MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kork- skumgummi
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kork- skumgummi

 Post Reply Post Reply
Author
Sven Ole View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sven Ole Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kork- skumgummi
    Posted: 11 januar 2010 at 20:54
For ikke å kapre en annens tråd, viderefører jeg spørsmålet her om bruk av skumgummi kontra kork til å legge sporet på. Når jeg sier skumgummi mener jeg underlaget Woodland har laget. Er det noen som har erfaringer med det ene eller andre, ev. begge typer?
SOHo
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 21:13
Jeg lurte også på dette for en stund siden. Nå legger jeg mitt spor på korkunderlag og limer sporet fast med akryl-fugemasse.

Se også denne ca 1 år gamle tråden.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
S.loes View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 25 januar 2009
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote S.loes Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2010 at 15:32
Jeg bruker vinylbelegg.  Det koster nesten ingentin når du kjøper rester.  Farge og mønster er uvesentlig hvis du etterbehandler det.  Det kan limes til underlaget - gjerne i flere lag og skjæres til med tapetkniv.  Enkelt å male er det også.  Fordi du kan skjære det til i ønsket form, har det en fordel fremfor standardiserte korkunderlag.  Særlig hvis du likevel har tenkt å legge ballast.
 
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,055 seconds.