modulbygging |
Post Reply |
Author | |
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 oktober 2009 at 22:23 |
Hei, jeg holder på å bygge min første FREMO modul og etter å ha satt sammen modulkassen, så lurer jeg på om den må bygges i 12mm finer eller om den kan bygges i 9mm og 6mm???? Modulen min er forøvrig i 12mm, men syntes at den kunne vært litt lettere i vekt. Noen tips???? Endestykkene er skåret ut i 12mm slik normen sier |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis du syns modulkassen i 12mm er for tungt lurer jeg på hva du syns når du får landskap på modulen
Men her i Horten har vi hvertfall flere moduler hvor langsider og sportrasse er i 9mm, så det er ikke noe problem det.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Synes ikke at modulkassen i 12mm er for tungt, men om det er var et tips for å få modulen litt lettere. For å vinkle spørsmålet mitt litt annerledes |
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Endeplatene bør være minst 10 mm for stivhet når de skrues sammen med nabomodulene. Langsidene kan godt være tynnere, men bør da stives opp slik at kassen blir vridningsstabil.
Tverravstivere hjelper godt på stabiliteten, og det er også mulig å "laminere" tynn finer og styropor.
Hilsen Halvor
|
|
kokken
Post Options
Thanks(0)
|
Laminere vil det si at du da lager kassen i styrospor men at feks 3mm finer limes på ?
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |