MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Pipelyd med Rivarossis flisvogner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Pipelyd med Rivarossis flisvogner

 Post Reply Post Reply
Author
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Pipelyd med Rivarossis flisvogner
    Posted: 16 februar 2010 at 18:09
Hei!
 
En ting har jeg latt meg plage med siden jeg kjøpte et Rivarossi flisvognsett for to år siden som inkluderte tre flotte flisvogner med ekte flislast.
 
Etterhvert dukket det opp en pipelyd fra vognene, uansett om de er i rett strekning eller kurve. Lyden har blitt sterkere de siste ukene, og nå måtte jeg bare spørre. Er det flere som sliter med dette? Hvor i vognene kommer lyden fra? Jeg antar det må være noe med koblingene.
 
På forhånd, takk for svar!
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2010 at 18:15
Når noe piper,er det noe som sliter. (friksjon) Akselkasser eller akseloppheng er naturlig å tenke på. Ørlite symaskinolje er min oppskrift alle fire steder pr. aksling. Dypp en knappenål i oljen og før på.Sjekk også at ikke noe annet henger innpå hjul eller aksler. Bøyde bremsesko e.l.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.