MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Viessmand commander
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Viessmand commander

 Post Reply Post Reply
Author
nyhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nyhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Viessmand commander
    Posted: 10 mars 2010 at 21:20
 Hei.
 jeg har anskaftet en Viessmand Commander digital for styring av mitt  Maerklin tog.
 
Står fast i noen oppkopplinger for at den skal virke helt .
Er det noen som har noe kjennskap til denne  dingsen ? ?
 
MVH
 Nyhobby  Kolbjørn
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2010 at 21:38
Fint om du kan være mer konkret om hva som er problemetWacko
Gjlder det f eks oppkobling eller innstillinger?
mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
nyhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nyhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2010 at 22:28
Hei
 Jeg har lagt inn hele sporplanen og alle penser. Dette virker som det skal, de skifter ved berøring av displayet.  27 stk.
Men når jeg skal legg opp  togveier-  skal bli gul linje-  det blir det ikke!
Det er vel  og  den tyske bruksanvisningen som ikke er på norsk,  som er probelemet ?
Kjenner du til og har du denne Viessman Commander,   e  æ   åpen for svar.
 
Kolbjørn
Kolbjørn
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2010 at 11:04
Hei
Det ble konkret jaCry
Nei jeg har ikke denne sentralen selv desverre. Jeg ville fått noen til å fornorske manualen om mulig. Alternativt at vi ber noen med "togvei"kompetanse på denne sentralen å trå til med gode råd! Du kan også sjekke Viessmanns hjemmeside om det er noen kontaktmulighet til "help"-funksjonen der.
mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
nyhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nyhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2010 at 12:03
Smile Jeg sier takk så langt.
 
Det har vært greit om noen som leser dette har selv en Viessmann Commander i sitt anlegg,
så har jeg fått gode tips om denne.
Det er vel jeg som ikke er inne på språket og tekniske uttrykkan,
 MVH
 Kolbjørn
 
Kolbjørn
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2010 at 16:35
Har du vært inne i kartbilde 9 i sporplaneditoren og valgt hvilke elementer som skal lyse opp når en togvei velges? (punkt 2.4.10 i brukerveiledningen)
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2010 at 21:55
Det beste er å gå til forhandleren og få en direkte forklaring.
Det er alltid mye enklere. Og du får litt mere info på kjøpet som regel.

Hilsen Nils
Back to Top
nyhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nyhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2010 at 22:07
Smile
Takker så mye for rådene.  Skal prøve å studere den tyske bruksanvisningen i helga.
Jeg har litte  ønske om å komme i kontakt med en som har denne digitale styringen,så kanskje det lysner litt mere i skolten på mæ.
 Mvh
Kolbjørn
Kolbjørn
Back to Top
nyhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nyhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2010 at 16:05
Smile Har prøvd å koble opp litt mere i helga  -  mellom at barne barn maser om å kjøre tog -  . men  det ble ikke slik som jeg trudde at  Commander  skulle gjøre.   Så er det noen  med  en Viessmann commander , så kunne jeg tenke meg å  komme i  kontakt med  personen  ?
 
Kolbjørn
 
Kolbjørn
Back to Top
nyhobby View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nyhobby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2010 at 17:59
SmileSmileSmile    Takker for flere tips,  ett var  blant annet kontakt med  Knut P.  Har fått tilsendt eksemplarer av  Modell & Elektronikk med artikler om  Viessmann Commander , og der var den godt illustrert med bilder og innføring av bruken.  Meget nyttigSmile.   Bladet annbefales.
 
Kolbjørn
Kolbjørn
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.