MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - EL18 med kortkoblinger!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

EL18 med kortkoblinger!

 Post Reply Post Reply
Author
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: EL18 med kortkoblinger!
    Posted: 03 oktober 2009 at 21:42
Noen som har erfaring med Roco"s EL18 påmontert kortkoblinger fra Fleischmann? Mine hekter seg lett opp i plogen Cry

Eneste løsning å fjerne/file bort deler av plogen?
ace@samlerforumet.net
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2009 at 01:33
Originally posted by a[c a[c wrote:

e]Noen som har erfaring med Roco"s EL18 påmontert kortkoblinger fra Fleischmann? Mine hekter seg lett opp i plogen Cry

Eneste løsning å fjerne/file bort deler av plogen?
 
Nettopp derfor har jeg TB-bøyle på lokomotivene.
 
Vognslerka går med Fleischmann kortkobbling eller Brawa fastkobbling i NEM-holderen. I hver ende av slerka er det satt på TB bøyle og krok, samt trykkluftslanger, kobbelimitasjon, 1000V ledning og inntrekt belg (for oss som kjører slike gamle greierWink).
 
Fungerer helt utmerket på B3, så da antar jeg B7-vognene blir fornøyd også.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2009 at 13:18
Hehe, andre som har fått Fleischmann sine koblinger til å fungere tilfredsstillende? :-P
ace@samlerforumet.net
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2009 at 13:22
Ingen problemer med FLM KK og El 18 dersom du "ofrer" et par mm. av spissen på plogen - det er uansett et stort "hull" i den til NEM-lomma. Sammenkoblet legget du ikke merke til at spissen er litt rundere. Lok kan ha slike skader i 1:1 også - etter å ha truffet en stein eller issvull?  
 
Vil du ikke "ofre" plogspissen, kan du event finne en NEM-lomme som er til overs og skjøte på et par mm.? - Ulempen er at da blir ikke kobling lok - vogn så tett.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.