MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - SPORPLANER
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

SPORPLANER

 Post Reply Post Reply
Author
espyink View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote espyink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SPORPLANER
    Posted: 27 januar 2005 at 14:20

hei, jeg lurte på om noen har noen GODE / GREIE sporplaner til et ho skala anlegg med c-spor. Banen skal være ca 2.05 x 1.05- 1.10..

noen som har nooen ideer?

Mvh Espen N.N.

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2005 at 16:12

Hei!

På linken litt lenger ned finner du en god del sporplaner du kanskje kan bruke, eller la deg inspirere av. De er ikke tilpasset Märklin C-skinner, og de er tegnet opp i N-skala. -Men dersom du oppskalerer dem, til H0-skala, vil du se at de nesten passer det areal du har valgt. De kan sikkert også tilpasses til C-skinnenes geometri.

Mike"s Small Trackplans

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2005 at 16:25

Hei!

På følgende link kan du se nærmere på noen sporplaner basert på Märklins sporgeometri (M-skinner).

Sporplaner

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2005 at 18:02

Hei!

Jeg har "klikket meg litt rundt oå internett" i ettermiddag, og her fant jeg linker til noen flere sporplaner. Noen vil passe til ditt definerte areal:

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
espyink View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote espyink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2005 at 19:09

takker...

skrev dette rett før trening, og nå når jeg skriver dette har det godt ca 2timer!!

skal nå ta å sjekke disse linkene....

SE HVA SOM SKJER..

Mvh Espen N.N.

Back to Top
espyink View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote espyink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2005 at 20:10

hei igjen, noen som vet hvor en kan få tak i en GRATIS DEMO???

for marklin ho c-gleis (c-SPOR)

Mvh Espen N.N.

Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2005 at 20:22
er det noen som har en bra sporplan til en plass til 170*100cm jeg kjører også c-spor

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2005 at 09:50

Hei!

Originally posted by crasyhh crasyhh wrote:

er det noen som har en bra sporplan til en plass til 170*100cm jeg kjører også c-spor

Du får ta en titt på de linkene som ligger litt lenger opp i denne tråd. -Om du ikke kan bruke hele sporplanen, så kan du jo kanskje bruke deler og elementer fra de forskjellige, og tilpasse det til ditt areal.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2005 at 11:56

Hei!

denne linken ligger det flere sporplaner, og noen av dem kan sikkert tilpasses til ditt definerte areal, samt konverteres til andre skalaer ved ønske.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2006 at 21:03

Hei!

Også på følgende link kan man finne en god del forskjellige sporplaner under de forskjellige underkategoriene under Designs. -Anleggsforslagene gir også en liten idé om hvordan de forskjellige sporplansprogrammene blir seende ut.

Layout Depot

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.