MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Märklin System
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Märklin System

 Post Reply Post Reply
Author
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Märklin System
    Posted: 02 februar 2005 at 12:55

Her er en liten øvelse for dere som har gått til anskaffelse av MS (for uinvidde har dette ikke noe med ishockey å gjøre, men Märklins nye håndkontroll  ):

La displayet speile seg i lyset fra en lampe, så vil de forskjellige ikonene synes svakt. I tillegg til de en da har sett - og forventer å se - synes da også bokstavene DCC ....

 

Tro hva en kan forvente seg av den nye, store CS (Central Station) ...?

Bjørn Egil
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2005 at 23:14

Stemmer det.

Det er vel kansje noe med det at Trix kommer med en avart som har grønt ratt i stede for røtt for likestrømstog.

Tror denne har DCC standarden.

Nyhetsbrosyrene kom i dag og jeg har ikke rukket og lese i gjennom alle enda.

Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2005 at 21:59

erlig talt, jeg kjønner ikke vitsen med de nye systemet, jeg.

jeg syntes control unit er bedre jeg.....


Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2005 at 22:18

Jeg er ute på tynn is nå siden jeg har tilhørighet til en av forhandlerene her i landet men vil gjerne få komme med noen helt private meninger om Mobil controll og  Control unit.

Control unit er akterutseilt. Det er et system som med få modifikasjoner har eksistert siden 1982. Utvalget av adresser er for lite for mange brukere kun 80 adresser og kun 4 funksjoner.

Så det var virklig på tide at marklin lagde noe nytt.Desuten kommer Trix med samme kontrolleren i grønt.

Fordelen med systemet er at du har multiprotokol system til en rimlig penge. Mobil kontrol er enklere og bruke en Control unit og dens brødre.

Den eneste tingen jeg hittil som forhandler har opplevd som iriterende er at jeg ikke uten vidre kan sjekke hvilken adresse en decoder har. Den vil få bare et løpende nummer, Ikke en verdi jeg kan forandre. Litt iriterende men man vender seg til det.

 

MVH

Thomas Snare Knutsen

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.