Di. 6 - erfaringer Amundsen / Hobbytrade |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
Chr. Lil. ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 januar 2010 at 23:31 |
|
Hei!
Jeg lurer litt på å anskaffe meg Di. 6 fra Hobbytrade i nydesign med lyd (likestrøm). Jeg har sett Di.4 modellen hos locojon og likte godt lyset og lyden på den. Men så var jeg nedom Hobbytrain og fikk prøvekjøre den i nydesign (da i vekselstrøm), da var lyset mye svakere en på gammeldesign? Har det kun med innstillinger å gjøre, eller er den sånn på vekselstrøm?
Takker også for generelle tilbakemeldinger om modellen
![]() Edited by Chr. Lil. - 14 mars 2010 at 09:33 |
||
![]() |
||
Sigurd ![]() Viderekommen ![]() Joined: 16 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Di. 6 har meg bekjent aldri vært lakkert i gammeldesign, kanskje du blander Di. 4 og Di. 6?
|
||
Hilsen Sigurd
|
||
![]() |
||
Chr. Lil. ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
|
Ja, det var det jeg mente Har nå redigert posten. Takker :)
|
||
![]() |
||
E L K ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 01 januar 2007 Location: NORGE Status: Offline Points: 50 |
|
HEI JEG HAR TO AV VERT LOK , JEG SYNTES DI 6 ER LITT BEDRE I STIGNINGER.
LYDEN ER BEST I DI 4 ERN.
MEN DET ER MEGET FEIN OG BRA KJØREEGENSKAPER PÅ DE.
|
||
![]() |
||
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
|
Har selv begge modellene i DCC med lyd. Er MEGET
![]() Begge modellene kan anbefales på det høyeste!
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
![]() |
||
|
Takker for informasjon! Da spørs det om det ikke blir et kjøpt der i nærmeste framtid
![]() |
||
![]() |
||
|
Blåser liv i denne tråden igjen:
Hvordan er hobbytrade sin Di 6 kontra den amundsen har laget? Noen erfaringer?
|
||
![]() |
||
|
Noen som har noen formeninger?
|
||
![]() |
||
Nils Gullhav ![]() Veteran ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
|
Hei
Jeg har vært med på å produsere modellen fra Amundsen Disse modellene er helt forskjellige. Hobbytrade sin er relativ enkel, med relative grove detaljer og storserie. Derav rimelig. Amundsen sin er en småserie produksjon med sirlige detaljer. Med masse funksjone og lyder. bla. fungerende avganslys. Husker jeg ikke feil er det 15 funktioner i bruk. Derfor vesentlig dyrere. Dra innom Amundsen. Han har en som står på disken for demonstrasjon. Hilsen Nils |
||
![]() |
||
Dr T. ![]() Nykommer ![]() Joined: 24 oktober 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 25 |
|
Jeg kan bare støtte. N Gulhav.
Den modellen med alle de fungsjoner er bare hærlig.Bedre trekkraft enn Hobbytrade sin (har 2 stk av den),for oss som har ett anlegg med litt bratte stigninger.Loket anonserer også, hvor det skal.Bodø den ene veien, og Trondheim den andre veien. Pris,dyr ja,men den er verd de pengene.
Hilsen
Bjørn Nilsen
|
||
![]() |
||
|
Det høres jo overbevisende ut
![]() Men, hvordan er det med dekaler og påskrifter? Er det bra kvalitet på disse? Hvordan er det ellers med detaljering i forhold til hobbytrade sin? |
||
![]() |
||
hoffno ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 06 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 48 |
|
Det er en tilsalgs på QXL
|
||
Vidar -KMJK-
|
||
![]() |
||
Dr T. ![]() Nykommer ![]() Joined: 24 oktober 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 25 |
|
Hei.
Ved å sette de to fabrikatene side ved side syntes jeg de er lik bra når det gjelder dekaler,vet ikke om det er mulig å legge opp bilde av de her.Kan sende dersom noen ønsker det.Må ha adr.
Amundsen sin har utslåtte speieler i Ende 1,ikke på hobbytrade.Den har også pener vindusviskere enn Hobbytrade,antar at de kommer mye ann på øyne som ser,Vi er alle ute etter spesielle ting ved utseende og ulike krav.Jeg er oppvokst med modeller produsert på 50 og 60 tallet så for meg er dette godt nokk.
Hilsen
Bjørn Nilsen
|
||
![]() |
||
RuneH ![]() Veteran ![]() Joined: 04 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 285 |
|
For et par år siden hadde NJKs medlemsblad På Sporet (jeg husker ikke nr. i farten) en artikkel som vurderte og sammenliknet alle modellene av Di 6, dvs. modeller produsert av NMJ, Amundsen og Hobbytrade. Såvidt jeg husker var det en grundig og "fair" artikkel som det er vedt å lese før man investerer i en Di 6.
Forøvrig kan det vel nevnes at NMJ fra tid til annen har messetilbud på sin Di 6.
|
||
Mvh
Rune H |
||
![]() |
||
|
Bilder av Di 6.667 Amundsen.Og Di 6.662 Hobbytrade. |
||
![]() |
||
|
Flott med bilde, det sier mer enn tusen ord ;-)
Ser at det er ganske bra kvalitet på Hobbytrade sin også, men ser mer detaljert ut på amundsen sin. Ser at det har valgt forskjellig farge over plogen og farge på plogen. |
||
![]() |
||
|
Det er derfor jeg spør
![]() |
||
![]() |
||
|
Hobbytrade.
|
||
![]() |
||
|
Amundsens`6.667 Min meneing er at den er skarpere i detaljer.
|
||
![]() |
||
Nils Gullhav ![]() Veteran ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
|
Klarer du og ta bilder av de forskjellige lysene på modellene?
Blink blir en utfordring :-) Men foto burde gå hvis treffer.... Hilsen Nils |
||
![]() |
||
|
Jeg er ikke så god på detaljer, men ser at de er laget litt forskjellig. Men syns kvaliteten er bra på begge to.
Som Nils Gullhav sier hadde det vært knall med noen bilder av lysene, for min del frontlysa :-) |
||
![]() |
||
|
Hei. Nils.
Jeg skal prøve å ta bilder med lys. Slutt lys og avgangs lys.
|
||
![]() |
||
|
Vanlig front lys.
|
||
![]() |
||
|
Fult lys uten om statsjoner.
|
||
![]() |
||
|
Virkelig bra
![]() Klarer du Hobbytrade sin også? Hilsen Nils |
||
![]() |
||
|
Flott! Takk for bilder. Samme spørsmål som Nils Gullhav, det hadde vært prikken over i"en
![]() |
||
![]() |
||
|
Skal prøve på det også.
Har en liten lyd snutt på nettet. Her. http://www.youtube.com/watch?v=pD-LHlECTYE
Hilsen
Bjørn
|
||
![]() |
||
|
Vel her er Hobbytrade sine lys. Først slutt lys.
|
||
![]() |
||
|
Hobbytrade front lys. Døm selv mine herrer. Det skinner igjenom på sluttlysene,ikke bra.
Hilsen
Bjørn.
|
||
![]() |
||
TeVe ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 610 |
|
Jeg synes at begge lokene har feil ved frontvinduene. På Amundsens utgave synes de å sitte for langt ut og motsatt på Hobbytrade. Sistnevnte er likevel kansje mest vellykket. Sammenlign her:njk materielldatabase Edited by TeVe - 20 mars 2010 at 01:45 |
||
Terje V.
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |