foreningen uten å få tilbakemelding. Er det noen som vet om dette betyr at det er inntaksstopp for nye medlemmer?
 
Mvh
Hei!
 
Det har dessverre vært litt problemer med medlemsregistreringen i foreningen den senere tid grunnet sykdom om jeg har oppfattet det rett.
 
Foreslår at dere sender et PM gjennom forumet til brukernavn Morten Jacobsen som er foreningens formann så regner jeg med at han får ordnet opp relativt raskt.
 
Mvh
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
AndreR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 januar 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AndreR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2010 at 20:51
Raskt og raskt, husker ikke om det var januar eller februar jeg purret første gang jeg...
Back to Top
Ibn Torsdab View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 januar 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ibn Torsdab Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2010 at 21:22
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Ibn Torsdab Ibn Torsdab wrote:

Jeg har samme problem. Har sendt e-post om innmelding til foreningen uten å få tilbakemelding. Er det noen som vet om dette betyr at det er inntaksstopp for nye medlemmer?
 
Mvh
Hei!
 
Det har dessverre vært litt problemer med medlemsregistreringen i foreningen den senere tid grunnet sykdom om jeg har oppfattet det rett.
 
Foreslår at dere sender et PM gjennom forumet til brukernavn Morten Jacobsen som er foreningens formann så regner jeg med at han får ordnet opp relativt raskt.
 
Mvh
 
Eirik
 
Takker. Skal prøve det. Ble plutselig litt ekstra interessert etter alt skrytet av siste MJ--bladet.
Back to Top
*Henning View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote *Henning Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2010 at 22:48
Jeg har forsøkt det samme både i høst og nå relativt nylig. Tydeligvis problem med mailadressen. Fant så en annen adresse i en tråd her på forumet men ikke noe svar enda.
 
Henning
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 april 2010 at 11:42
Jeg hadde også problemer i lang tid. Da jeg sendte PM gjennom forumet til Morten Jacobsen gikk det "på skinner" og medlemsskapet ordnet seg raskt!Thumbs Up
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2010 at 03:39
Henger meg på rosen av bladet. Det blir bedre og bedre.
 
Men hva har skjedd med samlepermene? Er det bare meg som har fått et blad som er for stort, eller har man faktisk klart å bytte format på bladet så det ikke passer i permene, nå som vi endelig har fått (svært etterlengtede) samlepermer? De gamle bladene fram til forrige nummer passer utmerket, men siste nummer stikker et par cm utenfor min perm. Flere som har det sånn?
 
Åsmund.
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2010 at 07:50
Hei Åsmund,
 
Sjekk svaret fra Morten jacobsen sist i denne tråden her.
 
Svein
 
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
AndreR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 januar 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AndreR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2010 at 09:57
For oss som ikke klarer/får lov å melde oss inn i MjF så er det heldigvis ikke noe problem.
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2010 at 12:26
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Hei Åsmund,

Sjekk svaret fra Morten jacobsen sist i denne tråden her.


Svein



Overstående forum er kun tilgjengelig for MJF-medlemmer, så her er kopi av meldingen Morten Jacobsen skrev 14. mai:

Quote Formatet var ikke en glipp, men en aktiv handling fra den nye redaktøren for bl a å få plass til større og bedre bilder. Desverre hadde ikke styret koordinert dette i forhold til salget av permer. Derfor behandler vi snart en sak om vi skal endre formatet igjen eller bestille nye permer til det nye formatet. Dette kommer litt an på hvor mange som fortsatt trenger permer til de bladene de har liggende. Og nå finnes det jo allerede en utgave som har nytt format. Vi kommer tilbake med mer info etter et styremøte i begynnelsen av juni.

Morten Jacobsen
Leder MJF


Edited by steppen - 20 mai 2010 at 12:52
Mvh Stein
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2010 at 12:50
Originally posted by AndreR AndreR wrote:

For oss som ikke klarer/får lov å melde oss inn i MjF så er det heldigvis ikke noe problem.


Hei, André!

Jeg forstår du er frustrert ettersom du sendte forespørsel om medlemskap i januar. Jeg vet videre at Morten Jacobsen både har svart deg og purret på medlemsregisteransvarlig både i januar og mars.

Jeg kan bare beklage at du fortsatt ikke har mottatt giro/innmeldingsbekreftelse, og har igjen sendt ny purring.

Som Morten tidligere har forklart er denne funksjonen foreløpig sårbar ettersom den medlemsregisteransvarlige har hatt store utfordringer med sykdom i familien.

Styret og webmaster arbeider hardt med å få til en løsning slik at medlemsregisteret kan være tilgjengelig for flere, for derved å få til en bedre redundans. Dette arbeidet foregår på alles fritid, og derfor tar det tid å få det til tross høy prioritet.

Jeg håper at uttrykket "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" er gyldig også i denne sammenhengen.
Mvh Stein
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2010 at 02:33
OKei, takker for svar! Da ser det ut for at dette løser seg på en eller annen måte. Før eller siden. Jeg krysser fingra for gammelt format, for det er så irriterende med permer som ikke er like store enda de inneholder årganger av samme tidsskrift. I tillegg kjøpte jeg 5 permer ekstra for framtidige årganger ... hmm ... kinkig problem for styret ... Men MJ"ere finner løsninger!  :-)  Og mine ekstrapermer kan jo brukes til andre tidsskrifter.
 
Åsmund.
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
AndreR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 januar 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AndreR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juni 2010 at 08:56

 

Originally posted by steppen steppen wrote:

Jeg håper at uttrykket "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" er gyldig også i denne sammenhengen.  

Ja, jeg har vel ikke gitt opp helt, men når dette skulle behanles på styremøte i mars/april? og jeg fortsatt ikke har fått noe tilbakemelding/resultat, så må jeg si at jeg ikke er imponert.

Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2010 at 17:55
Hei Andre
Jeg vil ikke love deg nye mapper i morgen, men på styremøtet i går vedtok vi at vi vil lage et antall mapper i den nye størrelsen, og at dere som har kjøpt den gamle typen som kan brukes til mange blader også får kjøpe den første i ny bredde til selvkost, og da har du til de neste 3 årene :-)
Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2010 at 11:30
Etter å ha lest om problemene med bladets format og samlepermenes format undrer det meg litt; finnes det ikke en NEM-norm for dette? Confused
 
Trodde ikke mj-folk kunne gjøre slikt. Det blir jo nesten som å sende ut en ny flott modell med sporvidde som ikke passer de skinnene en allerede har. Godt jeg ikke er medlem lenger.
 
Petter Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.