MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bergensbanen 100 år
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bergensbanen 100 år

 Post Reply Post Reply
Author
Ole P View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 september 2006
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bergensbanen 100 år
    Posted: 26 november 2009 at 14:13
Hei der!
 
Bergensbanen har bursdag i morgen og da kommer det ut et Personlig Frimerke med motiv fra Storurdi.
Det blir også laget en spesialkonvolutt med 3 frimerker på

 
Hvis noen er interresert i å kjøpe så send en PM
 
 
 
Mvh le
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2009 at 14:21
Foreslår at du poster dette på 1:1-forumene også.
Svein S
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2009 at 17:20
Hva er et Personlig Frimerke?
 
Petter
Back to Top
Ole P View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 september 2006
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2009 at 18:42

Hei Petter!

Personlig Frimerke er et produkt fra Postens Frimerketjeneste. Her kan du og jeg  bestille frimerke med et selv-valgt motiv slik som i dette tilfelle El 16 med B7 vogner på Bergensbanen.  Minste bestilling er 20 merker. De som vil vite mer om produktet kan sjekke denne linken; http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Brev+og+frimerker/15463.cms
Mvh le
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2009 at 21:28
Jeg irriterer meg når andre lager sidespor i forumets tråder. Også klarer jeg ikke å dy meg selv. Dagen etter Bergensbanens bursdag, den 28 november er
 
Det norske Undervannsbåtvåpenet 100år!  Dagen feires med jubileumsball i Grieghallen. 
 


Edited by Morten Jacobsen - 26 november 2009 at 21:32
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Ole P View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 september 2006
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2009 at 21:46

Da er det et nytt Personlig Frimerke på gang!

 
KNM Ula S-300 passerer under Sotra broen, retning basen på Haakonsvern
Alle ubåt merkene samlet på en konvolutt
 
Og til han som ødela tråden: Big smile Gratulerer med dagen på lørdag!
 
 
 
Mvh le
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2009 at 23:56
Hei.
Som både jernbane-entusiast OG gammel U-båtmann (sluttet i 2005 etter tilsammen 12 år under vann) må jeg få ytre min stolthet og glede for både UVB-våpenet og Bergensbanen.
Om sistnevnte:
Dere vet det sikkert allerede, men vil bare nevne at NRK 2  (fredag 27/11) sender en film/dokumentar kl 1955 som heter "Bergensbanen minutt for minutt"
Sett dere klar med god mat og drikke: Programmet varer fra kl 1955 til kl 0310!
(MAO: hele strekningens reisetid!)
(...dette kan vel være noe å få ned på en DVD eller tre...)
 
Til Morten: Gratulerer med dagen(e)
 
God helg til alle!
 
John Wesley Olsen
...for tiden på havet...over vann;)
Back to Top
hansu View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 20 november 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2009 at 14:50
Som Bergenser (legg merke til stor B) så må jeg vel også legge meg til i koret av gratulanter! Selvom jeg har avsluttet 40 år i Marinen har jeg ennå tilgode å tjenstegjøre i Ubåt-våpenet, men er ikke mindre våt på bena av den grunn Embarrassed
 
Og, når det gjelder Bergensbanen, så hadde jeg aldri trodd at Bergensere var beskjedne! Se bare overskriften i BT idag, to stk foran en EL18 med egetprodusert banner, er det dette vi kaller å FEIRE?? Confused
Hans Utne
(NSB/H0)
Nærbø
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.