MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - prat om FREMO-Gardermotreff 2010
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

prat om FREMO-Gardermotreff 2010

 Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: prat om FREMO-Gardermotreff 2010
    Posted: 16 mars 2010 at 11:27
jeg SKAL være med på neste fremotreff som har med gamle lok og slikt da SjT 2 skal invies i fremo snarest!Wink (ja jeg snakker om min D-maskin)
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2010 at 16:27
Gardemotreffet bør være en passende anledning, Stian.  Jeg regner med at du har med 2-3 gamle godsvogner med trådkobbel også?
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2010 at 17:45
om jeg får tak i rimelige overnattings muligheter så, jeg kan ha med mine vogner L 37436, 2 O vogner, kansje en Om, G2.  av lok er det 2 stk, Sjt 1 og 2 dsb d maskin og en gammeltysker.

Trenger malen for fraktkort og! send til stianjar  hotmail.com om du har den
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2010 at 18:08
Den ligger her på linken. http://www.fremo-norge.org/byggetips/vognkort
Takk for en flott helg vi hadde i Arendal.
Eirik
Back to Top
kjodleiken View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjodleiken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2010 at 18:52
Originally posted by Stian Stian wrote:

om jeg får tak i rimelige overnattings muligheter så


Kommer an på hva du tenker på når du sier rimelig. Gardermoen Airport Hotel har rom med frokost til 745 pr natt. Dette hotellet ligger bare en kort gåtur fra Flysamlingen hvor Gardermotreffet arrangeres.
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund
Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2010 at 19:07
tja litt dyrt for min del.....Cry
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2010 at 21:19
Originally posted by Stian Stian wrote:

tja litt dyrt for min del.....Cry
 
 
Har du råd til en D-maskin med lyd, så har du råd Wink. Kjøp en billigreise med fly tur/retur er den enkleste måten å komme over fjellet, med mindre du får tak i miniprisbilletter.


Edited by MY1201 - 16 mars 2010 at 21:28
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2010 at 22:03
NSB har tilbud på togbilletter nå, 299,- og 399,-

Forresten rom for gjester på treffet og? = )

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2010 at 23:29
Gidder ikke betale i dyre dommer for hotel. da står jeg over, må da finnes noe billigere alterativer eller er jeg helt på jorde?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 00:21
Du får ta med deg soveposen og overnatte på en benk på flyplassen da...
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 08:17
Evt vente til et annet treffWink
 
Når det blir så dyrt så finansierer det jo et nytt lokLOL 400 for deltagelse, overnatting 1400, og togbiletter er vel 199 hver vei så da er det 2200,- + andre utgifterEmbarrassed
 
Får vente til neste arendals treffTongue


Edited by Stian - 17 mars 2010 at 08:25
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 13:28
Slik snakker en ekte fanatikerSmile
 
Det er nesten så jeg kan se for meg hvordan du sitter med strømregning, husleie og mobilregning i venstre hånden og en modelljernbanekatalog i høyre hånden og lurer på hva du skal bruke pengene påLOL
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 15:03
HeiSmile
 
Har tænkt mig at komme flyvende ind fra syd. Overnatte i dundyner. Deltage i træffet og de overdådige måltider. Nyde den exclusive festmiddag og skylle den ned med gode norske drikkevarer. For senere at returnere til kongeriget her mod syd.
 
Oven i hatten Big smile får du et godt kammeratskab. Der udvekles gode ideer og erfaringer, som iøvrigt ikke koster noget. Lægger du det hele sammen, er det en meget overkommelig pris og en kjæmpe oplevelse.Thumbs Up
 
Vi ses
Dan
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
kjodleiken View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjodleiken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 15:52
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

HeiSmile
 
Har tænkt mig at komme flyvende ind fra syd. Overnatte i dundyner. Deltage i træffet og de overdådige måltider. Nyde den exclusive festmiddag og skylle den ned med gode norske drikkevarer. For senere at returnere til kongeriget her mod syd.
 
Oven i hatten Big smile får du et godt kammeratskab. Der udvekles gode ideer og erfaringer, som iøvrigt ikke koster noget. Lægger du det hele sammen, er det en meget overkommelig pris og en kjæmpe oplevelse.Thumbs Up


Vel skrevet, Dan. Dog for min del lukter det huskjøp lang vei så jeg tviler på at jeg har anledning i år heller.
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund
Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 17:02
Originally posted by kjodleiken kjodleiken wrote:


Vel skrevet, Dan. Dog for min del lukter det huskjøp lang vei så jeg tviler på at jeg har anledning i år heller.
HeiSmile
 
Der er en tid til alt Wink. Så bare hav tålmodighed, så kommer det.
 
Mange hilsner
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 17:11
en ide er jo å dra sammen med en kamerat og dekke hotell 50-50Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 17:29
Originally posted by Stian Stian wrote:

en ide er jo å dra sammen med en kamerat og dekke hotell 50-50Smile
hei
 
That´s how to do it  ClapClap
 
Dan 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 21:26
Stian: Har du studentkort/ skolebevis? Ta med deg det, hvertfall om du må ta kollektivtransport.
Kjenner du noen/ har noen familievenner i Oslo du kan overnatte hos, har du det løst.
Bussbillett koster kr. 75, flytoget koster kr. 85, begge priser er oppgitt pr. vei for personer under 16/ studenter/skoleelever.
Har man Ruters (Oslos lokaltrafikkselskap) billetter får man rabatter på flybussen.

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mars 2010 at 23:18
Begynner på Vgs til høsten, er 16 nå. Om jeg hadde fått det til å overnatte hos noen så hadde jo det vert det beste!Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Skjalg View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skjalg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mars 2010 at 07:02
Desrom du ikke har noe i mot å dele rom med andre kan du jo benytte deg av f.eks Anker Hostel i Oslo som er 200kr+.

Det tar mindre enn 10 minutter å gå til sentralstasjonen derfra. 200 kroner + 2 x 85 for tog + litt matpakke frokost så kommer du under 400 for overnatting.

Lykke til.

_Skjalg


Edited by Skjalg - 18 mars 2010 at 07:05
_Skjalg
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.