MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kråkstadmesse 2010?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kråkstadmesse 2010?

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Harpseal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 mars 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Harpseal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2010 at 14:54
Hei alle.
Har ikke tenkt å lage flere innlegg enn dette, men karer, utgangspunktet var : "Messe på Østlandet, hvem arrangerer ?" Jeg har ikke lest alt, men tror ikke det er det som er hovedinnholdet lenger ?
Jeg hadde høns en gang. Var formann i foreninga her i Trøndelag og greier. Hobbyfjærfe, kalles det.
Vi hadde sjølsagt en hovedforening, som var godt befestet i Rogaland, der tyngden av "hobbyfjærfefolk" finnes.
Messer og utstillinger hadde vi, over alt i Norge, og det var lokalklubbene som arrangerte, med støtte fra hovedklubben. Nå er det noen forskjeller på disse to hobbyene, så jeg slutter sammenlikningen her, for å komme med et forslag:
La de lokale entusiastene arrangere messene. La lederne ( MJF ) være støttepersoner, og ikke se på MJ - norge som en flokk enkeltindivider i denne sammenhengen, men en samling lokallag og klubber. På den måten blir hovedforeningen en ressursbank for lokalklubbene, mens lokalklubbens gamle og nye medlemmer, entusiaster, og nybegynnere så vel som veteraner, eksperter og noviser, arrangerer messa. Uten at jeg vet det sikkert, tror jeg faktisk det er omtrent sånn det foregår de fleste gangene nå også. "Hønefolket" opererte med en "utstillingsperm" med gode råd. Kanskje kan det være formålstjenlig at MJF lager noe liknende, og "sprer" sin ekspertise utover.
Jeg tror at de frivillige i MJF sentralt har mer enn nok, la de være ledere, ikke arrangører ( hvis de ikke plutselig en dag skulle få "ånden" over seg, daWink )
Dette er bare en ydmyk refleksjon. 



Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2010 at 18:35
Originally posted by Harpseal Harpseal wrote:

Hei alle.Har ikke tenkt å lage flere innlegg enn dette, men karer, utgangspunktet var : "Messe på Østlandet, hvem arrangerer ?" Jeg har ikke lest alt, men tror ikke det er det som er hovedinnholdet lenger ?Jeg hadde høns en gang. Var formann i foreninga her i Trøndelag og greier. Hobbyfjærfe, kalles det.Vi hadde sjølsagt en hovedforening, som var godt befestet i Rogaland, der tyngden av "hobbyfjærfefolk" finnes.Messer og utstillinger hadde vi, over alt i Norge, og det var lokalklubbene som arrangerte, med støtte fra hovedklubben. Nå er det noen forskjeller på disse to hobbyene, så jeg slutter sammenlikningen her, for å komme med et forslag:La de lokale entusiastene arrangere messene. La lederne ( MJF ) være støttepersoner, og ikke se på MJ - norge som en flokk enkeltindivider i denne sammenhengen, men en samling lokallag og klubber. På den måten blir hovedforeningen en ressursbank for lokalklubbene, mens lokalklubbens gamle og nye medlemmer, entusiaster, og nybegynnere så vel som veteraner, eksperter og noviser, arrangerer messa. Uten at jeg vet det sikkert, tror jeg faktisk det er omtrent sånn det foregår de fleste gangene nå også. "Hønefolket" opererte med en "utstillingsperm" med gode råd. Kanskje kan det være formålstjenlig at MJF lager noe liknende, og "sprer" sin ekspertise utover. Jeg tror at de frivillige i MJF sentralt har mer enn nok, la de være ledere, ikke arrangører ( hvis de ikke plutselig en dag skulle få "ånden" over seg, daWink )Dette er bare en ydmyk refleksjon. 


Mye fornuftig i det du skriver her.
Og slike jeg forstår det er det sittende MJF-styrets tankegang ganske lik din. Jeg mener styret i dag fører en praksis som ligger nære det du beskriver.

