MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bilder
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bilder

 Post Reply Post Reply
Author
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bilder
    Posted: 08 februar 2010 at 23:55
Nå har jeg prøvd det meste.Greier ikke å få fram bilder.Har to bilder under H0 bygging men det er det.Skjønner ingen ting lengre av Url adresser og greier.Like greit at jeg bygger for meg selv.Dette forumet blir for innviklet for meg.Lykke til med byggingen alle sammen.Kan vel virke enkelt for dere som er vant med data som medium men ikke for meg desverre.Har også prøvd å legge bildene på andre nettsteder som det bli sagt.Har blitt bedt om å trykke Ok .Men hvor har det blitt av OK?Har lagt bildene inn i ikonet med tresymbol.Alt skal liksom være så såre enkelt.Har gjort bildene så små som mulig.Men nei.Som dere ser så sliter jeg.Treffes kanskje en anne gang.Jeg tusler ned i kjelleren nå.Lykke til alle sammen .Bygg i vei .Dette er en fantastisk hobby.Bare så synd at jeg ikke kan dele den med dere.Skulle ønske jeg kunne vært med.Kanskje vi treffes i MJ bladet.Høres muligens sur ut.Er ikke det men oppgitt over å feile på denne måten.Jeg går og bygger malmbane istedet.
Takk for meg.MVH Odd Rune Wold.
orw
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2010 at 07:43

 

Originally posted by orwold orwold wrote:

Har blitt bedt om å trykke Ok .Men hvor har det blitt av OK?Har lagt bildene inn i ikonet med tresymbol.Alt skal liksom være så såre enkelt.Har gjort bildene så små som mulig.Men nei.Som dere ser så sliter jeg.

Her er to mulige årsaker til at du sliter med å legge inn bilder:

1. Dialogboksen hvor du legger inn bilder åpner ikke stor nok på din PC (OK-knappen havner utenfor rammen). Da må du "trekke" i rammen eller "scrolle" slik at OK-knappen kommer frem.

2. Du har for lav oppløsning på skjermen slik at OK-knappen (normalt plassert nederst i høyre hjørne) ikke synes. Da må du prøve å flytte på det åpne vinduet slik at OK-knappen kommer frem.

En ting er sikkert, ingenting av det du prøver å legge inn blir lagt inn dersom du ikke får trykket OK...

Nå er jeg vel kanskje litt for sent ute med disse forslagene til hjelp, siden du tydeligvis har "gitt opp, tatt lua di og gått" Disapprove. Men om du skulle ønske å forsøke på nytt, vurder da disse punktene over.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2010 at 08:51
Men det er noe med fotoopplastingsboksen som ikke er god. Det at Ok-knappen ikke vises men må trekkes fram, er ikke akkurat brukervennlig. Men jeg vet ikke om dette er ting som ligger utenfor hva Webmaster kan mekke på selv.
Svein S
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2010 at 10:41
Originally posted by ses ses wrote:

Men det er noe med fotoopplastingsboksen som ikke er god. Det at Ok-knappen ikke vises men må trekkes fram, er ikke akkurat brukervennlig. Men jeg vet ikke om dette er ting som ligger utenfor hva Webmaster kan mekke på selv.


Ja, den er litt rar.Når jeg laster opp bilder skrives det en ufullstendig filbane i linken, feks som dette:
[img] uploads/52/eker_cellulose.jpg[/IMG]
(Legg også merke til det umotiverte mellomrommet før "uploads"

Jeg må selv legge til http://forum.mjf.no/ slik at det blir en komplett billedlink:

[img]http://forum.mjf.no/uploads/52/eker_cellulose.jpg[/IMG]

(Forumkoder er slått av i dette innlegget for at dere lettere skal se hva jeg mener)
Back to Top
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2010 at 21:00
Takk skal dere ha for at dere ikke gir meg opp.Skal gjøre et forsøk til.Må sende bildene til billedforum først sies det.Hva gjør jeg så da?Greier ikke ta de fram igjen og legge dem hit på forum.Er jeg idiot eller hva?
orw
Back to Top
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2010 at 21:01
Hjelp her dukket det jammen meg opp.Takk begge to.Kanskje jeg må ta med meg lua tilbake?
orw
Back to Top
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2010 at 21:03
Eller rettere alle tre.Nå gjennstår det å legge bildet rett i fohold til teksten.Noen må ha det inn med teskje.
orw
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2010 at 23:37
På forumet formateres ting ved hjelp av kodeord som er omsluttet av "klammeparanteser", slik: [kodeord]. De finnes i to typer: start formatering (f.eks. [kodeord]) og avslutt formatering (f.eks. [/kodeord]. OBS skråstreken foran kodeordet her).

Kodeordet for bilde er "img" (kortform av "image"). Det betyr at lenken til bildet skal stå mellom to kodeord: [img] og [/img]. I tillegg er det slik at det du har formatert kommer akkurat der formateringen står i en setning.

I eksemplet ditt over er teksten slik:
"Må sende [IMG]http://forum.mjf.no/uploads/688/Dm3_til_forumet.jpg" height="427" width="640[/IMG]bildene til billedforum først sies det."

Derfor kommer bildet midt inne i teksten.

Hadde du endret dette til:
Må sende bildene til billedforum først sies det.
[IMG]http://forum.mjf.no/uploads/688/Dm3_til_forumet.jpg" height="427" width="640[/IMG]

..så hadde bildet kommet etter teksten.

Håper dette er forståelig?
Mvh Stein
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.