MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Roco EL-16 Cargo-Net
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Roco EL-16 Cargo-Net

 Post Reply Post Reply
Author
PK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Roco EL-16 Cargo-Net
    Posted: 11 februar 2005 at 16:25

Ser at Roco skal komme med EL-16 i Cargo-Net farger, er det noen som vet om det er snakk om kun en ommalning av den gamle modellen eller blir støpeformen omgjort slik at modellen kommer med f.ex luftinntakene som jo lokene nå i virkeligheten har hatt snart en 10 års tid.

Mvh Pål. 

Ha en god tog-dag.
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 16:57

Det samme er jeg også litt spent på. Bildet i katalogen sår litt tvil om hva det er Roco har tenkt å lage, ettersom tekst og bilde formidler motstridene opplysninger. Tekst sier at El16 kommer i NSB-versjon, og i NSB-versjon er det bare NSB-Gods som er gyldig hvis utførelsen er i sort.

Bildet viser derimot ikke noe modellbilde, men en 1:1 CargoNet El16. Hvor reelt det er at Roco i det hele tatt tar opp igjen formene igjen, blir vi kanskje litt mer orientert om etter Nürnberg? (Eller var det Nüremberg?)

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 17:24
Ut fra kommentarer fra vanligvis informert hold tror jeg at vi får si:
X-files, jeg tror det ikke før jeg får de det.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 19:29

Jeg kjenner til 2 herrer som jobber for Norsk hobby import i Norge. (uteom Ole)

Den ene sier at EL16 + trevogner ikke kommer, mens den andre sier at Roco allerede har bestemt seg for å lage den(Norsk hobby import har ikke noe med disse å gjøre). EL16 kommer med nye takventiler etter det jeg har hørt(hvis den kommer) 

SÅ får tiden vise om disse kommer. Merkelig siden Roco har tatt med disse i nyhetskatalogen for 2005. Ingenting overasker meg i denne bransjen, så den som lever får se.....

Så lenge ingen kan bekrefte eller avkrefte modellene(NHI/Roco) vil det blir rykter og spekulasjoner.

A matter of life and death
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 20:14
skal vist være vist på nurenbergmessen i det fargesetting som på bildet.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 20:19
Er den vist i Nürenberg så er den jo absolutt et steg nærmere. Skal bli spennende å se om det bare er en opplakering av den gamle modellen eller om det er en med korrekt ventilasjon.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 21:37

Tror nok det er en opplakering fra en tidligerew modell desverre.

Rakk ikke og prate så mye med kan jeg kjenner som er der nede nå.

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 21:38
Med andre ord en ikke korrekt modell. Synd.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 21:38
Da er det rart Lillehagen benekter det
A matter of life and death
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 22:10
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Med andre ord en ikke korrekt modell. Synd.



Ikke glem at den som eventuelt er vist i Nürnberg må være en prototype, og da er det veldig enkelt for Roco å bare male opp en gammel modell...

Så det er litt tidlig å konkludere med at den som kommer i produksjon mot slutten av året blir feil.

Mvh Heine
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 22:10

Han benekter det ikke. Han bare ber deg om og ta det med en klype salt.

Tror det er noe den svenske inportøren har fått i stand.

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2005 at 22:11
Men TEL har da aldri benektet noe. Han har bare sagt at intet er sikkert.

Dersom det er en modell som bare er en lakkeringsjobb av den gamle så er det jo et ikke-eksisterende lok Roco kommer med. Og da kan det igrunnen være det samme.



MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2005 at 14:37

Scandinavian miniatures leverer jo det du trenger for og bygge om 16 loket til Slik de ser ut i dag med lufteluker og takoppbygg.

 

THomas

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2005 at 18:57
Det stemmer det. Men når Roco kommer med en modell med så tydelige feil . . . . . .

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2005 at 20:40
Kan hende det blir forandret det.Alt er opp til den som bestiller modellen.
Back to Top
PK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2005 at 14:44

Roco har jo gjort en del rart i det senere, så det skulle ikke forundre meg om de bare ommalte den gamle modellen, hvis de så gjør.............. så blir jeg ikke direkte sjokket om "tre" vognene kommer i nydesigm .

Har dere forresten sett Roco"s Taigatrommel ??? Ikke akurat hva jeg hade ventet meg i fra Roco, hadde det stått Lima eller Jouef på esken så ja kanskje, men jeg hadde vesentlig større forhåpninger når det var Roco som kom med den, men Taigatrommel"en til Roco kan best beskives med   blææææææ.

Ha en god tog-dag.
Back to Top
Knut Moe View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Knut Moe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2005 at 18:15

Originally posted by thomas snare thomas snare wrote:

skal vist være vist på nurenbergmessen i det fargesetting som på bildet.

Jeg kom hjem fra Nürnberg i dag, og jeg så hverken trevognene eller El16 i Carognet utstilt der.

Knut Moe
Privat brukernavn
(Ansatt i NMJ AS)
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2005 at 22:37
Originally posted by Knut Moe Knut Moe wrote:

Originally posted by thomas snare thomas snare wrote:

skal vist være vist på nurenbergmessen i det fargesetting som på bildet.

Jeg kom hjem fra Nürnberg i dag, og jeg så hverken trevognene eller El16 i Carognet utstilt der.

Kan nok stemme det du.

For og få se det må man nok være nokså godt innenfor de som bestiller modellen.

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2005 at 17:38

I flølge Lillehagen/Ole Ullfsrud ( norsk hobby import) er ikke noen norske modeller vist fram på messa i Nurenberg fra Roco.

 

Men Junior har kanskje noen nmj nyheter på lur



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
PK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2005 at 21:00

Det er mange nye ting i det siste nyhetsprospektet til NMJ, det blir vel vært øyeblikk sendt ut til de registrerte NMJ kundene tror jeg.      Knut eller Per-Arild hos NMJ vet vel mere om det vil jeg tro. Mange bilder av nye modeller er det ihvertfall i "blekka".

Mvh Pål. 

Ha en god tog-dag.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2005 at 21:13
Originally posted by PK PK wrote:

Det er mange nye ting i det siste nyhetsprospektet til NMJ, det blir vel vært øyeblikk sendt ut til de registrerte NMJ kundene tror jeg.      Knut eller Per-Arild hos NMJ vet vel mere om det vil jeg tro. Mange bilder av nye modeller er det ihvertfall i "blekka".

Mvh Pål. 

Da er det vell bare å drømme seg bort i de fine bildene til PÅl og holde utsikt etter posten



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
PK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2005 at 21:14

Vi kan slappe av........ jeg fikk akurat nå opplysninger fra Nurnberg, Roco gjør om formene på EL-16 før Cargo-Net loket slippes, men så var det faktisk noen som visket at grunnen til at vi i det hele tatt får nye El-16 modeller er pga svenskene, jeg hadde fullstendig glemt at EL-16 jo i dag finnes både i TGOJ og Togkompaniet"s bemalning........... så vi får nok snart se svenske EL-16 lok i modell også, kanskje til og med før de norske ?.  Forøvrig fikk jeg opplyst at "tre"-vognene ikke får noen modifiseringer i forhold til tidligere modeller, det blir ren oppstøp av gamle modeller.  Nå håper jeg bare at Roco kan bygge om Rc lok formene sine og lage Rc-4 varianten i alle 3 farger....... det hadde vel vært gøy ? Og at de også kom med DA loket i flere varianter og kanskje helbrune "orginale" DM og DM3 varianter.

Mvh en håpfull Pål.   



Edited by PK
Ha en god tog-dag.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.