Det som ligger implisitt i det du skriver strekker seg i tilegg langt utover det å arrangere messer. Det er jo snublende nær å se det du skriver som et argument for at MJF skal adoptere en representasjonsmodell som organisasjonsform

Men det er en større diskusjon for en annen tråd og et annet delforum!
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2010 at 18:11
jeg må si stakkars andreas som spurte et enkelt spørsmål om det ble kråkestad messe i år, og ut av det spørsmåle kom en storm av meninger. ja ja folk er heldigvis forskjellige.
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2010 at 23:55
Originally posted by kness kness wrote:

[QUOTE=eika]Jeg har ingen problemer med å være enig med deg Eirik. Man må sette opp et realistisk budsjett og gjøre det beste ut av det. Jeg tenkte mer på synergieffekten ved at flere slår seg sammen. Hadde noen tatt initiativ til et møte med f.eks MJF, NJK, Kråkstadgjengen, CMJS, Kløfta etc. så vil jo flere hoder komme på flere lure løsninger og ideer. Og økonomien bedres også vesentlig da flere drar lasset sammen. Et slikt initiativ kan godt komme fra noen av de små klubbene, men jeg mener at en av de store landsdekkende foreningene burde komme med dette først.
 
Hilsen  Kjetil
Tror ikke vi står så langt unna hverandre her nei KjetilWink
 
Men når både CMJS og Kråkstadgjengen har klart å arrangere messer og dermed tydeligvis er i besittelse av ildsjeler og kompetanse så burde jo disse foreningene kunne kommunisere sammen om et eventuellt felles arrangement på egenhånd. Men har de kommet til en avtale så bør derimot MjF og NJK følge opp og hjelpe til det de kan for at arrangementet skal bli så bra som mulig. Ut fra min erfaring som arrangør av mange messer for Horten mj-klubb så er jeg overbevist om at en messe i Oslo-området vil kunne la seg arrangere og gå med overskudd som kan pløyes tilbake til arrangørklubbene.
 
Av ren nysjerrighet siden du jo er med innen NJK systemet: Vet du hvordan NJK praktiserer støtte til arrangementer?  Gir de f.eks. bort gratis annonseplass og omtale i på Sporet til klubber, og skiller de da mellom undergrupper av NJK (som kråkstad og Bergen) og andre klubber som betaler kontingent, men ikke er en "driftsgruppe" innen NJK ?
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2010 at 00:30
Originally posted by øystein lb øystein lb wrote:

jeg må si stakkars andreas som spurte et enkelt spørsmål om det ble kråkestad messe i år, og ut av det spørsmåle kom en storm av meninger. ja ja folk er heldigvis forskjellige.
 
Har skjønt såpass at det ikke virker som om noen har hørt noe om noen messe på Kråkstad i år....
 
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 10:46
Messe blir det 17. og18. April, det fikk jeg vite i går kveld i Kråkstad, så det er herved bekreftet.
Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 13:09
Det arrangeres også Smalspor 2010 - en messe for dem som har interesse for smalspor helgen den 17. og 18. april 2010 i Trondheimsveien 84 i Oslo.

Nærmere info og et eget oppslag om Smalspor 2010 kommer snart på forumene.

Vi håper ikke at 2 messer den samme helgen i Oslo-området blir noe problem. Avstanden mellom Trondheimssveien og Kråkstad er da ikke så stor. Messene er jo egentlig ganske små så da kan man jo rekke begge to når man først er i området.

Edited by KjellAn - 19 januar 2010 at 13:10
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Ole P View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 september 2006
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 15:08
 
Av ren nysjerrighet siden du jo er med innen NJK systemet: Vet du hvordan NJK praktiserer støtte til arrangementer?  Gir de f.eks. bort gratis annonseplass og omtale i på Sporet til klubber, og skiller de da mellom undergrupper av NJK (som kråkstad og Bergen) og andre klubber som betaler kontingent, men ikke er en "driftsgruppe" innen NJK ?
 
Eirik
[/QUOTE]
 
Hei Eirik og alle andre!
 
Vi i NJK avd. Bergen mottar ingen støtte fra noe. Alt er dugnad og inntekten blir brukt av MJ-gruppen til investering i nytt materiell og nye moduler.
 
