MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Feil på forumet ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Feil på forumet ?

 Post Reply Post Reply
Author
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Feil på forumet ?
    Posted: 27 januar 2010 at 22:43
God kveld

Øøøøøø, bildene på toppen av forumet kommer ikke frem når jeg bruker Firefox, men dersom jeg åpner forumet i IE er bildene der, men teksten er delvis borte.
Noen som har peiling ?

Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2010 at 23:07
Jeg bruker Firefox, og hos meg synes bannerbildene. Men den krever Flash, så hvis det ikke er installert på din Firefox, så er nok det årsaken. 
Svein S
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2010 at 23:14
Takker, skal ta en sjekk Smile
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2010 at 19:47
Takk for tipset. Ser at det ikke er en sjekk på Flash i forumkomponenten. Legger det til på bugfix-listen.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2010 at 19:30
Jeg har gjort det sånn at jeg aktivt må klikke for å få opp Flash på min maskin, for å slippe all mulig flashanonnsens alle vegne. Dermed er toppen av alle mjf sine sider grå ... praktisk på jobb! Wink

Teksten er forøvrig halvveis spist opp. Er det relatert til flash eller til fontbruken, eller kanskje til oppløsningen - 72 vs 96 px pr tomme? Kjip font, uansett ... Hvordan skal det være, egentlig? Det er sånn både i Opera, Firefox og Safari. (Mac)


Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2010 at 19:30
Forøvrig syns jeg man bør klare seg uten flash.

Edited by Henning L - 06 februar 2010 at 19:31
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 februar 2010 at 22:49
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Jeg har gjort det sånn at jeg aktivt må klikke for å få opp Flash på min maskin, for å slippe all mulig flashanonnsens alle vegne. Dermed er toppen av alle mjf sine sider grå ... praktisk på jobb! Wink

Teksten er forøvrig halvveis spist opp. Er det relatert til flash eller til fontbruken, eller kanskje til oppløsningen - 72 vs 96 px pr tomme? Kjip font, uansett ... Hvordan skal det være, egentlig? Det er sånn både i Opera, Firefox og Safari. (Mac)



Grunnen til dette er trolig at filen er eksportert i et versjon som er høyere enn den Flash-versjonen du har. Hr du mulighet for å sjekke hvilken versjon du har?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 februar 2010 at 23:03
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Jeg har gjort det sånn at jeg aktivt må klikke for å få opp Flash på min maskin, for å slippe all mulig flashanonnsens alle vegne. Dermed er toppen av alle mjf sine sider grå ... praktisk på jobb! Wink

Teksten er forøvrig halvveis spist opp. Er det relatert til flash eller til fontbruken, eller kanskje til oppløsningen - 72 vs 96 px pr tomme? Kjip font, uansett ... Hvordan skal det være, egentlig? Det er sånn både i Opera, Firefox og Safari. (Mac)



Grunnen til dette er trolig at filen er eksportert i et versjon som er høyere enn den Flash-versjonen du har. Hr du mulighet for å sjekke hvilken versjon du har?


Jeg har hatt den topplogoen der i lang tid (både IE og Firefox) og har akkurat oppdatert Flash uten at det hadde noe å si, så grunnen ligger nok en annen sted...

Svein A

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2010 at 00:58
Jeg fant feilen, og den er nå rettet. Det kan hende at denne flashen er i bufferet hos enkelte slik at den gamle vises, men prøv da f.eks CTRL+F5 i nettleseren for å tømme minnet.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.