MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Digitrax PR3 og PC kommunikasjin
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Digitrax PR3 og PC kommunikasjin

 Post Reply Post Reply
Author
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Digitrax PR3 og PC kommunikasjin
    Posted: 02 november 2009 at 19:33
Jeg har anskaffet dennehttp://www.digitrax.com/prd_compint_pr3.php og koblet denne mot en Zephyr http://www.digitrax.com/prd_zep_basic_set.php etter det jeg kan forstå på rett vis bia en Loconet kabel.  Har testet dette mot både JMRI og installert denne http://jmri.sourceforge.net/help/en/html/hardware/loconet/PR3.shtml .  Teste om det gikk å kjøre et lokomotiv fra throttelen på PCen. (Dette har jeg gjort før,men da med en MS 100, men denne tilkoblingen er avhengig av en COM port som dagens bærbare ikke er utstyrt med)  Jeg tenkte å gjøre dette som en liten test på en rundbane, bare for å teste - "Det var nok en gang ZERO RESPONS  Cry !  Indikasjonene på lampene på PR3 kan se riktig ut, men testen på programmet sier noe om "Master buisy".   Noen som har tips om hva som skal til for å få "boksen" til å fungere?  Har også testet Railroad & Co uten noe bedre resultat.
 
USB kabelen er koblet til det som skal være en USB 2 port på PCen, men denne kommer ikke opp som dette på portlista.  Jeg har lest at den skal komme opp som COM 3 istedet (?).
 
Ønsker å kunne programere lok, styre dem og sporvekseler/signaler på et anlegg.
 
Tips på løsning mottas med takk!
 
MVH 
Per Einar Oreberg
Back to Top
BNSF DASH 9 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 05 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BNSF DASH 9 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2009 at 20:44
Se i bruksanvisningen ved bruk av PR-3 som interface,
husker ikke jeg helt feil må en trykke ned en av di svarte knappen under rød eller grøn diode.
Com port 3 skall brukes.

Lars Erik
DIGIRAX CHIEF, ZEPHYR, DT400 IR TRÅLØST,JMRI og WiThrottle app.
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2009 at 21:09
Originally posted by BNSF DASH 9 BNSF DASH 9 wrote:

Se i bruksanvisningen ved bruk av PR-3 som interface,
husker ikke jeg helt feil må en trykke ned en av di svarte knappen under rød eller grøn diode.
Com port 3 skall brukes.

Lars Erik
Så langt jeg kan se så er denne innstillingen rett.  må undersøke mer seinere
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,059 seconds.