 


Edited by Ole P - 19 januar 2010 at 15:12
Mvh le
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 15:29
Men har dere søkt om slik støtte? Eller har der forsøkt å annonsere i På Sporet og måttet betale for det?
Svein S
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 16:41
Originally posted by steinbp steinbp wrote:

Messe blir det 17. og18. April, det fikk jeg vite i går kveld i Kråkstad, så det er herved bekreftet.
 
Supert!
 
Da håper jeg at jeg får anledningen til å stille med stasjonseksjonene mine igjen.
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 18:43
Et spørsmål til dette, hvorfor legges egentlig messa til Kråkstad som generelt er et sted med lite folk, i motsetning til Ski / Ås. Ville det ikke trukket mer folk om messa ble lagt til Ås eller Ski?
 
Pappa og kollegaene på jobb hadde aldri hørt om Kråkstadmessa inntil jeg fortalte han om messa ifjor, til tross for at dette er folk som bor og jobber i Ås / Ski.
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 22:37
For det første er det kort vei fra våre lagere på Kråkstad stasjon(den røde baron+2 godsvogner), og det er billigere leie og passelig store lokaler. Dette  bare forteller oss at bedre markedsføring tydeligvis er viktig i denne sammenhengen, så vi må bli bedre her.
En ting er vel sikkert: denne lange tiraden av diskusjoner fordi noen etterspurte messa, har vel gjort alle forumbrukere oppmerksom på at det blir messe i år også!!
Alle er hjertelig velkommen til oss 17. og 18. april. Vi vil prøve å holde "baronen" åpen deler av dagen for de som vil se på anlegget der også.
Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
Ole P View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 september 2006
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2010 at 11:32
Vi har ikke søkt om støtte til annonsering. Så vidt jeg husker har vi ikke hatt annonse i PS, men i MJ-bladet, for der har medlemsklubber en gratis annonse.
Mvh le
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2010 at 11:50
Hvis NJK Bergen vil ha inn en annonse/kunngjøring i NJKs medlemsblad om MJ-messe som de (er med på) arrangerer, ville det være høyst merkelig om man skulle betale for det.
Svein S
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2010 at 22:51
Spørsmålet mitt var jo hvorvidt NJK har noen fast praksis på det punktet som og gjelder for andre modelljernbaneklubber som ikke er en del av NJK, men kun er "medlem" i NJK?
 
Eirik 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2010 at 00:04
Min kommentar gjaldt Ole P sin opplysning. Den beste måten å få svar på spørsmålet er vel å spørre direkte til NJKs Hovedstyre.
Svein S
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 20:23
Originally posted by steinbp steinbp wrote:

For det første er det kort vei fra våre lagere på Kråkstad stasjon(den røde baron+2 godsvogner), og det er billigere leie og passelig store lokaler. Dette  bare forteller oss at bedre markedsføring tydeligvis er viktig i denne sammenhengen, så vi må bli bedre her.
En ting er vel sikkert: denne lange tiraden av diskusjoner fordi noen etterspurte messa, har vel gjort alle forumbrukere oppmerksom på at det blir messe i år også!!
Alle er hjertelig velkommen til oss 17. og 18. april. Vi vil prøve å holde "baronen" åpen deler av dagen for de som vil se på anlegget der også.
Greit med billig leie som gir billig inngang. Men den store messa er det heller ikke. Og heller ikke så mange innom.  Men leier man støre sted og dytter mer inn, vill det også komme flere selv om inngangen vill koste noe mere.
 
Skal man arangere en Messe er det 2 muligheter. Den ene er leie  plass på varemesse i Lillestrøm eller tilsvarende (hvor de stiller opp med folk) Eller leie en hall og satse på at man får nok frivillige med på lasset fra klubben eller at andre stiller opp og hjelper til.  Arangerer man på varesemessa i Lillestrøm får man en del reklame med på kjøpet.
 
 
Jeg er med å arangerer rockefestival i Oslo, seinere i år. Vi har valg å leie lokale hvor de stiller med de folkene vi trenger(en del av leia)  Det blir noen summer vi må ut med,  men vi velger dette fremfor å måtte skaffe frivillige. Og vi kan heller bruke energien på å gjøre selve fertivalen bedre , i stedet. Fremfor å måtte styre med å finne frivillige til å hjelpe oss.  Men siden det er konserter her titt og ofte får vi også reklame i dagbladet med på kjøpet, så er er deal vi kan leve med.


Edited by Wickerman - 29 januar 2010 at 20:45
A matter of life and death
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2010 at 12:26
Legger ut et bilde fra anlegget "Øst-Vest" som kommer til å bli vist på årets Kråkstadmesse. Praktfulle togsammensetninger som dere ser. Dette er bygget av Jan, vår guru på Zimobasert PC-styring her i Østfold, har komplett trafikkstyring med norske signaler, og er man nysgjerrig på digitalstyring er Jan mannen å spørre. Og som demonstrasjonanlegg fungerer dette utmerket, ettersom det er på god vei til å få en komplett trafikkstyring basert på NORSK jernbanedrift.
 
Anbefales!
 
Åsmund
 
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2010 at 12:41
Et bilde til ... tror ikke 68-settet var der på forrige bilde ... men nå har vel togleder (dvs. PC"en) lagt en togvei tvers gjennom ...
 
Tror jeg kan love at Jan kommer til å kjøre tog fra ulike epoker på messa.
 
 
Åsmund.
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2010 at 16:55
Det anlegget så flott ut! Synd jeg ikke har anledning til å komme på den messa. 
Svein S
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2010 at 17:19
Det blir flere bilder i MJ-bladet som kommer til påske.
Truls Slevigen
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2010 at 22:36
Til dere som arrangerer: angående reklame er dte jo bare å kontakte ØB og tv Follo. De trenger alltid saker og man kan sikkert få "gratis" reklame for messa der.

Jeg kommer :)
Tut, tut.
Back to Top
glennwo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 07 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote glennwo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2010 at 11:20
Hvor er Kråkstad samfunnshus? Jeg finner ikke noe info/kart her, og heller ikke på Gulesider.no. Det eneste jeg har klart å finne ut er at det ligger i Ski!?
--
Glenn W. Olsen, rallyerkult@hotmail.com
ABOs Linje * Motorsport * Modelltog
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2010 at 12:23
Kråkstad er ikke akkurat noen storby, så finner du til Kråkstad stasjon, er mye gjort! ;-)

MM
Back to Top
Amatøren View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 mars 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Amatøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2010 at 14:39
Originally posted by glennwo glennwo wrote:

Hvor er Kråkstad samfunnshus? Jeg finner ikke noe info/kart her, og heller ikke på Gulesider.no. Det eneste jeg har klart å finne ut er at det ligger i Ski!?

Trenger ikke gule sider. Holder lenge med 1881 (Feridg link). Eller visveg.no

Man lærer så lenge man lever.

Digitalhuset
Vokser stadig, men ikke for store....
Back to Top
2mjo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 24 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2mjo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2010 at 20:34
Hei,
Vi har vært i Kråkstad.




Back to Top
Amatøren View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 mars 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Amatøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2010 at 08:52
Er det noen som kan si hvor mye det koster å komme inn på Kråkstadmessen?

Drar om ca en time så raskt svar hadde vært fint.



Edited by Amatøren - 18 april 2010 at 08:52
Man lærer så lenge man lever.

Digitalhuset
Vokser stadig, men ikke for store....
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2010 at 09:10
20kr kostet det i går, trodde nesten det var en fleip da jeg fikk høre det!Smile

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Amatøren View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 mars 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Amatøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2010 at 09:16
Tusen takk for raskt svar!

Ja det er nesten en fleip! Trengte bare å vite hvor mye vi måtte "vrenge" ut av minibanken. Ser at jeg ikke blir blakk på inngangen, værre er det vel med fristelsene innenfor.....Cry
Man lærer så lenge man lever.

Digitalhuset
Vokser stadig, men ikke for store....
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2010 at 09:50
Sant det. Jeg sto og siklet på et byggesett av Eina stasjon, og madammen var med og hadde tenkt å kjøpe det til meg, men det forsvant mens vi var ute og tok en røykepause..!Ouch

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.