MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Märklin 2905
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Märklin 2905

Post Reply Post Reply
Author
nnn View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nnn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Märklin 2905
    Posted: 07 oktober 2009 at 01:39
Tenkte nok dette var det aller beste stedet å henvende seg, kanskje ikke riktig del av forumet men mulig noen vil flytte tråden min om den er feil plassert.

Mine foreldre har nå gjort en god opprydding i huset sitt og fant da ett togsett jeg fikk når jeg var liten som jeg har helt glemt bort. Jeg brukte det ikke som barn og har egentlig ikke plass til det som voksen så jeg skal gi det bort eller selge det.  Så lurer jeg er det noe verdi i det eller er det like greit å gi det til Fretex/søppel? Det er ett Märklin sett og vil tippe det er fra 1985. Utenpå står det Hobby 2905 og H0. De fant også ett modellbyggesett til ett lokomotiv. Samme årgang mulig det er litt nyere. AMT "the General steam locomotiv" Samme spørsmål om dette hvis noen vet. Takk for hjelpen folkens Smile
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2009 at 07:46
Hei
Hvis du er i Oslo området, vil jeg gjerne "gi det videre".

Vi skal ha ett juletreff i Trondheimsv i desember.
Ingentring er som å kunne glede ett barn Smile

Jeg selger brukt noen ganger på messer. Og vi har som regel noe på lur.
Det er så gøy å se øynene på barna når de forstår at de får det....uten videre...

Ett sånn togsett ville være toppen

Hilsen Nils
90 17 68 76
Back to Top
nnn View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nnn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2009 at 16:11
Bor ikke på østlandet. Får se hva jeg gjør med det! Takk for svar!

Edited by nnn - 07 oktober 2009 at 16:12
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2009 at 08:24
Et tips kan være å legge gjenstandene ut for salg på QXL.

På QXL omsettes det en god del modelljernbaneutstyr - og du kan selv bestemme hva som kan være utgangsprisen. Siden du vurderer "å gi det bort" så kan du jo sette utgangsprisen lavt - f.eks. ved å begynne på en krone, og så får eventuelt interesserte gi bud etter hva de synes gjenstandene er verdt.

Hvis du også søker på f.eks. tyske eBay, så ligger det et slikt 2905-sett der nå til 50 €.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2009 at 11:29
Hei!

Dersom du er helt sikker på at du ikke skal beholde det selv og utforske en "ny" hobby, eller har noen familiemedlemmer/bekjente som kan "arve" det til jul eller bursdag, er det jo like greit å selge det og tjene noen kroner på det.

I tillegg til QXL har du noen flere alternative arenaer hvor du kan legge det ut for salg:

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2009 at 13:14
finn.no er vel også et alternativ. Jeg gav bort en hel kjøkkeninnredning her om dagen. I løpet av et par timer hadde jeg 10-15 hendelser på mail.
Svein S
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2009 at 21:51
Det virker å være mere MJ salg under QXL.  Jeg har solgt en del der.  Fått avsetning på det meste jeg har lagt ut.  Kanskje lurt å observere negge nettsteder,
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.