Finnes det korrekte Petersonvogner på markedet? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Mr. Karlsen ![]() Veteran ![]() Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 november 2009 at 21:00 |
God aften, der i alle stuer!
Jeg sitter her og funderer litt på å lage meg et lite Petersontog, finnes det korrekte vogner som jeg kan sette Petersons flisvogner på og kjøre tog med? Vi har vært så heldige og fått kjempefine fliscontainere på markedet, men jeg har ikke sett noen riktige flatvogner til fliscontainere på markedet enda?
Kunne noen hjulpet?
|
|
![]() |
|
gogga ![]() Nykommer ![]() Joined: 16 november 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Mr. Karlsen ![]() Veteran ![]() Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
Jeg har ikke sett den vogntypen hos Peterson, nå tenkte jeg mere på boggievognene.
|
|
![]() |
|
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 814 |
J-I Hansen vet. Det jeg husker av det han sa til meg, er at de toaksla vognene ikke finnes i modell. Electrotrens vogner er ikke korrekte. Jeg mener å huske at de boggivognene er Rs/Rps. Spør etter hva slags type vogner som brukes i 1:1 hos NJK eller jernbane.net og så er det bare å lete etter vogna i modell |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
![]() |
|
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
I 1:1 er det svenske Rs-vogner av en eldre type som brukes. I 1:87 hadde jeg håpet at Limas Rs`er skulle funke, men de er for korte. Mangler ca 1,5 cm for å få plass til fem containere i lengden. I tillegg stemmer ikke bjelkene under helt. Pr dags dato vet jeg ikke om vogner som er lange nok, men se etter noen som ville hatt 20,5 meter lastelengde i 1:1. Mener at det er det Petersons vogner har.
|
|
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
|
![]() |
|
Takker for svarene, da er det bare å håpe på flere korrekte flatvogner på markedet etterhvert.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |