MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ny vendesløyfemodul
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ny vendesløyfemodul

 Post Reply Post Reply
Author
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny vendesløyfemodul
    Posted: 09 oktober 2009 at 12:08
Hei,
 
jeg har bruk for en ny vendesløyfemodul til anlegget mitt. Kjører DCC. Tidligere har jeg benyttet vendesløyfemoduler fra Lenz (LK100), men det er mange år siden jeg kjøpte disse. Så jeg lurer på om noen har tips til nye og bedre produkt som har kommet på markedet?
 
Mvh
Ben
Ben-Sigvald

SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2009 at 19:12
Hei Ben
 
Hva var egentlig galt med de gamle ?`
 
Det finnes en del vendesløyfe moduler på markedet
 
Klikk på lenken her for the DCC Dataformat og bla så nesten helt til slutten Revers-loop-module
 


Edited by jhh61no - 10 oktober 2009 at 19:13
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2009 at 19:47
Hei,
takk for linker. De gamle har fungert helt greit i mange år, så det er ikke noe direkte galt med dem. Men det har vært en tendens til at de kutter strømmen når tog skal gjennom sløyfen av og til. Mener å ha lest at det var kommet noen moduler som var kortslutningsfri, det vil si at de aldri kutter strømmen så lenge de er koblet riktig.
 
Ben
Ben-Sigvald

SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2009 at 14:36
Forskjellen mellom den "gamle" Lenz LK100 og den "nye" LK101skal være at den nye er raskere til å reagere. Etter det jeg forstår, er prinsippet at den kjenner av den 2.deriverte av strømmen (som IS-begrensere i større el. fordelingsanlegg gjør). 
Dette gjør at den kan se forskjell på en overbelastning og en kortslutning tidligere og kobler derfor om tidligere enn vendesløyfemoduler av 1. generasjon.
Har ikke prøvd den men har den "gamle" LK100 og den er jo OK til mitt bruk.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.